Синергія інтонування та емоцій у дитячому хоровому виконавстві

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.075.15

Ключові слова:

хорове інтонування, емоції, дитячий хор, образний зміст, вокально-хорова робота, мовна та музична інтонації

Анотація

Стаття присвячена вивченню проблеми взаємозв’язку інтонування та емоційності в роботі дитячого хору. Ступінь емоційності хорового виконання є основним критерієм артистизму хору, його впливовості на слухацьку аудиторію. Наголошено, що емоції впливають на хорове інтонування як у вузькому, так і в широкому їх значенні. Систематизовано аспекти впливу емоцій на якість інтонування на різних рівнях виконання. На рівні репетиційної роботи емоція організує процес становлення та реалізації художнього твору. На рівні техніки вокально-хорового виконання емоція впливає на ансамбль, якість звуку, чистоту інтонування, стрій. Невербальні емоції диригента (рухи, міміка) стимулюють концертне виконання твору. Емоції впливають на створення форми твору, розділяючи або поєднуючи її складові. У результаті дослідження доведено, що, основуючись на емоційний відгук та мовну інтонацію, можливо значно покращити виконавський рівень роботи дитячого хору.

Біографія автора

Ю. М. Іванова, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, доцент, кафедра хорового диригування та академічного співу

Посилання

Besedina, L. (2012). Artistic phenomenon-music. Book 1. Asafiev’s intonation theory: on the way to comprehension of choral performance. Izdatelskii servis. [In Russian].

Demianiuk, O. (2020). Specificity of work on elements of choral sonority in the choral team. Nova pedahohichna dumka, 2 (102), 172–175. [In Ukrainian].

Emelianov, V. (2000). Voice development. Coordination and training. Lan. [In Russian].

Ivanova, Yu. M. (2000). Children’s choral culture of Kharkiv region of the end of the XX century. Kultura Ukrainy, 7, 128–134. [In Ukrainian].

Ivanova, Yu. М. (2018). Artistry is in the context of professional preparation of choir-master. Kultura Ukrainy, 61, 128–137. [In Ukrainian].

Kazachkov, S. (1998). The conductor of the choir is an artist and teacher. Kazan State Conservatory. [In Russian].

Kodzhaspirova, G. M., Kodzhaspirov, A. Yu. (2005). Pedagogical dictionary. https://refdb.ru/look/ 1940555-pall.html [In Russian].

Kuznetsov, Y. (2009). Emotions in the choir: a problem of study. Voprosy horovogo tvorchestva: mezhvuzovskii sbornik statei, 133–151. [In Russian].

Pigrov, K. (1962). Choir management. Derzhvydav. [In Ukrainian].

Pychugina, L. N (2019). Actual problems of contemporary choral use. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii, 6. https://cyberleninka.ru/article/n/aktualnye-problemy-sovremennogo-horovogo-ispolnitelstva-horovaya-teatralizatsiya/viewer [In Russian].

Radenko, Yu. V., Radenko, B. M. (2018). Synergy of linguistic and musical intonation of the actor and singer as a way of revealing the playwright’s creative idea. Molodyi vchenyi, 2 (54), 155–159. [In Ukrainian].

Sychra, A. (1965). Musicology and new methods of analysis. Intonation and musical image. [In Russian].

Struve, G. A. (1981). School choir. Prosveshhenie. [In Russian].

Teplov, B. M. (1985). Ability and talent. Selected works in 2 volumes (Vol. 2). Pedagogika. [In Russian].

Stork, K. (1924) The Dalcrose System. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство