Вплив Франції на процеси формування бальної хореографії в контексті розвитку культури Західної Європи XVI — початку ХХІ століття

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.23

Ключові слова:

бальна хореографія, бальний танець, спортивний танець, хореографія, бал

Анотація

Виконано аналіз тенденцій розвитку бального танцю у Франції та впливу французької культури на формування бальної хореографії XVI — початку ХХІ ст. Досліджено процеси трансформації та демократизації бальної хореографії у ХVІІІ ст., яка вже в ХІХ ст. з салонного мистецтва перетворюється на вид дозвілля різних соціальних верств по всій Європі. У ХХ ст. саме Франція відкрила для Європи неєвропейські види бальних танців, які згодом набували стандартизації в англійському професійному середовищі. У цьому ж столітті Франція стала тією країною, де чужоземні мистецькі форми з’являлися та зазнавали адаптації до умов європейських реалій. Ця країна приваблювала митців з усього світу сформованою в ній особливою національною культурою. Упродовж ХХ ст. мистецтво бальної хореографії у Франції розвивалося швидкими темпами. Французькі виконавці й педагоги продовжували вікові національні традиції. Цей фактор позитивно вплинув на рівень підготовки танцюристів у сфері професіоналів та аматорів бального танцю. З 2010 р. Франція є активним діючим членом Всесвітньої федерації зі спортивного танцю (WDSF). Французька федерація танцю (Fédération Française de Danse) є однією з найбільших організацій, яка опікується розвитком бальної хореографії в країні. За останні десятиліття у французьких містах (Парижі, Марселі, Ліоні, Ніцці тощо) проведено десятки відкритих національних і всесвітніх чемпіонатів з бального танцю.

Біографія автора

Т. С. Павлюк, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор мистецтвознавства, доцент

Посилання

Arbeau, T. (1925). Orchesographie Iangers. [In English].

Basel, D. D. (2019). International organizations and their influence on the development of sports and dance movement in Ukraine. Mystetstvoznavchi zapysky NAKKKiM. Issue 36, 121–128. [In Ukrainian].

Butsan, A. S. (2012). “Russian Seasons” by S. P. Diaghilev in the context of the synthesis of arts. Vestnik MGUKI, 5 (49), 86–89. [In Russian].

Camille de Rhynal. Les personnages du tango. Retrieved from http://www.bibletango.com/tangopersonnages/perso_bio/persobio_r/rhynal_camille_de_bb.htm (Date of access: 03.03.2021). [In French].

Dancing in French culture. Dances of the peoples of the world. Retrieved from https://4dancing.ru/blogs/010517/2883/ (Date of access: 03.03.2021). [In Russian].

Musical Encyclopedic Dictionary (1990). G. V. Keldysh (Editor). Moscow: Sovetskaja jenciklopedija. [In Russian].

Striganov, V. M., Uralskaya, V. I. (1978). Modern ballroom dance. Moscow: Prosveshhenie. [In Russian].

Trakaliuk, T. A. (2014). Formation and development of sports dance in the world. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). Issue 9, 144–149. [In Russian].

Vakulenko, O. M. (2015). Pierre Zurcher-Margole is the founder of the standards of the Latin American ballroom dance program. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo. Issue 33, 25–30. [In Ukrainian].

Vasilieva-Rozhdestvenskaya, M. V. (1987). Historical and everyday dance. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].

Zakharchenko, O. N. (2015). Artistic cafes in Paris in the second half of the 19th — early 20th centuries and their role in bohemian life. Gumanitarnye i juridicheskie issledovanija, 4, 46–51. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство