Колір як зображальний принцип у художній мові китайського живопису: підходи та моделі репрезентації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.09

Ключові слова:

образотворче мистецтво Китаю, живопис Китаю, колір, зображальні принципи

Анотація

Стаття присвячена проблемі дослідження художньої мови живопису. У китайському мистецтвознавстві вона має декілька форм репрезентації, проте однією із ключових є тематика кольору як зображувального принципу в сучасному образотворчому мистецтві. Метою статті є дослідження підходів та моделей репрезентації кольору як зображального принципу в сучасному живописі Китаю. В якості зображального принципу зазначена тематика розглядається переважно у межах двох підходів: 1) образно-пластичного, який регламентує тоново-колірні відносини у контексті формальних рішень та композиційної пластичності твору; 2) емоційно-образного, що зосереджує увагу митців навколо питань спекулятивного сприйняття кольору та репрезентує тоново-колірні відносини як знаково-символьні референції.

Біографія автора

Вейке Ван, Харківська державна академія дизайну та мистецтв, м. Харків

аспірант

Посилання

Chang Jiekai (2017). On the differences of color languages in Chinese and Western painting. Yakisna osvita na Zakhodi, 3 (8), 261–263 / 常杰凯. (2017). 论中西绘画中的色彩语言差异. 西部素质教育, 3 (8), 261–263. [In Chinese].

Cheng Xianlung (2021). About the application of semiotics in masterpieces of art / 陈显伦. (2021). 论符号学在艺术中的应用. 名家名作. [In Chinese].

Zhan Hongbing (2009). About the color language of painting. Velykyi pohliad na obrazotvorche mystetstvo, (7), 25–28 / 张洪彬. (2009). 论绘画的色彩语言. 美术大观, (7), 25–28. [In Chinese].

Zhan Jingfeng (2021). Rational thinking in modern decorative painting. Art Research Letters, (10), 93–95 / 张金凤 (2021). 现代装饰绘画中的理性思维. Art Research Letters, (10), 93–95. [In Chinese].

Zhan Yuming (2014). About the technique of color expression in painting. Zhurnal Universytetu Chifen: vydannia kytaiskoi filosofii ta sotsialnykh nauk, 35 (6), 222–224 / 张玉明. (2014). 论绘画中色彩的表现手法. 赤峰学院学报: 汉文哲学社会科学版, 35 (6), 222–224. [In Chinese].

Zhao Fan (2008). About the linguistic form of the art of painting. Naukovo-tekhnichna informatsiia, (13), 198–199 / 赵芳. (2008). 论绘画艺术的语言形态. 科技信息, (13), 198–199. [In Chinese].

Zhao Jin (2015). About the language of color in the creation of painting. Otsinka mystetstva, (12), 186–188 / 赵晶. (2015). 浅论绘画创作中的色彩语言. 艺术品鉴, (12), 186–188. [In Chinese].

Jeremy Lu (2015). Psychology of color in painting. Otsinka mystetstva, (2), 156–157 / 陆书豪. (2015). 绘画中的色彩心理. 艺术品鉴, (2), 156–157. [In Chinese].

Yang Kun (2011). About the harmony of colors in paintings. Everyone, (14), 108–110 / 杨坤. (2011). 论绘画作品的色彩和谐. 大家, (14), 108–110. [In Chinese].

Ie Jiling (2015). On the evolution of the language of colors in Western painting. Zhurnal Chuntsynskoho universytetu nauky i tekhniky: vydannia sotsialnykh nauk, (1), 80–82 / 叶紫琳. (2015). 论西方绘画色彩语言的演变. 重庆科技学院学报: 社会科学版, (1), 80–82. [In Chinese].

Yu Erchuan i Yan Huainiang. (2007). About the personalized language of painting with oil paints — color imagination. Velykyi pohliad na obrazotvorche mystetstvo, (12), 68–70 / 游二川, & 杨怀念. (2007). 论油画的个性化绘画语言——色彩想象. 美术大观, (12), 68–70. [In Chinese].

Hu Bo (2007). About the linguistic function of color in pictures. Zhurnal Shansi Datunskoho universytetu: Vydannia sotsialnykh nauk, 21 (1), 100–102 / 胡泊. (2007). 试论绘画作品中色彩的语言功能. 山西大同大学学报: 社会科学版, 21 (1), 100–102. [In Chinese].

Li Shaodan (2018). On the use and expression of the language of color in modern Chinese painting. Peizazh, 11 / 李少聃. (2018). 试论中国当代绘画色彩语言的运用与表达. 风景名胜, 11. [In Chinese].

Liu Dunmei (2010). About the language of color in painting. Mystetstvo vnutrishnoi Monholii, (1), 51–53 / 刘冬梅. (2010). 论绘画中的色彩语言. 内蒙古艺术, (1), 51–53. [In Chinese].

Liu Jian (2012). On the formation and characteristics of the language of color in Wu Guanzhong’s painting. Akademichnyi zhurnal Kheikhe (Heihe Journal), (12), 28–29 / 刘健. (2012). 论吴冠中绘画色彩语言的形成及特点. 黑河学刊, (12), 28–29. [In Chinese].

Pan Minda (2007). The color language of modern painting. Velykyi pohliad na obrazotvorche mystetstvo, (10), 33 / 潘明达. (2007). 现代派绘画的色彩语言. 美术大观, (10), 33–35. [In Chinese].

Ren Xianiun (2013). About color art in Chinese painting. Populiarna literatura ta mystetstvo: Akademichne vydannia, (5), 95–97 / 任翔云. (2013). 论中国画中的色彩艺术. 大众文艺: 学术版, (5), 95–97. [In Chinese].

Sonh Vendi (2016). About the formal beauty of the language of color in painting. Nauka i tekhnika mystetstva, 29 (3), 231–233 / 宋文迪. (2016). 论绘画中色彩语言的形式美. 艺术科技, 29 (3), 231–233. [In Chinese].

Sung Ji (2016). About emotional expression in the creation of painting. Tomorrows Fashion, (22), 394–396 / 宋琪. (2016). 论绘画创作中的情感表现. 明日风尚, (22), 394–396. [In Chinese].

Sung Yumin (2009). About the linguistic form of painting. Biznes, (42), 145–145 / 孙玉明. (2009). 试论绘画艺术的语言形态. 商情, (42), 145–147. [In Chinese].

Jian Hunie (2007). About the emotional expression of color in painting. Druzi obrazotvorchoho mystetstva, (5), 67–69 / 蒋弘烨. (2007). 论绘画中的色彩情感表现. 美术之友, (5), 67–69. [In Chinese].

Wan Imin (2014). On the formal beauty of the language of color in painting (master’s thesis, Harbin Pedagogical University) / 王一鸣. (2014). 论绘画中色彩语言的形式美 (Masters thesis, 哈尔滨师范大学). [In Chinese].

Wei Junjian (2015). About color rhetoric in the language of painting. Zhurnal Liupanshuiskoho pedahohichnoho universytetu, 27 (5), 40–43 / 韦宗强. (2015). 论绘画语言中的色彩修辞. 六盘水师范学院学报, 27 (5), 40–43. [In Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-28

Номер

Розділ

Мистецтвознавство