Народний танець Слобожанщини в ярмарковій традиції
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.12Ключові слова:
народний танець, культура Слобожанщини, ярмарки, українська культура, функції танцюАнотація
Осмислено функціонування слобожанського народного танцю в системі ярмаркових заходів з урахуванням історичного аспекту. Визначено вплив соціокультурних факторів на зміну форм та композиційних перебудов у танцях відповідно до календарного періоду організації ярмарків та їхньої тематики в регіоні, який досліджується. Розглянуто народний танець як засіб складної міжетнічної комунікації, а також вплив інтеграційних процесів, що стимулювались ярмарковою традицією, на виникнення еклектичних форм танцювального фольклору на Слобожанщині. Проаналізовано взаємодію танцю з іншими формами народної творчості в контексті ярмаркової традиції. Представлено практичні способи збереження ярмаркових традицій у сучасному професійному та аматорському народно-сценічному мистецтві через дослідження танцювального контенту на відеохостингових сайтах.
Посилання
Bahalii, D. I. (1990). History of Sloboda Ukraine. Osnova. [In Ukrainian].
Ivanov, V. (1898). Comedian. In Har’kovskij zbornik. Prilozhenie k Har’kovskomu kalendarju na 1898 g., 12, 1–8. V. V. Ivanov (Ed.). Izd. Har’k. Gub. Stat. Kom. [In Russian].
Machulin, L. I. (2012). Socio-cultural determinants of the urban culture of the Slobozhan region of the XVII–XVIII centuries. Kyivske muzykoznavstvo. Kulturolohiia ta mystetstvoznavstvo, 42, 33–40. [In Ukrainian].
Machulin, L. (2013). Prerequisites for the formation of urban culture in Sloboda Ukraine. Prostranstvo literatury, iskusstva i obrazovanija — put’ k miru, soglasiju i sotrudnichestvu mezhdu slavjanskimi narodami: a collection of scientific papers: based on the materials of the VII International Scientific and Practical Conference, December 20, 2012. A. G. Romanovsky, Yu. I. Panfilov (Ed.). 68–79. National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”. [In Russian].
Machulin, L. (2012). The past of Kharkov fairs. In Pratsi pamiatkoznavtsiv: anniversary collection of scientific articles on monument preservation work (“Works of monument connoisseurs” series), 2, 225–238. [In Ukrainian].
Mostova, I. S. (2019). Artistic aspects of identification of folk dances of Slobozhanshchyna in the context of socio-cultural development of the region [PhD thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. Kharkiv. [In Ukrainian].
Sumtsov, M. F. (2011). Studies on ethnography and cultural history of Sloboda Ukraine: selected works. Publisher O. O. Savchuk. [In Ukrainian].
Yurchenko, V. (2017). Folk customs at the fairs of Sloboda Ukraine. Narodna tvorchist ta etnolohiia, 5, 84–85. [In Ukrainian].
Yurchenko, V. (2008). Folk entertainment at the Ukrainian fair (second half of the XIX — beginning of the XX century). Etnichna istoriia narodiv Yevropy, 27, 49–55. [In Ukrainian].
Yurchenko, V. (2018). Modern manifestations and transformations of traditional forms of trade of Ukrainians during the XX — at the beginning of the XXI century (on the example of Slobozhanshchyna). Narodna tvorchist ta etnolohiia, 2, 77–78. [In Ukrainian].
Yurchenko, V. (2016). Trade customs of buying and selling goods at the fairs of Ukraine in the second half of the XIX and early XX centuries. Materialy do ukrainskoi etnolohii, 15, 112–116. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.