Нові інталіо Андрія Левицького

Автор(и)

  • О. В. Ламонова Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України, м. Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6937-421X

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.076.09

Ключові слова:

Андрій Левицький, українська графіка 2000–2020-х рр., інталіо

Анотація

Розглянуто діяльність Андрія Левицького. Це — цікавий сучасний український графік, широковідомий як в Україні, так і за кордоном, володар низки престижних міжнародних відзнак за найкращі твори в галузі графічного мистецтва. Митець працює в різних графічних техніках — офорт, акватинта, мецо-тинто, суха голка, але суто термінологічно надає перевагу західному визначенню «інталіо», яке так чи інакше об’єднує їх усі. Нові інталіо Андрія Левицького, зокрема виконані протягом 2019–2022 рр., демонструють широкий розмай пошуків митця. Він звертається до безпредметного мистецтва («Temperate test of Nature», «Archers sweet surrender» (об. — 2001), «Dukedom Day», «Dukedom Night» (об. — 2020)), експериментує із формою, композицією та колористичним рішенням своїх творів («Дерево жука. Сад» (2019), «On the Bridge» (2021)). Особливо ж привертає увагу поява в графіці художника персонажів як дещо символічних, так і достатньо повноцінних («Toros Bravos», «Motus Animi Continuus», «Поема про хінне дерево (Жан Лафонтен)», «Игрокъ. Достоєвський vs Толстой» (усі — 2021)). Це може свідчити про початок зовсім нового періоду в його графіці.

Біографія автора

О. В. Ламонова, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України, м. Київ

кандидат мистецтвознавства

Посилання

d’Arcy Hughes Ann, Vernon-Morris Hebe. (2008). Printmaking: Traditional and Contemporary Techniques. Definitive resource book for printmakers, artists, and students. Rotovision. [In English].

Katerynenko, N. (2011, 30 June — 5 July). Train is Motion Constant. Magistral`, р. 12. [In Ukrainian].

Kvitka, H. (2013). Portrait of Three. Intaglio of Andrew Levitsky. Obrazotvorche мystecztvo, 2, 78–79. [In Ukrainian].

Lahutenko, O. (2001). Triennale «Graphic Art — 2000». Obrazotvorche Mystecztvo, 1, 47–49. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2004). Sonnets to Intaglio. Free time, 11, 94–97. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2004, December 16). Art Possibilities of Topography. Den’, р. 7. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2004, December 21). Graphic Spaces by Andrew Levitsky. Demokratychna Ukrajina, р. 10. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2004, February 18). Deep «Shamanism». Den’, р. 7. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2009, December 17). Graphic Signs. Kievskie vedomosti, р. 7. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2010). Art Possibilities of Topography. Obrazotvorche мystecztvo, 2–3, 30–31. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2010, December 1). Four Views on Etching Art. Den’, р. 7. [In Ukrainian].

Lamonova, O. (2022). Kyiv by Andrew Levitsky. Nauka i suspil’stvo, 2, 62–63. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Номер

Розділ

Мистецтвознавство