Хореографічна освіта: сучасні технології професійної підготовки (на прикладі розвитку хореографічної стійкості)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.079.10Ключові слова:
апломб, стійкість, хореографічна освіта, танцювальна виконавська майстерність, фітнес-обладнання, балансуюча платформа, гумові еспандериАнотація
Розглянуто формування професійних компетентностей танцівників у хореографічній освіті, зокрема розвиток стійкості (апломбу) засобами фітнес-обладнання. На основі теоретичних методів аналізу й узагальнення опрацьовано наукові джерела вітчизняної та зарубіжної методичної літератури з розвитку координаційних якостей танцюристів і спортсменів техніко-естетичних видів спорту традиційними засобами, а також нормативні документи, відеоматеріали онлайн-платформ та соціальних мереж. Структуровано й апробовано на практиці комплекс тренувальних вправ, запропоновано методичні рекомендації до нього з розвитку стійкості (апломбу) студентів хореографічних відділень навчальних закладів мистецького профілю з метою вдосконалення танцювальної виконавської майстерності. Запропоновано створення інформаційно-методичних заходів (методичних семінарів, практикумів, майстер-класів), у межах яких передбачено запрошення фахівців у галузі хореографічного мистецтва та фітнесу, з метою обміну досвідом та подальшого впровадження інноваційних методів розвитку стійкості засобами фітнес-обладнання в хореографічну освіту.
Посилання
Velyka ukrainska entsyklopediia (2021). Aplomb. In Velyka ukrainska entsyklopediia. Retrieved on January 16, 2023, from https://vue.gov.ua/Апломб. [In Ukrainian].
Horbatova, N. O., Bazela, D. D., Pavliuk, T. S. (2021). Educational and professional program “Ballroom Choreography” of the first (bachelor’s) level of higher education in the specialty 024 Choreography of the field of knowledge 02 Culture and Art. Kyiv National University of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Hutnyk, I. M., Morozov, A. I., Pidlypskyi, A. I. (2021). Educational and professional program “Folk Choreography” of the first (bachelor’s) level of higher education in the specialty 024 Choreography of the field of knowledge 02 Culture and Arts. Kyiv National University of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Karlytska, S. V., Kopiievskyi O. D. (2020). Classical Exercise in a Folk Dance Ensemble: Methodological Principles and Structure. Mystetstvoznavchi zapysky, 38, 85–90. [In Ukrainian].
Loban, T. Y. (2018). Anatomy of dance as a component in the training of a future choreographer. Aktualni pytannia kulturolohii, 18, 83–87. [In Ukrainian].
Onopriienko, O. V., Onopriienko, O. M. (2020). Fundamentals of wellness fitness: textbook. Cherkasy State Technological University. [In Ukrainian].
Ostrovska, K. V., Mostova, I. S., Shylova L. M. (2022). Educational and professional program “Folk Choreography” of the first (bachelor’s) level of higher education in the specialty 024 Choreography of the field of knowledge 02 Culture and Art. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].
Paladiichuk, A., Tsyhanovska, N. V. (2021). Implementation of fitness technologies in the independent work of students of choreographic faculties of higher education institutions. Culture of Ukraine, 72, 144–149. [In Ukrainian].
Paladiichuk, A., Tsyhanovska, N. V. (2022). Improving performance skills in folk-stage dance by means of myofascial release. Culture of Ukraine, 76, 156–161. [In Ukrainian].
Pierova, H. O. (2018). Formation and development of pointe technique in classical dance. Mystetstvoznavchi zapysky, 33, 266–272. [In Ukrainian].
Synihovets, V. I., Siroshtan, V. M., Pryhodii, M. A., Maslov, V. M. (2012). Pedagogical problem of forming motor coordination in choreographic training of students. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, 98, IV, 175–178. [In Ukrainian].
Sosina, V. Yu. (2021). Choreography in sports. Olimpiiska literatura. [In Ukrainian].
Trakaliuk, T. O. (2020). Improving the physical training of qualified dancers based on the development of a differentiated program for the development of motor skills. [PhD thesis, National University of Physical Education and Sports of Ukraine]. National University of Physical Education and Sports of Ukraine. [In Ukrainian].
Chuprun, N. F. (2019). Methods of forming coordination abilities of primary schoolchildren by means of choreography. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, 5K (113), 335–339. [In Ukrainian].
Shabalina, O. M., Khendrik O. Yu., Yanyna-Ledovska, Ye. V. (2022). Educational and professional program “Modern Choreography” of the first (bachelor’s) level of higher education in the specialty 024 Choreography of the field of knowledge 02 Culture and Art. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].
Bojanowska, Marta, Trybulec, Bartosz, Zyznawska, Joanna, Barłowska-Trybulec, Marta, Mańko, Grzegorz. (2021). Assessment of the level of static and dynamic balance in healthy people, practicing selected Latin American dances. Acta of Bioengineering and Biomechanics Original paper, 23, 3. https://doi.org/10.37190/ABB-01856-2021-02. [In English].
Long, K. L., Milidonis, M. K., Wildermuth, V. L., Kruse, A. N., Parham, U. T. (2021). The Impact of Dance-Specific Neuromuscular Conditioning and Injury Prevention Training on Motor Control, Stability, Balance, Function and Injury in Professional Ballet Dancers: A Mixed-Methods Quasi-Experimental Study. IJSPT, 16(2), 404–417. https://doi.org/10.26603/001c.21150. [In English].
Mozolev, O., Bloshchynskyi, I., Prontenko, K., Zdanevych, L., Kruty, K., Popovych, O., Pisotska, L. (2021). Influence of fitness techniques integration on the development of physical qualities and morpho-functional state of adult females. Hum Mov, 22(1), 55–63. https://doi.org/10.5114/hm.2021.98465. [In English].
Tugce Kalaycioglu, Nikos C. Apostolopoulos, Selcuk Goldere, Tulin Duger, Gul Baltaci (2018). Effect of a core stabilization training program on performance of ballet and modern dancers. The Journal of Strength and Conditioning Research, November 2018. [In English].
Zhamardiy, V., Shkola, O., Okhrimenko, I., Strelchenko, O., Aloshyna, A., Opanasiuk, F., Griban, G., Yahodzinskyi, V., Mozolev, O., Prontenko, K., (2020). Checking of the methodical system efficiency of fitness technologies application in students’ physical education. Wiadomości Lekarskie, 73(2), 332–341. https://doi.org/10.36740/WLek202002125. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.