Менеджер культури: поле професійної діяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.02

Ключові слова:

менеджмент культури, продюсерство, менеджмент дозвілля, артменеджмент, галузь культури і мистецтва, ринок праці

Анотація

Крім підходу до визначення структури креативних і культурних індустрій як сфер діяльності з часткою в економіці суспільства та секторів галузевого ринку затребуваності для працевлаштування, розгляд доповнено підходом з позиції освітньої підготовки фахівців зі спеціальності «Менеджмент культури». Сформульовано тенденції в освітній підготовці менеджерів соціокультурної діяльності. Запропоновано визначити фах «Менеджмент культури» як такий, що за своїми завданнями і функціями охоплює всю галузь культурних індустрій. Надано освітні спеціалізації менеджера культури (артменеджмент, продюсерство, кроскультурний менеджмент) з відповідними виробничими функціями, які доповнюють його завдання.

У подальшому уточнення блоків затребуваності фахівців надасть можливість точніше зорієнтувати абітурієнтів, а ЗВО допоможе знайти власну нішу на ринку освітніх послуг.

Біографія автора

Г. В. Афенченко, Харківська державна академія культури

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри менеджменту культури та соціальних технологій

Посилання

Association of Arts Management Educators (AAAE) (2023). www.artsadministration.org. [In Ukrainian].

Haida, J. (2014). Professional training of animators and cultural managers. In Innovatsiini pidkhody do vykhovannia studentskoi molodi u vyshchykh navchalnykh zakladakh. International scientific and practical conference (Zhytomyr, May 22–23, 2014), 293–307. Ivan Franko Zhytomyr State University Publishing House. [In Ukrainian].

Liubarets, V. V. (2018). Professional training of future managers of socio-cultural activities in foreign countries. Theory and methods of educational management,1 (21). http://umo.edu.ua/katalogh-vidanj. [In Ukrainian].

Project-research “Education for cultural managers. Current situation and prospects for development” (2021). Analytical report. https://dofa.fund/projects/osvita-project/. [In Ukrainian].

Sydor, I. (2009). Professional training of leisure managers in the UK universities. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Seriia Pedahohika, 1, 152–156. [In Ukrainian].

Sylko, R. M., & Sylko, E. M. (2018). Features of art manager training in the conditions of art market formation in Ukraine. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, 151 (2), 215–218. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2018_151%282%29__51. [In Ukrainian].

Chastnyk, O. S. (2010). Art management curricula in the US universities. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 30, 70–78. http://nbuv.gov.ua/UJRN/hak_2010_30_10. [In Ukrainian].

Kijowski, A. T. (2015). Wolność słowa versus procedury kontroli i reżimy regulacyjne (1789–1989). Neriton Wydanie I, Warszawa. https://www.researchgate.net/publication/367402986_Wolnosc_slowa_versus_procedury_kontroli_i_rezimy_regulacyjne. [In Polish].

The European network for cultural management and policy education (2023). https://www.encatc.org. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Культурологія