Незалежна Нова Мода
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.073.04Анотація
Актуальність. Мода як одна з форм суспільної свідомості завжди залежна та обмежена в часі, тому новий еволюційний цикл розвитку індустрії моди (ІМ), у глобальному сенсі, не є винятком. Проте локально ІМ нині здобула незалежність, що засвідчує зміни потреб та можливостей споживача.
Мета. Означити незалежність як історичний момент нового етапу еволюційного розвитку ІМ.
Новизна. У міждисциплінарне наукове поле культурології та сучасної ІМ впроваджено новий термін — Незалежна Нова Мода (ННМ).
Методи. Методологічна основа — культурологічний метод. Також використано методи: культурноісторичний, порівняльний, комплексний та інформаційний.
Результати. Контекст ННМ відображає швидкий розвиток та зростаючу цінність Інтернету, електронної комерції та нових технологій створення одягу: 3D, 4Dдруку, нанотехнологій (НТ), «розумного одягу» (носимих обчислювальних пристроїв та «розумного одягу» для сфери охорони здоров’я), біофабрикації, тощо. Це відображає зміну епохи, часу і потреб людини третього тисячоліття та сприяє появі новітнього одягу з розширеним функціоналом. Наукових праць на цю тему нині немає, однак тема потребує серйозних подальших досліджень.
Практичне значення. Порівняно з традиційними виробничими процесами новий технологічний потенціал має немало переваг: швидке проєктування; своєчасність і зниження витрат, пов’язаних зі зберіганням, складуванням, упаковкою та транспортуванням; можливість істотно переглянути сезонні цикли створення одягу; календар доставки; розробити шляхи нових естетичних ліній та інноваційних форматів презентації одягу.
Висновки. Розширена науководослідницька галузь культурології. Означений процес культурного розвитку модних форматів презентації одягу, досліджений у результаті виявлення особливостей творчості видатних діячів, котрі створюють світові культурні шедеври і розвивають нові культурні стилі, дозволяє припустити, що ННМ посідає позиції креативності, новизни в процесах культурної діяльності, які створюють матеріальні цінності — одяг, взуття, аксесуари, ювелірні вироби. Визначені положення, роль і хронологічна специфіка є підтвердженням переходів людства до нових стадій розвитку культури, суспільства і цивілізації. Дослідження досягло мети та засвідчило необхідність подальших розробок у зазначеному напрямі.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.