Тренінг у процесі занять зі сценічного руху
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.076.15Ключові слова:
актор, дресура, тренінг, сценічний рух, вміння та навички, пластична культура, усвідомленняАнотація
У структурі педагогічного процесу театральних ЗВО давно сформовані дисципліни, що складають обов’язковий перелік професійної підготовки актора. Закономірно виникає питання: який метод роботи зі студентами ефективніший у розвитку необхідних вмінь та навичок. У процесі дослідження розглянуто навчальний процес із дисциплін, що входять до системи сценічного руху. Проаналізовано два методи роботи над вихованням основ пластичної культури майбутніх акторів — тренінг і дресура. Основна відмінність тренінгу від дресури — процес усвідомлення своїх м’язових відчуттів та осмислення майбутньої дії. Охарактеризовано ефективніший метод, що використовується під час підготовки «тілесного апарату втілення» актора і який дозволяє, у разі усвідомлення студентом своїх фізичних відчуттів, розвинути і натренувати професійні вміння й навички. Визначено та обґрунтовано необхідні умови для успішного навчання за звичайних обставин життя.
Посилання
Abramovych, O. O., Kudrenko, A. A. (2019). Stage sculpture in the context of modern acting. Molodyi vchenyi, 9 (1), 133–136. [In Ukrainian].
Droznin, A. (2004). Physical training of the actor according to the Droznin method. All-Russian Center for Artistic Creativity. [In Russian].
Koch, I. E. (2019). Basics of stage movement: Textbook. (6th ed.). «Lan’», «PLANETA MUZYKI». [In Russian].
Rozin, M. Ya. (2004). Fundamentals of the scenic movement: a teaching aid. KhSAC. [In Russian].
Sechenov, I. (1952). Reflexes of main brain. Gosudarstvennoe izdatel’stvo medicinskoj literatury. [In Russian].
Stanislavsky, K. S. (1954–1957). Collected Works (Vol. 1–8). Iskusstvo. [In Russian].
Starostin, Y. (2016). Acting training: its content and basis. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 19, 201–204. [In Ukrainian].
Volkonsky, S. M. (2012). An expressive person scenic training of gesture (according to Delsarte). (2nd ed.). «Lan’», «PLANETA MUZYKI». [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.