Угорська рапсодія №12 Ф. Ліста: summa виконавських парадигм
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.079.09Ключові слова:
summa виконавських парадигм, автоінтерпретація, інтерпретаційна множинність, Ференц Ліст, Угорська рапсодія № 12, компаративний аналізАнотація
Статтю присвячено вивченню теоретичних, історичних, інтерпретологічних аспектів функціонування summa виконавських парадигм Угорської рапсодії №12 Ф. Ліста. Із цією метою розглянуто аналітичні параметри фортепіанної інтерпретації як такої, принципи автоінтерпретації Ф. Лістом власних фортепіанних творів, а також ставлення генія фортепіано до виконання своїх творів його сучасниками. Здійснено компаративний аналіз інтерпретаційних версій рапсодії Ф. Ліста № 12 у виконанні видатних піаністів XX і XXI ст.
Посилання
Zymohliad, N. Yu. (2019). Musical thinking as the basis of piano performing art. Culture of Ukraine, 65, 253–260. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.18. [In Ukrainian].
Zolotareva, N. S. (2012). Genre constants of the performing interpretation of Franz Liszt’s piano reminiscences. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 37, 312–323. [In Russian].
Moskalenko, V. H. (1994). Theoretical and methodological aspects of musical interpretation. [Doctoral thesis, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine]. [In Ukrainian].
Nikolaievska, Yu. V. (2020). Homo Interpretatus in the musical art of the XX and early XXI centuries: monograph. Fact. Kharkiv National University of Arts. http://num.kharkiv.ua/share/books/nikolayevska_homo_interpretatus.pdf. [In Ukrainian].
Nikolaievska, Yu. V. (2021). Musical Communication as an Interpretive Phenomenon (on the Example of the Works of the XX — early XXI Centuries). [Doctoral thesis, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. [In Ukrainian].
Rumiantseva, A. Yu. (2014). Piano performance as a subject of research and a phenomenon of musicology. Culture of Ukraine, 37, 253–260. [In Ukrainian].
Rumiantseva, A. Yu. (2018). Expressiveness as a category of piano-performance musicology. Culture of Ukraine, 61, 179–189. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.018. [In Ukrainian].
Riabukha, N. O. (2017). Transformation of the sound image of the world in piano culture: an ontosonological approach. [Doctoral thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. [In Ukrainian].
Stepanova, O. Yu. (2018). Pianism as a metasystem: hermeneutical development of the concept. Culture of Ukraine, 61, 200–209. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.020. [In Ukrainian].
Cherniavska, M. S. (2015). Some peculiarities of actualization of performing intonation of piano texture. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 44, 128–140. [In Ukrainian].
Shevchenko, L. M. (2020). Style paradigm of the Ukrainian piano culture of the XX century in the world space. [Doctoral thesis, Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine]. [In Ukrainian].
Bellman, J. (1993). The Style hongrois in the Music of Western Europe. Northeastern University Press. [In English].
Pace, I. (2007). Performing Liszt in the Style Hongroise. Liszt Society Journal, 32, 55–90. City Research Online. https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/6315/. [In English].
Williams, N. M. (2020). A study on performing the Hungarian Rhapsodies в the Liszt tradition. Edith Cowan University Western Australia — World Ready. https://ro.ecu.edu.au/theses/2360. [In English].
Williams, N. (2018). Performance practice в Liszt’s Hungarian Rhapsodies: A comparison of the Liszt’s Pupil recordings of Hungarian Rhapsody No. 12. Edith Cowan University Western Australia — World Ready. https://ro.ecu.edu.au/theses_hons/1510. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.