«Два хори на вірші Григорія Сковороди» Віталія Кирейка: диригентська концепція
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.10Ключові слова:
хорова творчість, хорове виконавство, диригентська концепціяАнотація
Розглянуто процес формування диригентської концепції «Двох хорів на вірші Г. Сковороди» видатного українського композитора Віталія Кирейка. Виявлено, що звернення композитора до поезій українського генія епохи бароко є закономірним і свідчить про духовне єднання митця з вітчизняним мандрівним філософом. Визначено жанрові моделі хорового диптиху митця, підкреслено зв’язок формотворення хорових творів і пісенної поезії Г. Сковороди. Обґрунтовано диригентську концепцію «Двох хорів на вірші Г. Сковороди» В. Кирейка, де наявними є два Світи: земний і небесний, що має знайти реалізацію у виконавській інтерпретації хорового колективу під орудою диригента-хормейстера.
Посилання
Dontsova-Pushenko, K. Yu. (2019). Idyllic and apocalyptic in the musical dramaturgy of the concert “Garden of Divine Songs” by I. Karabyts. Kultura Ukrainy, 63, 42–52. [In Ukrainian].
Dontsova-Pushenko, K. Y. (2021). The genre idyll embodiment in the choral miniature “Ah, the fields” by V. Kyreiko based on the text by H. Skovoroda. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 37 (1), 69–73. [In Ukrainian].
Kyreiko, V. (1979). Choral works. Muzychna Ukraina. [In Ukrainian].
Kotliarevska, O. I. (1996). Variational potential of a musical work: the cultural aspect of interpretation [Thesis of the Candidate of Art Criticism]. [In Ukrainian].
Melnyk, L. O. (2004). Neo-baroque trends in the music of the XX century [Thesis of the Candidate of Art Criticism]. [In Ukrainian].
Nikolaievska, Yu. V. (2020). Homo Interpretatus in the musical art of the XX and early XXI centuries : a monograph. Fact. [In Ukrainian].
Romaniuk, I. (2009). Choral symphony “Know Yourself” by O. Shchetynskyi as an expression of the national Ukrainian picture of the world. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity: zbirnyk naukovykh prats, 25, 26–46. [In Ukrainian].
Romaniuk, I. (2016). A musical treatise by O. Shchetynskyi based on the texts by H. Skovoroda: Ukrainian picture of the world of the XXI century. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 2, 85–89. [In Ukrainian].
Skovoroda, H. (1968). Garden of songs. Veselka. [In Ukrainian].
Sukhomlinova, T. P. (2018). Typical signs of revival as a historical period of the music development in the system of arts. Kultura Ukrainy, 61, 210–222. [In Ukrainian].
Shevchuk, T. (2011). The musical code of Hryhoriy Skovoroda’s works. Slovo i Chas, 5, 24–35. [In Ukrainian].
Shesterenko, I. (2008). Vitaliy Kireiko’s creativity in the course of the Ukrainian music history: educational and methodological guide. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.