Вплив NFT (невзаємозамінних токенів) на світ мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.075.09Ключові слова:
цифрове мистецтво, NFT (невзаємозамінний токен), криптовалюта, the underlying art (основне мистецтво), ринок мистецтваАнотація
Предметом дослідження є феномен NFT (невзаємозамінний токен), який у 2021 р. посів перше місце в щорічному рейтингу найвпливовіших персон у сфері мистецтва Power 100. NFT — явище не лише віртуальної, але й сучасної культури загалом, оскільки запускає механізм самостійного ринку цифрового мистецтва.
Об’єктом дослідження є цифрове мистецтво, у просторі якого існує розглянуте явище. У статті розглядаються такі аспекти теми, як: місце віртуального мистецтва у сучасному мистецтві; значення NFT для цифрового мистецтва та культури загалом; перспективи й ризики включення сфери мистецтва в експерименти з NFT. У результаті проведеного дослідження автор висновує про остаточне виокремлення цифрового мистецтва з «основного мистецтва» (the underlying art) через появу ринку NFT як торгового майданчика для творів віртуального світу. Новизна роботи полягає у розгляді та аналізі тих аспектів цифрового мистецтва, які набули особливої актуальності в останні п’ять років.
Посилання
Ante, L. (2021, June 6). The non-fungible token (NFT) market and its relationship with Bitcoin and Ethereum. https://deliverypdf.ssrn.com/delivery.php ?ID=848111097086113111105088094082127096032042072006036091011093021091113091122121090065023097018011121012001 114094096023026004084025009038044078118029070065110078087027038050071029087110110019015023109106066093024079109068097008070121121010018068120101112&EXT=pdf&INDEX=TRUE [In English].
Beker, A., Martin, N. (2021, November 16). DW is auctioning NFT tokens to support press freedom. DW. https://www.dw.com/ru/dw-vystavljaet-na-aukcion-nft-tokeny-s-celju-podderzhki-svobody-pressy/a-59823942 [In Russian].
Burd’e, P (2005). Sociology of social space. N. A. Shmatko (Trans., Ed.). Aletejja; Inctitut jeksperimental’noj sociologii. [In Russian].
Facebook owner Meta dives into NFT digital collectibles craze. Financial Times. https://www.ft.com/content/2745d50b-36e4-4c0a-abe0-e93f035b0628 [In English].
Grickevich, V. P. (2004). History of museum business until the end of the 18th century. (P. 200). St. Petersburg State Institute of Culture. [In Russian].
Hardy, К. (2021, March 24). Art Basel & UBS Report 2021: Online Sales. https://artinvestment.ru/invest/analytics/20210324_BaselOnline.html
Hughes, A. (2022, February 16). What are NFTs? Everything you need to know. Science Focus. https://www.sciencefocus.com/future-technology/what-are-nfts/ [In English].
Jones, N. (2021, June 18). How scientists are embracing NFTs. Nature. https://doi.org/10.1038/d41586-021-01642-3 [In English].
Karst caves in Maros and Pankep. Wikipedia. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B5_%D0%BF%D0%B5%D1%89%D0%B5%D1%80%D1%8B_%D0%B2_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5_%D0%B8_%D0%9F%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B5%D0%BF%D0%B5 [In Russian].
Korneev, A. (2021, June 9). Bitcoin is officially recognized as a means of payment for the first time. What does it mean. RBK. https://www.rbc.ru/crypto/news/60c07ed39a794749b9a45080 [In Russian].
Makarova, E. A. (2013). Theory and technology of art management. (Р. 10). GUO «IKB». [In Russian].
Matvienko, S. (2011). Art product promotion. N. M. Starobinskaja (Ed.). Sovremennye problemy rossijskoj i zarubezhnoj jekonomiki. Sbornik nauchnyh rabot molodyh issledovatelej. (Р. 182). Kul’tInformPress. [In Russian].
Mittendorf, B., Smith, S. St. (2021, November 19). 4 reasons why museums aren’t cashing in on NFTs yet. Тhe Сonversation. https://theconversation.com/4-reasons-why-museums-arent-cashing-in-on-nfts-yet-171993 [In English].
Nadini, М., Alessandretti, L., DiGiacinto, Fl., Martino, M., Aiello, L. M.& Baronchelli, A. (2021, August 31). Mapping the NFT revolution: market trends, trade networks, and visual features. Osf. https://osf.io/wsnzr/?view_only=319a53cf1bf542bbbe538aba37916537 [In Eng-lish].
Nake, Fr. (2018, June). The Pioneer of Generative Art: Georg Nees. Leonardo (Volume 51, Issue 03). Direct. https://direct.mit.edu/leon/article-abstract/51/03/277/46498/The-Pioneer-of-Generative-Art-Georg-Nees?redirectedFrom=fulltext [In English].
Pinto-Gutierrez, Chr., Gaitan, S., Jaramillo, D., Velasquez, S. (2022, January). The NFT Hype: What Draws Attention to Non-Fungible Tokens? Researchgate. https://www.researchgate.net/publication/358028071_The_NFT_Hype_What_Draws_Attention_to_Non-Fungible_Tokens [In English].
Power 100. Аrtreview. https://artreview.com/power-100/ [In English].
Power 100. Most influential people in 2021 in the contemporary artworld. ERC-721. Non-Human Entity — The specification for the ‘non-fungible token’ (1 in 2021). АrtReview. https://artreview.com/artist/erc-721/?year=2021 Power 100. Most influential people in 2021 in the contemporary artworld. ERC-721. Non-Human Entity — The specification for the ‘non-fungible token’ (1 in 2021). АrtReview. https://artreview.com/artist/erc-721/?year=2021 [In English].
Redford, G. (1888). Art Sales: a History of Sales of Pictures and Other Works of Art. (Vol. 1, P. 11). London. [In English].
Seleznev, M. (2021, August 24). What are NFTs and why they bring in millions. RBK. https://trends.rbc.ru/trends/industry/604f3f139a794797b44b7a70 [In Russian].
Somers Koks, A. (2018, January 24). To digitize means to preserve. https://www.theartnewspaper.ru/posts/5305/. The Art Newspaper Russian. [In Russian].
Volodina, Je. (2017, May 15). Virtual reality — the future of art? DW. https://www.dw.com/ru/виртуальная-реальность-будущее-искусства/a-38095459 [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.