Синергія інтонування та емоцій у дитячому хоровому виконавстві
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.075.15Ключові слова:
хорове інтонування, емоції, дитячий хор, образний зміст, вокально-хорова робота, мовна та музична інтонаціїАнотація
Стаття присвячена вивченню проблеми взаємозв’язку інтонування та емоційності в роботі дитячого хору. Ступінь емоційності хорового виконання є основним критерієм артистизму хору, його впливовості на слухацьку аудиторію. Наголошено, що емоції впливають на хорове інтонування як у вузькому, так і в широкому їх значенні. Систематизовано аспекти впливу емоцій на якість інтонування на різних рівнях виконання. На рівні репетиційної роботи емоція організує процес становлення та реалізації художнього твору. На рівні техніки вокально-хорового виконання емоція впливає на ансамбль, якість звуку, чистоту інтонування, стрій. Невербальні емоції диригента (рухи, міміка) стимулюють концертне виконання твору. Емоції впливають на створення форми твору, розділяючи або поєднуючи її складові. У результаті дослідження доведено, що, основуючись на емоційний відгук та мовну інтонацію, можливо значно покращити виконавський рівень роботи дитячого хору.
Посилання
Besedina, L. (2012). Artistic phenomenon-music. Book 1. Asafiev’s intonation theory: on the way to comprehension of choral performance. Izdatelskii servis. [In Russian].
Demianiuk, O. (2020). Specificity of work on elements of choral sonority in the choral team. Nova pedahohichna dumka, 2 (102), 172–175. [In Ukrainian].
Emelianov, V. (2000). Voice development. Coordination and training. Lan. [In Russian].
Ivanova, Yu. M. (2000). Children’s choral culture of Kharkiv region of the end of the XX century. Kultura Ukrainy, 7, 128–134. [In Ukrainian].
Ivanova, Yu. М. (2018). Artistry is in the context of professional preparation of choir-master. Kultura Ukrainy, 61, 128–137. [In Ukrainian].
Kazachkov, S. (1998). The conductor of the choir is an artist and teacher. Kazan State Conservatory. [In Russian].
Kodzhaspirova, G. M., Kodzhaspirov, A. Yu. (2005). Pedagogical dictionary. https://refdb.ru/look/ 1940555-pall.html [In Russian].
Kuznetsov, Y. (2009). Emotions in the choir: a problem of study. Voprosy horovogo tvorchestva: mezhvuzovskii sbornik statei, 133–151. [In Russian].
Pigrov, K. (1962). Choir management. Derzhvydav. [In Ukrainian].
Pychugina, L. N (2019). Actual problems of contemporary choral use. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii, 6. https://cyberleninka.ru/article/n/aktualnye-problemy-sovremennogo-horovogo-ispolnitelstva-horovaya-teatralizatsiya/viewer [In Russian].
Radenko, Yu. V., Radenko, B. M. (2018). Synergy of linguistic and musical intonation of the actor and singer as a way of revealing the playwright’s creative idea. Molodyi vchenyi, 2 (54), 155–159. [In Ukrainian].
Sychra, A. (1965). Musicology and new methods of analysis. Intonation and musical image. [In Russian].
Struve, G. A. (1981). School choir. Prosveshhenie. [In Russian].
Teplov, B. M. (1985). Ability and talent. Selected works in 2 volumes (Vol. 2). Pedagogika. [In Russian].
Stork, K. (1924) The Dalcrose System. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.