Предметний світ у традиційному китайському живописі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.15

Ключові слова:

китайське класичне мистецтво, предметне середовище, станковий живопис, декоративний живопис, натюрморт, порцеляна, добаоге

Анотація

Порушено проблему витоків натюрморту як жанру в китайській художній традиції, окреслено основні підходи до її вивчення в сучасному науковому дискурсі. У фокусі дослідження — досвід класичного китайського мистецтва, у межах якого зображення предметів матеріального середовища мало свої специфічні версії. У результаті аналізу взірців станкового та декоративного живопису виявлено основні моделі зображення речей, висвітлено їхню типологію, роль та засоби репрезентації в образно-змістовній структурі творів. Висвітлено семантичні аспекти зображальних мотивів та їхні зв’язки з розвитком ремісництва, конфуціанської освіти, смаками та цінностями привілейованої верхівки суспільства, розвитком колекціонування.

Біографії авторів

А. Ю. Корнєв, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, м. Харків,

кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Чже Чжан, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, м. Харків

аспірантка

Посилання

Wang, Yunliang (2013). A Study of Contemporary Chinese Theory of Painting and Creativity. Chinese literature and historical press / 王云亮 (2013)《现当代中国画理论与创作研究》北京。中国文史出版社 年份。 页数:264页. [In Chinese].

Kovalova, M., Qiu, Zhuanyu (2020). Impressionist trends in Chinese oil painting of the first half of the XX century. Art and Design, 3, 55-63. Electronic archive of Kyiv National University of Technology and Design. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/16280/1/artdes_2020_N3_P055-065.pdf. [In Ukrainian].

Kotliar, E., Zhizhong, Gen (2018). Giuseppe Castiglione and the formation of a new canon of female portraiture in Chinese painting of the XVIII century. Naukovi zapysky. Seriia: Mystetstvoznavstvo, 2 (Issue 39), 284–294. Ternopil State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Liu, Wei (2016). The history of Chinese oil painting. Chinese youth press / 劉淳著. (2016) 中國油畫史 增訂本. 北京 版社. 544页. [In Chinese].

Rybalko, S. (1999). Semantics of the world of things in ukiyo-e art. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 4–5, 27–28. [In Ukrainian].

Rybalko, S. (2000). Words pour from the brush: literary allusions in the visual arts of Tokugawa Japan. Vsesvit, 9–10, 155–168. [In Ukrainian].

Rybalko, S. (2001). Cultural and aesthetic universals of classical Japan and their reflection in the fine arts of the Tokugawa period (painting, graphics). [Candidate thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. [In Ukrainian].

Sun, Ke (2019). Traditions of European realistic art in Chinese painting of the XX — early XXI century. [PhD thesis, National Academy of Fine Arts and Architecture]. [In Ukrainian].

Xu, Jian (2018). History of Chinese painting. Folk fine arts /. 徐健 (2018)《中国绘画史》 年份:年。浙江。 浙江人民美术出版社。页数不详. [In Chinese].

Fu, Baoshi (2018). Outline of the history of change in Chinese art. Fine Arts /. 傅抱石 (2018)《中国绘画变迁史纲》 辽宁。 辽宁美术出版社。年份。页数:227页。 [In Chinese].

Hu, Hongchun (2019). Research on the artistic features of Chinese painting. Fine Arts /. 胡红春 (2019).《中国画中的艺术表现特征研究》吉林 吉林美术出版社。年份。页数: 161页. [In Chinese].

Zhu, Junyuan (2016). History of Chinese painting and calligraphy. Beijing Institute of Printing Technology /. 诸宗元 (2016) 《中国书画小史》北京。北京理工大学出版社。年份:页数:113页. [In Chinese].

Barnhart, Richard M., et al (1997). Three Thousand Years of Chinese Painting. Yale University Press and Foreign Languages Press. [In English].

Cahill, James (1990). Chinese Painting. Rizzoli New York. [In English].

Fong, Mary H. (1996). Images of Women in Traditional Chinese Painting. Woman’s Art Journal, 17 (1): 22–27. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство