Незалежна Нова Мода

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.073.04

Анотація

Актуальність. Мода як одна з форм суспільної свідомості завжди залежна та обмежена в часі, тому новий еволюційний цикл розвитку індустрії моди (ІМ), у глобальному сенсі, не є винятком. Проте локально ІМ нині здобула незалежність, що засвідчує зміни потреб та можливостей споживача.

Мета. Означити незалежність як історичний момент нового етапу еволюційного розвитку ІМ.

Новизна. У міждисциплінарне наукове поле культурології та сучасної ІМ впроваджено новий термін — Незалежна Нова Мода (ННМ).

Методи. Методологічна основа — культурологічний метод. Також використано методи: культурно­історичний, порівняльний, комплексний та інформаційний.

Результати. Контекст ННМ відображає швидкий розвиток та зростаючу цінність Інтернету, електронної комерції та нових технологій створення одягу: 3D­, 4D­друку, нанотехнологій (НТ), «розумного одягу» (носимих обчислювальних пристроїв та «розумного одягу» для сфери охорони здоров’я), біофабрикації, тощо. Це відображає зміну епохи, часу і потреб людини третього тисячоліття та сприяє появі новітнього одягу з розширеним функціоналом. Наукових праць на цю тему нині немає, однак тема потребує серйозних подальших досліджень.

Практичне значення. Порівняно з традиційними виробничими процесами новий технологічний потенціал має немало переваг: швидке проєктування; своєчасність і зниження витрат, пов’язаних зі зберіганням, складуванням, упаковкою та транспортуванням; можливість істотно переглянути сезонні цикли створення одягу; календар доставки; розробити шляхи нових естетичних ліній та інноваційних форматів презентації одягу.

Висновки. Розширена науково­дослідницька галузь культурології. Означений процес культурного розвитку модних форматів презентації одягу, досліджений у результаті виявлення особливостей творчості видатних діячів, котрі створюють світові культурні шедеври і розвивають нові культурні стилі, дозволяє припустити, що ННМ посідає позиції креативності, новизни в процесах культурної діяльності, які створюють матеріальні цінності — одяг, взуття, аксесуари, ювелірні вироби. Визначені положення, роль і хронологічна специфіка є підтвердженням переходів людства до нових стадій розвитку культури, суспільства і цивілізації. Дослідження досягло мети та засвідчило необхідність подальших розробок у зазначеному напрямі.

Біографія автора

Я. О. Жукова, Харківська державна академія культури

аспірантка

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-23

Номер

Розділ

Культурологія