Предметний світ у традиційному китайському живописі
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.15Ключові слова:
китайське класичне мистецтво, предметне середовище, станковий живопис, декоративний живопис, натюрморт, порцеляна, добаогеАнотація
Порушено проблему витоків натюрморту як жанру в китайській художній традиції, окреслено основні підходи до її вивчення в сучасному науковому дискурсі. У фокусі дослідження — досвід класичного китайського мистецтва, у межах якого зображення предметів матеріального середовища мало свої специфічні версії. У результаті аналізу взірців станкового та декоративного живопису виявлено основні моделі зображення речей, висвітлено їхню типологію, роль та засоби репрезентації в образно-змістовній структурі творів. Висвітлено семантичні аспекти зображальних мотивів та їхні зв’язки з розвитком ремісництва, конфуціанської освіти, смаками та цінностями привілейованої верхівки суспільства, розвитком колекціонування.
Посилання
Wang, Yunliang (2013). A Study of Contemporary Chinese Theory of Painting and Creativity. Chinese literature and historical press / 王云亮 (2013)《现当代中国画理论与创作研究》北京。中国文史出版社 年份。 页数:264页. [In Chinese].
Kovalova, M., Qiu, Zhuanyu (2020). Impressionist trends in Chinese oil painting of the first half of the XX century. Art and Design, 3, 55-63. Electronic archive of Kyiv National University of Technology and Design. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/16280/1/artdes_2020_N3_P055-065.pdf. [In Ukrainian].
Kotliar, E., Zhizhong, Gen (2018). Giuseppe Castiglione and the formation of a new canon of female portraiture in Chinese painting of the XVIII century. Naukovi zapysky. Seriia: Mystetstvoznavstvo, 2 (Issue 39), 284–294. Ternopil State Pedagogical University. [In Ukrainian].
Liu, Wei (2016). The history of Chinese oil painting. Chinese youth press / 劉淳著. (2016) 中國油畫史 增訂本. 北京 版社. 544页. [In Chinese].
Rybalko, S. (1999). Semantics of the world of things in ukiyo-e art. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 4–5, 27–28. [In Ukrainian].
Rybalko, S. (2000). Words pour from the brush: literary allusions in the visual arts of Tokugawa Japan. Vsesvit, 9–10, 155–168. [In Ukrainian].
Rybalko, S. (2001). Cultural and aesthetic universals of classical Japan and their reflection in the fine arts of the Tokugawa period (painting, graphics). [Candidate thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. [In Ukrainian].
Sun, Ke (2019). Traditions of European realistic art in Chinese painting of the XX — early XXI century. [PhD thesis, National Academy of Fine Arts and Architecture]. [In Ukrainian].
Xu, Jian (2018). History of Chinese painting. Folk fine arts /. 徐健 (2018)《中国绘画史》 年份:年。浙江。 浙江人民美术出版社。页数不详. [In Chinese].
Fu, Baoshi (2018). Outline of the history of change in Chinese art. Fine Arts /. 傅抱石 (2018)《中国绘画变迁史纲》 辽宁。 辽宁美术出版社。年份。页数:227页。 [In Chinese].
Hu, Hongchun (2019). Research on the artistic features of Chinese painting. Fine Arts /. 胡红春 (2019).《中国画中的艺术表现特征研究》吉林 吉林美术出版社。年份。页数: 161页. [In Chinese].
Zhu, Junyuan (2016). History of Chinese painting and calligraphy. Beijing Institute of Printing Technology /. 诸宗元 (2016) 《中国书画小史》北京。北京理工大学出版社。年份:页数:113页. [In Chinese].
Barnhart, Richard M., et al (1997). Three Thousand Years of Chinese Painting. Yale University Press and Foreign Languages Press. [In English].
Cahill, James (1990). Chinese Painting. Rizzoli New York. [In English].
Fong, Mary H. (1996). Images of Women in Traditional Chinese Painting. Woman’s Art Journal, 17 (1): 22–27. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.