Пастораль та принципи її стилізації (на матеріалі вокальної музики)

Автор(и)

  • Лей Хуан Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-9227-8429

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.073.15

Анотація

Досліджено пастораль, уперше за допомогою інтерпретативно­когнітивного підходу, що зумовлено викликами сучасної виконавської практики. Висловлено припущення, згідно з яким виконавець пасторальних творів є відповідальним за їх жанрову та стильову «чистоту», а сама композиторська інтерпретація жанрового інваріанта пасторалі забезпечує її актуальність протягом тисячоліть. Означено паралель європейської пасторалі з філософським світоспогляданням давньокитайської поезії в дзеркалі картини світу людини пасторальної. Висновано щодо принципів стилізації пасторалі як метасистеми в контексті європейської традиції: наявність жанрового інваріанта зі своїм сталим, психологічним механізмом слухацького сприйняття; історична дистанція від прообразу, оригіналу (антична поезія, барокова опера); творчий синтез не однієї, а багатьох традицій художнього буття жанру та ознак його національно­музичної атрибуції. Додатковою умовою стилізації пасторалі у вокальній музиці слугують поетичний текст і символізація музичної мови.

Біографія автора

Лей Хуан, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків

аспірант

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство