Рівень українізації та суспільної актуальності топових акаунтів YouTube, Instagram, TikTok
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.079.01Ключові слова:
війна, соціальні мережі, YouTube, Instagram, TikTok, українізованість, українська культураАнотація
У цій публікації здійснено спробу подати проміжний фактологічний зріз стану українського суспільства крізь призму його репрезентацій у ТОП-10 за кількістю підписників акаунтів популярних соціальних платформ YouTube, Instagram, TikTok наприкінці 2022 — на початку 2023 р. в умовах повномасштабної війни. Замість спрощеного, пов’язаного винятково з мовою, підходу, визначено інтегральний рівень «проукраїнськості» цих профілів, одночасно українізованості та суспільної актуальності, на основі як формальних (заставка/слоган/мова), так і змістовних (зміст відеоконтенту) маркерів. Використання мінімальних критеріїв (один показник із 3–4) надало задовільні результати, жорсткіших (відповідність принаймні двом критеріям) — незадовільні. Визначено, що за останні три місяці прискорення динаміки проукраїнськості в топових профілях YouTube та TikTok не відбувається. В Instagram вона так само стабільно висока. Найвищий рівень проукраїнськості instagram-акаунтів можна пояснити тим, що їх ведуть celebrities, котрі давно і тісно пов’язані з діяльністю у сфері української культури.
Посилання
Bozhko, L. D., Kysliuk, K. V. (2022). Memorial tourism as a component of memorial culture. Culture of Ukraine, 78, 7–17. [In Ukrainian].
Havryliuk, A. M. (2022). Archetypal and narrative approach to the socio-humanitarian development of Ukraine under martial law. Pytannia kulturolohii, 40, 149–165. [In Ukrainian].
Haladzhun, Z., Bakai, R. (2020). Youtube as a new form of media communication. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska Politekhnika”, 4, 117–131. [In Ukrainian].
Evtushenko Dima [@evtushenko_dima] (October 10, 2022). Revenge will not be long in coming. TikTok. https://www.tiktok.com/@evtushenko_dima/video/7152912376260496646. [In Ukrainian].
Kysliuk, K. V., Bozhko L. D. (2022). War through the eyes of the military (based on the photo content of the official Facebook pages of the infantry brigades of the Armed Forces of Ukraine). Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 4, 8–14. [In Ukrainian].
Machulin, L. I. (2022). National archetypes as a modus operandi of resistance poetry in the Russian-Ukrainian war. Culture of Ukraine, 77, 19–27. [In Ukrainian].
Musiienko, O. V. (2022). The latest audiovisual tools for the representation of Ukrainian identity on video hosting in the context of the Russian-Ukrainian war. Culture of Ukraine, 78, 30–37. [In Ukrainian].
Puhach, S. O. (2021). Communication networks of the region: theory, methodology, practice of socio-geographical research. [Thesis abstract, Doctor of Science, Taras Shevchenko National University of Kyiv]. [In Ukrainian].
Semen, N. F. (2021). Peculiarities of presenting information about the COVID-19 pandemic on Instagram accounts of modern Ukrainian media (on the example of the profiles of NTA and Ukraine 24 TV channels). Derzhava ta rehiony. Series: Sotsialni komunikatsii, 2, 130–135. [In Ukrainian].
List of the most popular Ukrainian-language channels on YouTube. (2023, February 7). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/Список_найпопулярніших_україномовних_каналів_на_YouTube. [In Ukrainian].
Tarasova, M. (2022). Google presents the queries that gained popularity in 2022 in Ukraine. Official Blog — Google Ukraine. https://ukraine.googleblog.com/2022/12/google-2022.html. [In Ukrainian].
Alana Venum [@alana_venum] (2022, 14 September). Me and Vойнаua. [Stories]. Instagram. https://www.instagram.com/stories/highlights/18108160384289341/. [In Ukrainian].
Facebok and Instagram in Ukraine [July of 2022] (2022). Plusone. https://cutt.ly/D3MuKXg. [In Ukrainian].
Kemp, S. (Ed.) (2022). Digital 2022: October global statshot report. DataReportal — Global Digital Insights. https://datareportal.com/reports/digital-2022-october-global-statshot. [In English].
Kemp, S. (Ed.) (2022а). Digital 2022: Ukraine. DataReportal — Global Digital Insights. https://datareportal.com/reports/digital-2022-ukraine?rq=Ukraine. [In English].
Kozak, N. (2022). Art Resistance against Russia’s “Non-Invasion” of Ukraine. East/West: Journal of Ukrainian Studies, 9, 1, 67–104. [In English].
Kravchenko, R. (2022). Ukrainian scientific TV programs and YouTube channels as a distraction from war news on Russia’s invasion of Ukraine: a survey-based observational study and a content analysis. Science Editing, 9(2), 136–141. [In English].
Leo Messi [@leomessi]. (2023, February 14). [These are very sad days for the thousands of children and their families affected by the devastating earthquakes in Turkey and Syria.]. [Photo]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CokU12mtF79/. [In Spanish].
Magic Five. (2022, March 13). What happened to magic five after 15 days of the war in Ukraine. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=kfJcofXuKY4&ab_channel=MagicFive. [In English].
Top 100 TikTok influencers in France. TikTok Rating. https://ttlist.net/tiktok/top?countries=FR. [In English].
Top 100 TikTok influencers in Germany. TikTok Rating. https://ttlist.net/tiktok/top?countries=DE. [In English].
Top TikTok influencers in Spain. TikTok Rating. https://ttlist.net/tiktok/top?countries=ES. [In English].
TOP-100 youtubers in Ukraine sorted by subscribers (2023). Social Blade. https://socialblade.com/youtube/top/country/ua/mostsubscribed. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.