«Два хори на вірші Григорія Сковороди» Віталія Кирейка: диригентська концепція

Автор(и)

  • Н. А. Бєлік-Золотарьова Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків, Україна http://orcid.org/0000-0003-3670-4037

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.10

Ключові слова:

хорова творчість, хорове виконавство, диригентська концепція

Анотація

Розглянуто процес формування диригентської концепції «Двох хорів на вірші Г. Сковороди» видатного українського композитора Віталія Кирейка. Виявлено, що звернення композитора до поезій українського генія епохи бароко є закономірним і свідчить про духовне єднання митця з вітчизняним мандрівним філософом. Визначено жанрові моделі хорового диптиху митця, підкреслено зв’язок формотворення хорових творів і пісенної поезії Г. Сковороди. Обґрунтовано диригентську концепцію «Двох хорів на вірші Г. Сковороди» В. Кирейка, де наявними є два Світи: земний і небесний, що має знайти реалізацію у виконавській інтерпретації хорового колективу під орудою диригента-хормейстера.

Біографія автора

Н. А. Бєлік-Золотарьова, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків

заслужений діяч мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, професор, кафедра хорового та оперно-симфонічного диригування

Посилання

Dontsova-Pushenko, K. Yu. (2019). Idyllic and apocalyptic in the musical dramaturgy of the concert “Garden of Divine Songs” by I. Karabyts. Kultura Ukrainy, 63, 42–52. [In Ukrainian].

Dontsova-Pushenko, K. Y. (2021). The genre idyll embodiment in the choral miniature “Ah, the fields” by V. Kyreiko based on the text by H. Skovoroda. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 37 (1), 69–73. [In Ukrainian].

Kyreiko, V. (1979). Choral works. Muzychna Ukraina. [In Ukrainian].

Kotliarevska, O. I. (1996). Variational potential of a musical work: the cultural aspect of interpretation [Thesis of the Candidate of Art Criticism]. [In Ukrainian].

Melnyk, L. O. (2004). Neo-baroque trends in the music of the XX century [Thesis of the Candidate of Art Criticism]. [In Ukrainian].

Nikolaievska, Yu. V. (2020). Homo Interpretatus in the musical art of the XX and early XXI centuries : a monograph. Fact. [In Ukrainian].

Romaniuk, I. (2009). Choral symphony “Know Yourself” by O. Shchetynskyi as an expression of the national Ukrainian picture of the world. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity: zbirnyk naukovykh prats, 25, 26–46. [In Ukrainian].

Romaniuk, I. (2016). A musical treatise by O. Shchetynskyi based on the texts by H. Skovoroda: Ukrainian picture of the world of the XXI century. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 2, 85–89. [In Ukrainian].

Skovoroda, H. (1968). Garden of songs. Veselka. [In Ukrainian].

Sukhomlinova, T. P. (2018). Typical signs of revival as a historical period of the music development in the system of arts. Kultura Ukrainy, 61, 210–222. [In Ukrainian].

Shevchuk, T. (2011). The musical code of Hryhoriy Skovoroda’s works. Slovo i Chas, 5, 24–35. [In Ukrainian].

Shesterenko, I. (2008). Vitaliy Kireiko’s creativity in the course of the Ukrainian music history: educational and methodological guide. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство