Бальна хореографія ХХ століття в прибалтійських країнах
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.076.11Ключові слова:
бальна хореографія, бальний танець, конкурсний танецьАнотація
Проаналізовано історичні процеси розвитку бальної хореографії в прибалтійських країнах у ХХ ст. Зазначено, що республіки Прибалтики стали центром розвитку радянської бальної хореографії, адже бальна практика існувала тут ще до Другої світової війни як частина місцевих традицій. У післявоєнний період в Естонії, Латвії та Литві на високому рівні проводили локальні і міжнародні турніри з бального танцю. Виявлено, що в прибалтійських республіках «радянська програма» бальних танців не стала популярною у зв’язку з відсутністю жорсткої партійної цензури, наявної в інших радянських регіонах, місцеві танцівники розвивалися як виконавці європейської та латиноамериканської програм.
Визначено, що розпад СРСР привів до значних соціокультурних трансформацій та початку руху до європейської інтеграції, прибалтійські країни, як і інші колишні радянські республіки, почали активно долучатися до світових традицій і трендів бальної хореографії.
Посилання
Arseni Poolgas. Vikipeedia. Retrieved from March 3, 2021 з https://et.wikipedia.org/wiki/Arseni_Poolgas [In Estonian].
Česlovas Norvaiša. Vikipediją. Retrieved from March 3, 2021 з https://lt.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceslovas_Norvai%C5%A1a [In Lithuanian].
Kundys, R. Yu., Morushko, O. O., Shit, T. R. (2019). History of the development of amateur and professional artistic movement in ballroom dancing (late XIX — 70’s of the XX century). Molodyi vchenyi, 7 (71), 200–204. [In Ukrainian].
Lithuanian Open Championships. Vilnius Dance Festival: official site. Retrieved from March 3, 2021 з http://www.vilniusdancefestival.com/ [In English].
Popov, S. G., Kovalev, S. P., Jashina, E. R. (2013). Dance and be happy! Dance and be healthy! [In Russian].
Shestopal, L. V. (2015). Competitive ballroom dance in the USSR in 1957–1991. Visnyk KNUKiM. Seriia «Mystetstvoznavstvo», (32), 126–132. [In Ukrainian].
Shit, T. R. (2018). Marian Vechistyi is the first professor of ballroom dancing in Lviv. Molodyi vchenyi, 9 (61), 12–15. [In Ukrainian].
Volhonskaja, G. P., Okuneva, A. G. (2015). Dance sport in Russia: history of formation and development. Omskij nauchnyj vestnik, 1 (135), 25–26. [In Russian].
World DanceSport federation. Retrieved from March 3, 2021 з https://www.worlddancesport.org/Official/Detail/Juris_Baumanis-1fc9b627-e165-4c85-9060-9e14011f18e7 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.