Угорська рапсодія №12 Ф. Ліста: summa виконавських парадигм

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.079.09

Ключові слова:

summa виконавських парадигм, автоінтерпретація, інтерпретаційна множинність, Ференц Ліст, Угорська рапсодія № 12, компаративний аналіз

Анотація

Статтю присвячено вивченню теоретичних, історичних, інтерпретологічних аспектів функціонування summa виконавських парадигм Угорської рапсодії №12 Ф. Ліста. Із цією метою розглянуто аналітичні параметри фортепіанної інтерпретації як такої, принципи автоінтерпретації Ф. Лістом власних фортепіанних творів, а також ставлення генія фортепіано до виконання своїх творів його сучасниками. Здійснено компаративний аналіз інтерпретаційних версій рапсодії Ф. Ліста № 12 у виконанні видатних піаністів XX і XXI ст.

Біографія автора

М. М. Гольштейн, Харківська державна академія культури

магістрантка

Посилання

Zymohliad, N. Yu. (2019). Musical thinking as the basis of piano performing art. Culture of Ukraine, 65, 253–260. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.18. [In Ukrainian].

Zolotareva, N. S. (2012). Genre constants of the performing interpretation of Franz Liszt’s piano reminiscences. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 37, 312–323. [In Russian].

Moskalenko, V. H. (1994). Theoretical and methodological aspects of musical interpretation. [Doctoral thesis, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine]. [In Ukrainian].

Nikolaievska, Yu. V. (2020). Homo Interpretatus in the musical art of the XX and early XXI centuries: monograph. Fact. Kharkiv National University of Arts. http://num.kharkiv.ua/share/books/nikolayevska_homo_interpretatus.pdf. [In Ukrainian].

Nikolaievska, Yu. V. (2021). Musical Communication as an Interpretive Phenomenon (on the Example of the Works of the XX — early XXI Centuries). [Doctoral thesis, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. [In Ukrainian].

Rumiantseva, A. Yu. (2014). Piano performance as a subject of research and a phenomenon of musicology. Culture of Ukraine, 37, 253–260. [In Ukrainian].

Rumiantseva, A. Yu. (2018). Expressiveness as a category of piano-performance musicology. Culture of Ukraine, 61, 179–189. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.018. [In Ukrainian].

Riabukha, N. O. (2017). Transformation of the sound image of the world in piano culture: an ontosonological approach. [Doctoral thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. [In Ukrainian].

Stepanova, O. Yu. (2018). Pianism as a metasystem: hermeneutical development of the concept. Culture of Ukraine, 61, 200–209. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.020. [In Ukrainian].

Cherniavska, M. S. (2015). Some peculiarities of actualization of performing intonation of piano texture. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 44, 128–140. [In Ukrainian].

Shevchenko, L. M. (2020). Style paradigm of the Ukrainian piano culture of the XX century in the world space. [Doctoral thesis, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine]. [In Ukrainian].

Bellman, J. (1993). The Style hongrois in the Music of Western Europe. Northeastern University Press. [In English].

Pace, I. (2007). Performing Liszt in the Style Hongroise. Liszt Society Journal, 32, 55–90. City Research Online. https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/6315/. [In English].

Williams, N. M. (2020). A study on performing the Hungarian Rhapsodies в the Liszt tradition. Edith Cowan University Western Australia — World Ready. https://ro.ecu.edu.au/theses/2360. [In English].

Williams, N. (2018). Performance practice в Liszt’s Hungarian Rhapsodies: A comparison of the Liszt’s Pupil recordings of Hungarian Rhapsody No. 12. Edith Cowan University Western Australia — World Ready. https://ro.ecu.edu.au/theses_hons/1510. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство