Діяльність китайських симфонічних оркестрів у збагаченні сучасного соціокультурного простору КНР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.076.07

Ключові слова:

соціокультурний простір Китаю, китайські симфонічні оркестри, творчі проєкти, мистецькі акції, професіональна адаптація молодих музикантів

Анотація

Окреслено специфічні особливості розвитку соціокультурного простору Китаю доби політики реформ і відкритості. Стверджується, що важливим фактором соціокультурної ідентичності постають мистецькі явища. Розвиток симфонічної музики — однієї з найскладніших жанрових сфер — розглядається як умова успішного функціонування й розвитку національної музичної культури в її музичному сегменті. Констатовано, що симфонічні оркестри як атрибут сучасної музичної культури наразі працюють у більшості великих міст Китаю. Розглянуто чинники збагачення соціокультурного простору країни завдяки діяльності симфонічних оркестрів на подієвому та змістовному рівнях. Акцентовано врахування глибинного наповнення національної традиції й особливості її актуального побутування. Простежено шляхи розвитку міжкультурних комунікацій, здійснених за безпосередньої участі оркестрів. Підкреслено дієвість політики впливу на молоде покоління громадян країни через мистецькі заходи.

Біографія автора

Цзюнь Ян, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, м. Київ

аспірант

Посилання

Guo Qiyong (2008). Research on Modern Confucianism in the PRC. (A. Kalkaeva, Trans.). Problemyi Dalnego Vostoka, 1, 119–133. [Іn Russian].

Kuchinskaya, T. N. (2011). Sociocultural identity of China in the era of globalization. Vestnik Buryatskogo gosudarstvennogo universiteta, 14, 149–153. [In Russian].

Li Yixuan (2019). Rationale for the Chronology of Chinese Symphonic Music. Manuskript. Vol. 12. Issue 11, 269–273. Gramota. [In Russian].

Liu Zhenyu (2011). “Socio-cultural space” in the context of the changing political activity of the Chinese state. Vestnik Chitinskogo gosudarstvennogo universiteta: Filosofskie nauki, 4 (71), 31–35. [In Russian].

Liu Zhenyu, Abramov, V. A. (2012). Chinese “socio-cultural space” and it’s changing regional boundaries. Vestnik Chitinskogo gosudarstvennogo universiteta: Filosofskie nauki, 7 (86), 103–110. [In Russian].

Lo Shii (2003). Symphonic Genres in the Context of Chinese Musical Culture [Diss. ...kand. iskusstvovedeniya: 17.00.02. Ros. akademiya muzyiki imeni Gnesinyih]. [In Russian].

Pivovarov, L. A., Abramova, N. A. (2016). Chinese socio-cultural space and its objectification in scientific categories. Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i yuridicheskie nauki, kulturologiya i iskusstvovedenie. Voprosyi teorii i praktiki. No. 5(67), 158–161. Gramota. [In Russian].

Shen Haixiong (2021). Xi Jinping and the policy of reform and opening up. (K. Baraboshkin, Trans.). Shans. [In Russian].

The Qingdao Symphony Orchestra and the State Philharmonic of Uzbekistan signed an agreement on strategic cooperation. November 19, 2019. Retrieved January 21, 2022, from https://podrobno.uz/cat/uzbekistan-i-kitay-klyuchi-ot-budushchego/simfonicheskiy-orkestr-tsindao-i-gosudarstvennaya-filarmoniya-uzbekistana-podpisali-soglashenie-o-st/ [In Russian].

Yan Yang (2019). Ways of development of the Shanghai Symphony Orchestra (on the occasion of the 140th anniversary of its founding). European Journal of Arts, 3, 55–62. [In Russian].

Zhao Xiaolin (2020). The impact of the Cultural Revolution on the activities of China’s national orchestras. Manuskript. Vol. 13. Issue 10, 245–250. Gramota. [In Russian].

Zhao Xiaolin (2021). Chinese University Orchestras and Their Functions in the Socio-Cultural Space. Manuskript. Vol. 14. Issue 12, 2826–2831. Gramota. [In Russian].

学党史、忆初心、跟党走—长沙交响乐团在上海开展党史教育活动 (Learning the Party History, Recalling the Original Heart, and Following the Party — Changsha Symphony Orchestra Launches Party History Education Activities in Shanghai). Retrieved March 15, 2022, from http://www.hunanso.cn/ltdt/ltxw/531.html. Chinese.

徐晓明交响序曲-大江东流 (Xu Xiaoming). (2018). Symphony Overture — The River Flows East). Narodne muzychne vydavnytstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Номер

Розділ

Культурологія