Фінал опери Ж. Бізе «Кармен»: композиторська режисура як основа виконавської інтерпретаційної моделі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.076.10

Ключові слова:

Жорж Бізе, фінал опери «Кар-мен», композиторська режисура, дієвий аналіз, тональний план, веризм, експресіонізм

Анотація

Розглянуто компоненти авторського тексту фінального дуету опери Ж. Бізе «Кармен» та їхній вплив на виконавську інтерпретацію. За допомогою дієвого аналізу літературного тексту та структурного аналізу музичної форми обраного фрагмента, виявлення закономірностей тонального плану та компаративного аналізу різних постановок запропонована виконавська концепція, яка повністю спирається на розшифрування авторського тексту, включно з його конструктивними, психологічними та візуально-пластичними складовими. Також виявлено характер інтонаційного мислення Ж. Бізе, притаманного фіналу опери «Кармен», та його спрямованість в музичну естетику експресіонізму.

Біографія автора

Ю. В. Воскобойнікова, Харківська державна академія культури

доктор мистецтвознавства, доцент кафедри хорового диригування та академічного співу

Посилання

Kupets, L. (2013). “Carmen” by Georges Bizet and cultural myths of the XX century. Chasopys Natsional`noi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaykovs`kogo, 2, 44–59. https://docplayer.com/26541731-Karmen-zhorzha-bize-kupec-l-a-i-kulturnye-mify-hh-veka.html [In Russian].

Liu, P. (2015). About the dramatic idea of Jose image and its musical incarnation in Bizet’s opera “Carmen”. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 148–153. https://docplayer.com/70478469-O-dramaturgicheskoy-idee-obraza-hoze-i-eyo-muzykalnom-voploshchenii-v-opere-zh-bize-karmen.html [In Russian].

Markar’jan, N. (2006). Directing and Conducting: Problems of Interaction in the Opera Theater of the XX — early XXI centuries. [The thesis of the Doctor of Art Criticism, St. Petersburg State Academy of Theatrical Art]. [In Russian].

Sokol’skaja, А. (2004). The Opera text as a phenomenon of interpretation. [The thesis of the Doctor of Art Criticism, N. Zhiganova Kazan State Conservatory]. [In Russian].

Cherkashyna, М. (2011). Classical Opera Masterpieces and Paradoxes of “director’s theatre”. Muzychne mystetstvo i kultura. Naukovyi visnyk ODMA imeni V. V. Nezhdanovoi, 14, 9–19. [In Russian].

Fleeton, G. (2016). Carmen. Prima la donna e poi la musica. http://www.georgefleeton.com/316605824 [In Italian].

McConnell, T. (2012) Together Intertwined: Carmen’s Final Number, 41st Annual Meeting of Music Theory Society of New York State, 31 March–1 April 2012. Hunter College CUNY, New York. (3) Together Intertwined: Carmen’s Final Number | Emma McConnell — Academia.edu [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Номер

Розділ

Мистецтвознавство