Український супротив російській агресії в контексті «режисури дії»
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.11Ключові слова:
сценічне мистецтво, театралізоване середовище, артпроєкт, символіка, режисура дії, Україна, російська агресіяАнотація
Аналізуються публікації Гі Дебора, Р. Кайуа, Б. Массумі та інших, присвячені «суспільству спектаклю», його особливостям та засобам існування. Методологічною основою аналізу «режисури дії» українського супротиву російській агресії стали праці Р. Ешелмана, Дж. Біррінгера та інших, у яких розглянуто різні театралізовані художні форми в сучасній культурі, інші аспекти проблеми, яка досліджується. Доведено віддзеркалення героїчного супротиву українського народу російській агресії в сьогоденні сучасними театралізованими художніми формами. Акцентується на т. зв. «режисурі дії», завдяки якій формується художньо-естетичне відображення драматичних подій соціокультурної дійсності російсько-української війни сценічними засобами виражальності. На основі аналізу свідомих організованих сценічних дійств українського суспільства виявлено основні символічні ознаки зазначеного супротиву. Охарактеризовано комплекс сценічних виражальних засобів, задіяний у «режисурі дії» такого супротиву російській агресії. Зазначено перспективи подальших досліджень у цьому напрямку.
Посилання
Apchel, O. A.b (2014). Overcoming the boundaries between theatrical culture and culture of everyday life in documentary theatre. Kultura ta informatsiine suspilstvo XXI stolittia: materials of the All-Ukrainian scientific-theoretical conference of young scientists, April 24–25, 2014, 20. [In Ukrainian].
Apchel, O. A.a (2014). Documentary theatre in the context of contemporary culture [PhD thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. [In Ukrainian].
Barsukova, O. (2022). Ukrainian borsch recognized as a UNESCO cultural heritage site. Ukrainska Pravda. Zhyttia. https://life.pravda.com.ua/culture/2022/07/1/249372/#:~:text. [In Ukrainian].
Buhaiova, V. O. (2014). Development of system-creative thinking of the future stage director and mass holidays. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Mystetstvoznavstvo, 3, 222–228. [In Ukrainian].
Cayoua, Roger (2003). Man and the sacred. (Edition, supplemented with three appendices, on sex, play, war in their relation to the sacred). A. Usik (Trans. from the French). Wackler. [In Ukrainian].
Creative thinking in directing art practice (2017): program and teaching materials. V. O. Buhaiova (Developer). KSAC. Biblioteka Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury. http://lib-hdak.in.ua/electronic-catalog.html. [In Ukrainian].
Lachko O. Yu.a (2014). Environments — innovative theatrical practice of the XX century. Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii: materials of the Seventh International Scientific and Creative Conference, April 9, 2014 р., 108–110. [In Ukrainian].
Lachko O. Y.b (2014). Performance in the modern theatrical continuum. Kultura ta informatsiine suspilstvo XXI stolittia: materials of the All-Ukrainian scientific-theoretical conference of young scientists, April, 24–25. 2014 р., 171-172. [In Ukrainian].
Mashchenko, I. O. (2021). Representations of sports and artistic events in the XX — early XXI centuries: socio-cultural dimensions. [PhD thesis, KSAC]. [In Ukrainian].
Mashchenko, I. O. (2018). Representation of the human image in sports and artistic events. Achievements and problems in the field of social sciences in the modern world: international scientific and practical conference., December 14-15, 139-141.
Nabokov, R. H. (2014). Mass forms of theatrical art in the festive and laughing culture of Ukraine. [Dissertation abstract, KSAC]. [In Ukrainian].
Adrian H. (1974). Total Art: Environments, Happening and Performance. W W Norton & Co Inc. [In English].
Benamou, M., Caramello, C. (1977). Performance in Post Modem Culture. Paj Pubn. [In English].
Bloch, E. (1988). The Utopian function of art and literature: Selected Essays. The MIT Press. [In English].
Caillois, Roger (1958). Les jeux et les hommes. Editions Gallimard. [In French].
Debord, Guy-Ernest (1967). La Société du spectacle. Gallimard Education. [In French].
Goldberg, R. (1984). Performance: The Golden Years. ABRAMS. [In English].
Goldberg, R. (1997). Performance Art: from futurism to the present. [In English].
Massumi, Brian (2002). Parables for the Virtual: Movement, Affect, Sensation. Duke University Press. [In English].
Massumi, Brian (2017). The Principle of Unrest: Activist Philosophy in the Expanded Field. Open Humanities Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.