Специфіка композиційно-драматургічного вирішення програмного циклу Soirées musicales оp. 6 Клари Шуман
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.19Ключові слова:
цикл фортепіанних мініатюр, композиційно-драматургічні принципи, інтонаційні зв’язки, ритмоформула, тематичний матеріал, К. ШуманАнотація
У статті зазначається, що, на відміну від інших фортепіанних циклів К. Шуман, у Soirées musicales, оp. 6 прослідковується певна драматургічна лінія, пов’язана з ідеєю відобразити, відповідно до програмної назви, музичний вечір в аристократичному салоні. Це зумовлює звернення до жанрів, які використовувались у тогочасному салонному музикуванні. Визначено основні композиційно-драматургічні принципи циклу: різноманітність його образно-змістовного наповнення, тональна арка між першою та останньою мініатюрами, об’єднання різного тематичного матеріалу за допомогою інтонаційних зв’язків або певних ритмоформул, що неодноразово повторюються в тематизмі мініатюри.
Посилання
Flynn, C. (1991). The Creative Art of Clara Schumann (1819–1896). (Master of Arts). St Patrick’s College. [In English].
Reich Nancy, B. (2001). Clara Schumann: The Artist and the Woman. Revised Edition. Cornell University Press. [In English].
Sagrans, J. (2010). Virtuosity in Clara Schumann’s Piano Compositions. Musicological Explorations, vol. 11, p. 45–90. [In English].
Wieck, C. (1836). Soirées musicales pour le pianoforte Op. 6: scores. Friedrich Hofmeister. [In French].
Cherniavska, M. (2019). The figure of Clara Wieck-Schuman in the European scientific discourse. Aspekty istorychnoho muzykoznavstva. Issue 17, pp. 213-231. Vernadskyi National Library of Ukraine. nbuv.gov.ua. http://nbuv.gov.ua/UJRN/asismy_2019_17_16 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.