Християнське диво агностика Форе: про що мовчить «Requiem»
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.17Ключові слова:
реквієм, Ґабріель Форе, романтизм, посттравматичний синдромАнотація
Обґрунтовано виконавську концепцію Реквієму Ґабріеля Форе на основі вивчення фактів його біографії, релігійно-філософських настанов і психологічних особливостей. За допомогою текстологічного, контекстного та компаративного аналізу означено смислове й емоційне підґрунтя нетипової структури заупокійної меси Форе, окреслено семантичні та лейтмотивні зв’язки між різними частинами Реквієму, надано рекомендації щодо визначення незафіксованих композитором темпів, використання вокальної манери, інтонування вербального тексту. Визначено, що головною ідеєю Форе було звільнення людини від страждань земного життя, продиктоване щирим співчуттям до своїх співвітчизників, постраждалих під час Франко-прусської війни, що, відповідно, сформувало нове семантичне наповнення традиційного жанру реквієму.
Посилання
Alta Cultura Católica. (2017). Fauré e Poulenc — Música Sacra (BBC) — Episódio 2. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=XUDykSeN5OM [In English].
Bondar, Ie. (2019). Artistic and stylistic synthesis as a phenomenon of modern choral work. Astroprynt. [Іn Ukrainian].
Faur, G. (1951). Personal letters (1885–1924). Presentees par Ph. Faur. Fremiet. Paris. [In French].
Gui, J. (2021). Performing interpretations of G. Fauré’s requiem by French and Chinese choirs. European Journal of Arts, 1, 45–51. [Іn English].
Hulesko, I. (2003). Musical and artistic typology of the requiem in the European cultural context. KSAC. [Іn Ukrainian].
Judd, T. (2014 ). The Fauré Requiem, A Lullaby of Death https://thelistenersclub.com/2014/10/08/the-faure-requiem-a-lullaby-to-death/ [In English].
Keller, M. (2019). Gabriel Fauré — «Requiem» op. 48. https://www.br-klassik.de/themen/klassik-entdecken/gabriel-faure-requiem-interpretationen-im-vergleich-listicle-100.html [In German].
McKendrick, R. P. (2007). A Conductor’s Analysis of Gabriel Faure’s Requiem, Op. 48. [Thesis, Georgia State University]. [In English].
Verbytska, I. (2006). Principles of the typology of the requiem genre. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 17, 223–232. [Іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.