Образ сакури у візуальній культурі Японії: витоки та трансформації
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.16Ключові слова:
образ сакури, о-ханамі, семантика, образотворче мистецтво, візуальна культура ЯпоніїАнотація
Квітка сакури є одним із найбільше поширених та упізнаваних символів японської культури. Її наявність у різноманітних явищах художньої діяльності протягом століть становить значний за обсягом сюжетно-тематичний комплекс. У статті висвітлено витоки, змістовні трансформації, причини та засоби трансляції візуального образу сакури; означено основні етапи еволюції культу сакури та його інтерпретації в різноманітних мистецьких практиках. У дослідженні застосовано методи компаративного, образно-стилістичного, семантичного та контент-аналізу. Джерельну базу складають живописні та графічні твори, взірці ужиткового мистецтва, матеріали візуальних практик і польових досліджень, виконаних автором у 2005–2013 рр. в районах Канто та Кансай.
Посилання
Naoko, Abe (2019). How Japan Almost Lost a National Symbol to Extinction. On the Cherry Blossom Tree and the English Gardener Who Saved It. Literary hub. https://lithub.com/how-japan-almost-lost-a-national-symbol-to-extinction/ [In English].
Machotka, Е. (2009). Visual Genesis of Japanese National Identity: Hokusai’s “Hyakunin isshu”. PIE Lang Editions Scientifiques Internationales. [In English].
McClellan, Ann (2005). The Cherry Blossom Festival: Sakura Celebration. Bunker Hill Publishing. [In English].
Moeran, B., Skov, L. (1997). Mt Fuji and the cherry blossoms: A view from afar. In Japanese Images of Nature: Cultural Perspectives; Asquith, P. J., Kalland, A., (Eds.). pp. 181–205. Curzon Press. [In English].
Moriuchi, E., Basil, M., D. (2019). The Sustainability of Ohanami Cherry Blossom Festivals as a Cultural Icon. Sustainability, 11(6). ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/332018935_The_Sustainability_of_Ohanami_Cherry_Blossom_Festivals_as_a_Cultural_Icon. [In English].
Nihongi (2005): Chronicles of Japan from the Earliest Times to A.D. 697. W. G. Aston (Transl. from Chinese and Japanese). (Book I). Tuttle Publishing. [In English].
Ohnuki-Tierney, Emiko (2002). Kamikaze, cherry blossoms, and nationalisms: the militarization of aesthetics in Japanese history. University of Chicago Press. [In English].
Ohnuki-Tierney, Emiko (1998). Cherry Blossoms and Their Viewing: A Window onto Japanese Culture. The culture of Japan as seen through its leisure, edited by Linhart, Sepp & Frühstück, Sabine. State University of New York Press. [In English].
Oka Isaburo (1997). Hiroshige: Japan’s Great Landscape Artist. Kodansha USA Incorporated. [In English].
Shirane, Haruo (2013). Japan and the culture of the four seasons: nature, literature, and the arts. Columbia University Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.