Вияви «некласичного» в оркестровому письмі К. Дебюссі

Автор(и)

  • Г. С. Савченко Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків http://orcid.org/0000-0002-9845-0450

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.19

Анотація

Досліджено специфіку оркестрового письма К. Дебюссі шляхом виявлення ознак «некласичного», що відмежовує принципи класико-романтичної оркестровки від оркестровки музики ХХ ст. й відбиває нові уявлення про час, простір, матерію в європейській культурі Новітнього часу. Виявлено генезис «некласичного» в специфіці темоутворення, розвитку тематизму та формотворення. Систематизовано вияви «некласичного»: 1) функціональна зміна оркестрової фактури на основі нон-ієрархічності як домінуючого принципу; 2) формування щільного, «речового» з точки зору смислової організації та, водночас, позбавленого маси з точки зору фізично-матеріальної організації музичного простору, 3) нівелювання межі між експонуючим (континуальним) і розвиваючим (дискретним) типами оркестровки; 4) взаємопроникнення континуальності та дискретності як результат стирання межі між функціями тла і рельєфу й експонуючим та розвиваючим типами оркестровки.

Біографія автора

Г. С. Савченко, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри композиції та інструментування

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство