Виконавські засоби відтворення фактурної програми фортепіанного твору (на прик-ладі циклу «Шевченківська сюїта» Б. Лятошинського)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.074.08

Анотація

Статтю присвячено виявленню особливостей виконавського відтворення фактурної програми музичного твору. Виконавець-піаніст, базуючись на розгляді фактурної програми як послідовності змін музичного викладу в процесі розгортання форми твору, повинен застосовувати відповідні до неї засоби втілення — художні та технічні. Важливу роль тут відіграють авторські і редакторські ремарки, зміст яких, проте, є доволі умовним і потребує індивідуальної виконавської корекції. Тому, розглядаючи заявлену в цій статті проблему, слід мати на увазі рівень тезауруса інтерпретатора-піаніста, що проявляється через адекватний підбір засобів виконавського центру — динаміки, артикуляції, агогіки — у їхньому конкретно-звуковому рішенні. Зазначається, що в сучасному музично-теоретичному дискурсі виконавська атрибутика фактури розглядається як невіддільна складова останньої, а тому фактурна програма фортепіанного твору, який виконується, є не лише аналітичною «схемою», а й реальним виконавським звукообразом, який поєднує художньо-семантичну та віртуозно-технічну сторони драматургії і композиції інтерпретованого твору.

Біографія автора

О. Л. Кріпак, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, старший викладач, кафедра «Фортепіано», факультет «Музичне мистецтво»

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство