Упровадження фітнес-технологій у самостійну роботу студентів хореографічних факультетів закладів вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.20

Ключові слова:

хореографія, фітнес, пілатес, міофасціальний реліз, фізіологічні можливості, танцювальне мистецтво, опорно-руховий апарат

Анотація

Розглянуто та проаналізовано вплив на рухову активність і фізичне відновлення студентів-хореографів закладів вищої освіти мистецького профілю засобами пілатесу й міофасціального релізу (МФР). Визначено, що використання цих фітнес-напрямів у самостійній роботі не лише сприяє розширенню діапазону фізичних можливостей студентів-хореографів, упередженню втоми, активізації процесів відновлення організму, а й розвиває культуру танцювального руху. Запропоновано комплекс вправ пілатесу та МФР для систематичних самостійних занять студентами-хореографами з метою успішного подолання фізичної втоми, зміцнення опорно-рухового апарату, підвищення працездатності й психоемоційного фону особистості, що надає можливості поліпшити результати як у навчальному процесі, так і у виконавській діяльності.

Біографії авторів

А. А. Паладійчук, Харківська державна академія культури

викладач, кафедра народної хореографії

Н. В. Цигановська, Харківська державна академія культури

завідувач кафедри фізичної культури та здоров’я

Посилання

Bortnik, K. V. (2020). Feldenkrais method as an innovative teaching tool. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 29 (1), 216–221. [In Ukrainian].

Demidovich, N. G. (2014). Pilates as a means of students’ physical education. Minsk: Belarusian National Technical University. [In Russian].

Zahura, F. I., Lesko, O. M. (2010). Influence of pilates system classes on psycho-emotional states of women of the first mature age. Pedahohika, psykholohiia ta medychno-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 8, 34–36. [In Ukrainian].

Kibalnyk, O. (2008). Fitness technology to increase motor activity and physical fitness of adolescents. (Dis. for the degree of Candidate of Sciences in Physical Education and Sports). Lviv State University of Physical Culture, Lviv. [In Ukrainian].

Lesondack, D. (2020). Fascia. What it is and why it matters. Moscow: Eksmo. [In Russian].

Myers, T. (2019). Anatomy trains. Myofascial meridians for manual and sports medicine. [In Russian].

Myers, T., Earls, D. (2020). Fascial release for structural balance. Kyiv: Fors Ukraina. [In Russian].

Martyniuk, O., Kravchenko, K. (2020). Myofascial release as a fitness activity. Problemy aktyvizatsii rekreatsiino-ozdorovchoi diialnosti naselennia, Proceedings of the XII International Scientific and Practical Conference (pp. 175–179). Lviv: Lviv State University of Physical Culture. [In Ukrainian].

Hawiler, J. (2004). The dancer’s body. Medical look at dancing and training. Moscow: Novoe slovo. [In Russian].

Hendrik, O. Yu. (2020). Basics Bartenieff: an analytical approach to the pedagogy of modern dance. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 28 (4), 223–228. [In Ukrainian].

Hawley, E. T. (2000). Wellness fitness. Kyiv: Olimpijskaja literatura. [In Russian].

How to overcome the feeling of fatigue and recognize overwork in time. (2019). Retrieved from https://moz.gov.ua/article/health/jak-pododati-vidchuttja-vtomi-i-vchasno-rozpiznati-perevtomu. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство