Від універсалізму до універсальності. Тріади Баугаузу: предмет, костюм, танець
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.22Ключові слова:
універсалізм, універсалізм культури, універсальність, Баугауз, предмет-костюм, тіло, конкурсний танець, відсутність емоції, механізм руху, парадигма, система мислення автора, Альберт Бургер, Ельза Хетцель, Оскар Шлеммер, Герхард Бонер, Іван Лишка, Коллін Скотт, Марія Шурхал, Анна ПоссарнігАнотація
Протягом ста років універсалізм ХХ ст. стає платформою експерименту Баугаузу для авторів різних видів мистецтва, нині він трансформується в універсальність й залишається актуальним для сучасного автора. У контексті наукового дискурсу вперше розглядається нова редакція «Тріадичного балету» у перформативних надбаннях «Bauhaus tanzt II» (2018 р.); аналізуються поняття «універсалізм», «універсалізм культури», «універсальність» у дослідженні трансформації системи мислення автора-творця пластичного твору ХХ ст. Осмислення історичної спадщини сприяє переданню досвіду і формуванню світогляду автора-творця.
Посилання
“BAUHAUS TANZT II”, BRICK-5. Retrieved from https://www.tanzschrift.at/pinnwand/aktuell/671-studio-fugu-bauhaus-tanzt-im-ateliertheater n DITTA RUDLE 31.07.2018. [In German].
“Edith Wolf Perez Bauhaus tanzt” im Geiste Oskar Schlemmers. Retrieved from http://www.tanz.at/index.php/kritiken/kritiken-2018/1932-bauhaus-tanzt-im-geiste-oskar-schlemmers?fbclid=IwAR2V8XHMdr1KN4s53Wupwyak8rfsaBiAbckwS4erKidudqQbJ08G811Hzkw. [In German].
Belomoeva, O. G. The universalism of culture: the experience of cultural analysis. (Abstract of dissertation on cultural studies, specialty HAC RF 2005). Retrieved from http://cheloveknauka.com/universalizm-kultury. [In Russian].
Berghausen, N. Eight facts that everyone needs to know about the Bauhaus. Retrieved from https://www.goethe.de/ins/ua/uk/kul/dos/bau/21356319.html. [In Ukrainian].
Triadic ballet by Oskar Schlemmer. Blog Ottepel Gallery. Retrieved from https://ottepel.gallery/triadicheskiy-balet. [In Russian].
Borzova, E. P. (2013). Comparative cultural studies. (Vol. 1, p. 555). Limited liability company “Jelektronnoe izdatel’stvo Jurajt”. [In Russian].
Gerdt, O. The Triadic Ballet staged in Berlin. Retrieved from https://www.vedomosti.ru/lifestyle/articles/2014/07/10/bezduhovka-no-netlenka. [In Russian].
Goldberg, R. (2013). Performance art. From futurism to the present day. Moscow: Ad Marginem. Retrieved from https://artguide.com/posts/499-rouzli-goldbiergh-iskusstvo-pierformansa-ot-futurizma-do-nashikh-dniei-moskva-ad-marginem-2013. [In Russian].
Isupov, K. G. (1992). Russian aesthetics of history. St. Petersburg: Publishing house of VGK. [In Russian].
Khantington, S. (1994). Clash of civilizations? Polis, 1, 33–48. [In Russian].
Kondakov, I. V. (2001). Self-awareness of culture at the turn of the millennium. Obshchestvennye nauki i sovremennost’, 4, 138–147. [In Russian].
Leontieva, E. I. The universalization of culture as a problem of philosophical and theoretical thought. (Topic of thesis and abstract for the Higher Attestation Commission of the Russian Federation 2006). Retrieved from https://www.dissercat.com/content/universalizatsiya-kultury-kak-problema-filosofsko-teoreticheskoi-mysli. [In Russian].
Perepelkin, L. S., Razmustova, T. O. (2003). Cultural policy and cultural diversity in modern Russia. Cultural diversity, development and globalization. (p. 9). Moscow. [In Russian].
Studio Fugu: “Bauhaus tanzt” Im Ateliertheater — Tanzschrift. Retrieved from https://www.tanzschrift.at/pinnwand/aktuell/671-studio-fugu-bauhaus-tanzt-im-ateliertheater. [In German].
Triad Ballet: Yellow Series, Diver and Big Rock (Ivan Lishka, Kollin Skott, 1977). © Bayerisches Staatsballett / Gert. Weigelt. deagt. [In Russian].
Voronkova, V. (2010). Man is not only the measure of all things, but also its creator. Filosofski dialohy 2010. (Issue 4, P. 1: Filosofsko-antropolohichni chytannia: tvorcha spadshchyna V. I. Shynkaruka ta sohodennia. pp. 276–281). Kyiv. Retrieved from http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/28611. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.