Колір як зображальний принцип у художній мові китайського живопису: підходи та моделі репрезентації
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.09Ключові слова:
образотворче мистецтво Китаю, живопис Китаю, колір, зображальні принципиАнотація
Стаття присвячена проблемі дослідження художньої мови живопису. У китайському мистецтвознавстві вона має декілька форм репрезентації, проте однією із ключових є тематика кольору як зображувального принципу в сучасному образотворчому мистецтві. Метою статті є дослідження підходів та моделей репрезентації кольору як зображального принципу в сучасному живописі Китаю. В якості зображального принципу зазначена тематика розглядається переважно у межах двох підходів: 1) образно-пластичного, який регламентує тоново-колірні відносини у контексті формальних рішень та композиційної пластичності твору; 2) емоційно-образного, що зосереджує увагу митців навколо питань спекулятивного сприйняття кольору та репрезентує тоново-колірні відносини як знаково-символьні референції.
Посилання
Chang Jiekai (2017). On the differences of color languages in Chinese and Western painting. Yakisna osvita na Zakhodi, 3 (8), 261–263 / 常杰凯. (2017). 论中西绘画中的色彩语言差异. 西部素质教育, 3 (8), 261–263. [In Chinese].
Cheng Xianlung (2021). About the application of semiotics in masterpieces of art / 陈显伦. (2021). 论符号学在艺术中的应用. 名家名作. [In Chinese].
Zhan Hongbing (2009). About the color language of painting. Velykyi pohliad na obrazotvorche mystetstvo, (7), 25–28 / 张洪彬. (2009). 论绘画的色彩语言. 美术大观, (7), 25–28. [In Chinese].
Zhan Jingfeng (2021). Rational thinking in modern decorative painting. Art Research Letters, (10), 93–95 / 张金凤 (2021). 现代装饰绘画中的理性思维. Art Research Letters, (10), 93–95. [In Chinese].
Zhan Yuming (2014). About the technique of color expression in painting. Zhurnal Universytetu Chifen: vydannia kytaiskoi filosofii ta sotsialnykh nauk, 35 (6), 222–224 / 张玉明. (2014). 论绘画中色彩的表现手法. 赤峰学院学报: 汉文哲学社会科学版, 35 (6), 222–224. [In Chinese].
Zhao Fan (2008). About the linguistic form of the art of painting. Naukovo-tekhnichna informatsiia, (13), 198–199 / 赵芳. (2008). 论绘画艺术的语言形态. 科技信息, (13), 198–199. [In Chinese].
Zhao Jin (2015). About the language of color in the creation of painting. Otsinka mystetstva, (12), 186–188 / 赵晶. (2015). 浅论绘画创作中的色彩语言. 艺术品鉴, (12), 186–188. [In Chinese].
Jeremy Lu (2015). Psychology of color in painting. Otsinka mystetstva, (2), 156–157 / 陆书豪. (2015). 绘画中的色彩心理. 艺术品鉴, (2), 156–157. [In Chinese].
Yang Kun (2011). About the harmony of colors in paintings. Everyone, (14), 108–110 / 杨坤. (2011). 论绘画作品的色彩和谐. 大家, (14), 108–110. [In Chinese].
Ie Jiling (2015). On the evolution of the language of colors in Western painting. Zhurnal Chuntsynskoho universytetu nauky i tekhniky: vydannia sotsialnykh nauk, (1), 80–82 / 叶紫琳. (2015). 论西方绘画色彩语言的演变. 重庆科技学院学报: 社会科学版, (1), 80–82. [In Chinese].
Yu Erchuan i Yan Huainiang. (2007). About the personalized language of painting with oil paints — color imagination. Velykyi pohliad na obrazotvorche mystetstvo, (12), 68–70 / 游二川, & 杨怀念. (2007). 论油画的个性化绘画语言——色彩想象. 美术大观, (12), 68–70. [In Chinese].
Hu Bo (2007). About the linguistic function of color in pictures. Zhurnal Shansi Datunskoho universytetu: Vydannia sotsialnykh nauk, 21 (1), 100–102 / 胡泊. (2007). 试论绘画作品中色彩的语言功能. 山西大同大学学报: 社会科学版, 21 (1), 100–102. [In Chinese].
Li Shaodan (2018). On the use and expression of the language of color in modern Chinese painting. Peizazh, 11 / 李少聃. (2018). 试论中国当代绘画色彩语言的运用与表达. 风景名胜, 11. [In Chinese].
Liu Dunmei (2010). About the language of color in painting. Mystetstvo vnutrishnoi Monholii, (1), 51–53 / 刘冬梅. (2010). 论绘画中的色彩语言. 内蒙古艺术, (1), 51–53. [In Chinese].
Liu Jian (2012). On the formation and characteristics of the language of color in Wu Guanzhong’s painting. Akademichnyi zhurnal Kheikhe (Heihe Journal), (12), 28–29 / 刘健. (2012). 论吴冠中绘画色彩语言的形成及特点. 黑河学刊, (12), 28–29. [In Chinese].
Pan Minda (2007). The color language of modern painting. Velykyi pohliad na obrazotvorche mystetstvo, (10), 33 / 潘明达. (2007). 现代派绘画的色彩语言. 美术大观, (10), 33–35. [In Chinese].
Ren Xianiun (2013). About color art in Chinese painting. Populiarna literatura ta mystetstvo: Akademichne vydannia, (5), 95–97 / 任翔云. (2013). 论中国画中的色彩艺术. 大众文艺: 学术版, (5), 95–97. [In Chinese].
Sonh Vendi (2016). About the formal beauty of the language of color in painting. Nauka i tekhnika mystetstva, 29 (3), 231–233 / 宋文迪. (2016). 论绘画中色彩语言的形式美. 艺术科技, 29 (3), 231–233. [In Chinese].
Sung Ji (2016). About emotional expression in the creation of painting. Tomorrows Fashion, (22), 394–396 / 宋琪. (2016). 论绘画创作中的情感表现. 明日风尚, (22), 394–396. [In Chinese].
Sung Yumin (2009). About the linguistic form of painting. Biznes, (42), 145–145 / 孙玉明. (2009). 试论绘画艺术的语言形态. 商情, (42), 145–147. [In Chinese].
Jian Hunie (2007). About the emotional expression of color in painting. Druzi obrazotvorchoho mystetstva, (5), 67–69 / 蒋弘烨. (2007). 论绘画中的色彩情感表现. 美术之友, (5), 67–69. [In Chinese].
Wan Imin (2014). On the formal beauty of the language of color in painting (master’s thesis, Harbin Pedagogical University) / 王一鸣. (2014). 论绘画中色彩语言的形式美 (Masters thesis, 哈尔滨师范大学). [In Chinese].
Wei Junjian (2015). About color rhetoric in the language of painting. Zhurnal Liupanshuiskoho pedahohichnoho universytetu, 27 (5), 40–43 / 韦宗强. (2015). 论绘画语言中的色彩修辞. 六盘水师范学院学报, 27 (5), 40–43. [In Chinese].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.