Специфіка композиційно-драматургічного вирішення програмного циклу Soirées musicales оp. 6 Клари Шуман

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.19

Ключові слова:

цикл фортепіанних мініатюр, композиційно-драматургічні принципи, інтонаційні зв’язки, ритмоформула, тематичний матеріал, К. Шуман

Анотація

У статті зазначається, що, на відміну від інших фортепіанних циклів К. Шуман, у Soirées musicales, оp. 6 прослідковується певна драматургічна лінія, пов’язана з ідеєю відобразити, відповідно до програмної назви, музичний вечір в аристократичному салоні. Це зумовлює звернення до жанрів, які використовувались у тогочасному салонному музикуванні. Визначено основні композиційно-драматургічні принципи циклу: різноманітність його образно-змістовного наповнення, тональна арка між першою та останньою мініатюрами, об’єднання різного тематичного матеріалу за допомогою інтонаційних зв’язків або певних ритмоформул, що неодноразово повторюються в тематизмі мініатюри.

Біографія автора

Р. В. Ніколенко, Харківська державна академія культури

доктор філософії (музичне мистецтво), викладач кафедри фортепіано

Посилання

Flynn, C. (1991). The Creative Art of Clara Schumann (1819–1896). (Master of Arts). St Patrick’s College. [In English].

Reich Nancy, B. (2001). Clara Schumann: The Artist and the Woman. Revised Edition. Cornell University Press. [In English].

Sagrans, J. (2010). Virtuosity in Clara Schumann’s Piano Compositions. Musicological Explorations, vol. 11, p. 45–90. [In English].

Wieck, C. (1836). Soirées musicales pour le pianoforte Op. 6: scores. Friedrich Hofmeister. [In French].

Cherniavska, M. (2019). The figure of Clara Wieck-Schuman in the European scientific discourse. Aspekty istorychnoho muzykoznavstva. Issue 17, pp. 213-231. Vernadskyi National Library of Ukraine. nbuv.gov.ua. http://nbuv.gov.ua/UJRN/asismy_2019_17_16 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство