Психологічний портрет космонавта в сучасних фільмах космічної фантастики США ХХІ ст.
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.06Ключові слова:
наукова фантастика, кіно, кінематограф, американський кінематограф, американські фільми, космонавт, кінофантастикаАнотація
Розглянуто психологічний портрет космонавта, який продемонстровано в новітніх американських фільмах космічної фантастики ХХІ ст. Виявлено та охарактеризовано найтиповіші психологічні риси космонавтів у стрічках «Інтерстеллар» (2014 р., реж. — К. Нолан), «Марсіанин» (2015 р., реж. — Р. Скотт), «До зірок» (2019 р., реж. — Д. Грей). За допомогою системного, компаративного та аксіологічного методів виявлено три психологічні риси, що мають різний вплив на особистість і характер космонавта.
Результати цієї статті є внеском у дослідження новітнього етапу історії космічної кінофантастики, а також вони показують перспективний напрям для подальших розвідок у цьому сегменті. Окрім того, результати статті містять систематичний огляд важливого сегменту космічної кінофантастики, а саме — американського сектору цього жанру, стрічки якого є дуже касовими та найвідомішими у всьому світі.
Посилання
Adair, J. (2020). The Virtues of Being Human: Faith, Hope, and Love in James Gray’s The Immigrant (2013), The Lost City of Z (2016), and Ad Astra (2019). Journal of Religion & Film, No. 2, 1–27. [In English].
Alcubierre, M. (2017). Astronomy and space on the big screen: How accurately has cinema portrayed space travel and other astrophysical concepts? «Metode», No. 7, 211–219. [In English].
Krynytska, N. І. (2017). Frontier’s mythology in modern American science fiction on the example of literature and cinema. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina, 76, 23–28. [In Ukrainian].
Mukhin, O. Y. (2021). Issues of international communication and surviving in an unfriendly social environment in Wolfgang Petersen’s movie “Enemy mine” (1985). Kultura ta informatsiine suspilstvo XXI stolittia: materialy vseukrainskoi naukovo-teoretychnoi konferentsii molodykh uchenykh, 22–23 kvitnia 2021, Kharkiv, KhDAK. [In English].
Nir, B. (2014). Biblical Narratives in INTERSTELLAR. Science fiction and religion, 6, No. 1, 53–69. [In English].
Ruigang, S. (2020). Love, Gender and Anthropocentrism in the Wandering Earth, Interstellar and Avarya. Hong-Kong, The Chinese University of Hong Kong, Faculty of Intercultural studies. [In English].
Sands, J. (2018). Technical filmmaking and scientific narratives: Has science overtaken fiction in recent science fiction? An analysis of Gravity, Interstellar, and The Martian. South African Journal of Philosophy, No. 37, 53–65. [In English].
Susilawati, S., & Purnamasari, A. (2019). Moral values in The Martian (2015). Concept: Community Concern for English Pedagogy and Teaching, No. 5, 46–59. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.