Грим як простір семіотичної комунікації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.078.04

Ключові слова:

семіотика, театральна семіотика, гримувальне мистецтво, знак, денотат, сигніфікат, знакова ситуація

Анотація

Розглянуто побудову та функціонування мистецтва гриму як знакової системи. Грим презентується семіотичним простором комунікації. Тіло людини, зокрема обличчя та зачіску з усіма біологічними та штучно створеними особливостями (татуювання, пірсинг і т. д.), розглянуто як семіосферу, що містить специфічний простір знаків. Доведено, що осмислення гриму з точки зору семіотики є важливою складовою культурологічного підходу до вивчення запропонованого об’єкта дослідження. Проаналізовано основні категорії семіотики з урахуванням специфіки роботи з гримом. Визначено відмінність побудови семіотичної комунікації в театральному гриму та гримі інших жанрів.

Біографія автора

О. В. Проскурякова, Харківська державна академія культури

викладач кафедри майстерності актора, аспірант кафедри культурології

Посилання

Blood-stained talismans-motankas: the brides of the captured “Azovians” starred in a symbolic photo shoot. (July 12, 2022). Gazeta.ua. https://gazeta.ua/articles/life/_zakrivavleni-oberegimotanki-narecheni-polonenih-azovciv-znyalisya-u-simvolichnij-fotosesiyi/1100301 [In Ukrainian].

Eco, U. (2004). The role of the reader. Research on the semiotics of texts. M. Hirnyak (Trans. from English). Khronika. [In Ukrainian].

Eldridge L. (2005). Face Paint. The Story of Makeup. Abrams. [In Ukrainian].

Kravchenko, M. A. (2015). Theatrical text as an object of semiotic discourse. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity: collection scientific works, 42, 35–46. [In Ukrainian].

Kravchenko, Z. (2019). Study of the elements of African aesthetics by a make-up artist for its implementation in theater and cinema. Visnyk KNUKiM. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, Vol. 2, 1, 24–32. [In Ukrainian].

Krynytsia, K. & Reva, T. (July 7, 2022). A photographer from Cherkasy depicted the brides and wives of the defenders of “Azovstal” in the form of Motanka dolls. Suspilne Novyny. https://suspilne.media/258060-cerkaskij-fotograf-zobraziv-narecenih-i-druzin-zahisnikiv-azovstali-v-obrazi-lalki-motanki/ [In Ukrainian].

Malіarchuk, K. G. (2021). Makeup and mask as structural components of the stage image. Visnyk KNUKiM. Seriia: mystetstvoznavstvo, 45, 191–198. [In Ukrainian].

Medvedieva, V. V. (2014). Semiotic aspect of make-up art. Kultura Ukrainy, 46, 228–235. [In Ukrainian].

Minchuk, O. (July 13, 2022). The brides of captured soldiers from “Azov” starred in a photo shoot in the form of bloody dolls. Telegraf website (Kremenchuk). https://www.telegraf.in.ua/kremenchug/10108828-narecheni-polonenih-vijskovih-z-azovu-znjalisja-u-fotosesiji-v-obrazi-zakrivavlenih-ljalok-motanok.html [In Ukrainian].

Sharkina, A. G. (2020). Art structure of the thematic female image according to folklore motives: stages of creation. Art and design, 2, 147–157. [In Ukrainian].

Sharkina, A. G. (2021). Make-up in fashion innovations of the XXI century: artistic means and technologies [Thesis of Candidate of Science, Kyiv National University of Culture and Arts]. [In Ukrainian].

Motanka doll went on a hunt: the photos blew up the network with an unusual photo shoot. (May 6, 2022). Gazeta.ua. https://gazeta.ua/articles/culture/_lyalkamotanka-vijshla-na-polyuvannya-fotografinya-nadihnula-merezhu-nezvichajnoyu-fotosesiyeyu/1086473 [In Ukrainian].

Yehorova, T. V. (October 21, 2020). Motanka as a sacred symbol of Ukrainian spirituality. KZ “Donetskyi Palats Molodi «Iunist»”. https://yunist.org.ua/news/motanka-yak-sakralniy-simvol-ukrainskoi-dukhovnosti/ [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Номер

Розділ

Культурологія