Фінал опери Ж. Бізе «Кармен»: композиторська режисура як основа виконавської інтерпретаційної моделі
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.076.10Ключові слова:
Жорж Бізе, фінал опери «Кар-мен», композиторська режисура, дієвий аналіз, тональний план, веризм, експресіонізмАнотація
Розглянуто компоненти авторського тексту фінального дуету опери Ж. Бізе «Кармен» та їхній вплив на виконавську інтерпретацію. За допомогою дієвого аналізу літературного тексту та структурного аналізу музичної форми обраного фрагмента, виявлення закономірностей тонального плану та компаративного аналізу різних постановок запропонована виконавська концепція, яка повністю спирається на розшифрування авторського тексту, включно з його конструктивними, психологічними та візуально-пластичними складовими. Також виявлено характер інтонаційного мислення Ж. Бізе, притаманного фіналу опери «Кармен», та його спрямованість в музичну естетику експресіонізму.
Посилання
Kupets, L. (2013). “Carmen” by Georges Bizet and cultural myths of the XX century. Chasopys Natsional`noi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaykovs`kogo, 2, 44–59. https://docplayer.com/26541731-Karmen-zhorzha-bize-kupec-l-a-i-kulturnye-mify-hh-veka.html [In Russian].
Liu, P. (2015). About the dramatic idea of Jose image and its musical incarnation in Bizet’s opera “Carmen”. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 148–153. https://docplayer.com/70478469-O-dramaturgicheskoy-idee-obraza-hoze-i-eyo-muzykalnom-voploshchenii-v-opere-zh-bize-karmen.html [In Russian].
Markar’jan, N. (2006). Directing and Conducting: Problems of Interaction in the Opera Theater of the XX — early XXI centuries. [The thesis of the Doctor of Art Criticism, St. Petersburg State Academy of Theatrical Art]. [In Russian].
Sokol’skaja, А. (2004). The Opera text as a phenomenon of interpretation. [The thesis of the Doctor of Art Criticism, N. Zhiganova Kazan State Conservatory]. [In Russian].
Cherkashyna, М. (2011). Classical Opera Masterpieces and Paradoxes of “director’s theatre”. Muzychne mystetstvo i kultura. Naukovyi visnyk ODMA imeni V. V. Nezhdanovoi, 14, 9–19. [In Russian].
Fleeton, G. (2016). Carmen. Prima la donna e poi la musica. http://www.georgefleeton.com/316605824 [In Italian].
McConnell, T. (2012) Together Intertwined: Carmen’s Final Number, 41st Annual Meeting of Music Theory Society of New York State, 31 March–1 April 2012. Hunter College CUNY, New York. (3) Together Intertwined: Carmen’s Final Number | Emma McConnell — Academia.edu [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.