Аналіз функціонування вітчизняної вокальної естрадної школи в умовах музичної культури України на сучасному етапі
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.16Ключові слова:
естрадний вокал, українська вокальна естрадна школа, методика естрадного вокалу, українські естрадні співаки, музична культура УкраїниАнотація
Досліджено діяльність вітчизняної вокальної естрадної школи в сучасній музичній культурі України. Виявлено специфіку розвитку сучасної вокальної естрадної школи України. Проаналізовано наявні методики, які використовують викладачі естрадного вокалу. Визначено основні тенденції, на яких базуються українські викладачі у власній роботі з учнями. Одна з них основується переважно на методиці естрадного вокалу відомих світових викладачів, друга — на самостійно розроблених інструментах навчання. Наголошено, що основою вокальної вітчизняної естрадної школи є профільне навчання в державних закладах, таких як, наприклад, музичні школи, училища та заклади вищої освіти (ЗВО), хоча популярними є і приватні естрадні вокальні школи та студії. Підкреслено поширення в українській музичній культурі вузькоспрямованих вокальних шкіл за стилістикою (рок, джаз).
Посилання
Antoniuk, V. G. (2001). Ukrainian vocal school: ethnocultural aspect: monograph. Kуіv: Ukraїns’ka іdeya. [In Ukrainian].
Baranovska, M. S. (2013). Pop vocal music in Ukraine at the end of the XX — beginning of the XXI century: development trends. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo: collection of scientific works, 28, 5–11. Kуiv. [In Ukrainian].
Hrachova, O. O. (2011). Ukrainian pop performance of the second half of the XX century (development trends). Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo: collection of scientific works, 25, 17–23. Kуiv. [In Ukrainian].
Hryn, L. O. (2012). Historical aspect of the development of the Ukrainian vocal school of the twentieth century. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky: collection of scientific works, 1 (17), 45–49. Zaporіzhzhya. [In Ukrainian].
Hurba, V. T. (2014). Vocal and pedagogical work of a teacher as a factor in the formation of future teachers-vocalists. Pedahohichnyi almanakh Khersonskoi akademii neperervnoi osvity: collection of scientific works, 24, 116–120. Kherson. [In Ukrainian].
Derevianko, L. A. (2013). Singing in a speech position as a problem of vocal pedagogy. Tavriiski studii Krymskoho universytetu kultury, mystetstv i turyzmu. Seriia: Mystetstvoznavstvo: collection of scientific works, 4, 27–31. Simferopol. [In Ukrainian].
Drozhzhyna, N. (2008). Vocal performance in the system of pop music. (Dissertation… Candidate of Art History). Kharkiv State University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky, Kharkiv. [In Ukrainian].
Lavrynets, A. P. (2017). Formation of vocal schools of pop singing in the historical discourse of Ukrainian music pedagogy. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Seriia: Pedahohichni nauky: collection of scientific works, 4, 99–108. Kуiv. [In Ukrainian].
Prohorova, L. V. (2005). Ukrainian pop vocal school: textbook. manual: for students of universities of culture and arts of III-IV levels of accreditation. Vinnytsia: Nova knyha. [In Ukrainian].
Priadko, O. M. (2013). Development of Ukrainian vocal pedagogy. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka: collection of scientific works, 14, 305–310. Kamianets-Podilskyi. [In Ukrainian].
Riabukha, T. (2017). Origins and intonation components of Ukrainian song variety. (Dissertation… Candidate of Art History). I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts, Kharkiv. [In Ukrainian].
Sapozhnіk, O. V. (2003). Popular pop music in Ukraine: a historical excursion. Mistectvo ta osvіta, 4, 11–13. [In Ukrainian].
Tormahova, V. (2007). Ukrainian pop music and folklore: interpenetration and synthesis. (Dissertation… Candidate of Art History). Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music, Kуiv. [In Ukrainian].
Tormahova, V. (2014). Characteristic features of Ukrainian pop music of the late XX — early XXI centuries. Universytetska kafedra, 3, 165–172. Kуiv. State higher educational institution “Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman”. [In Ukrainian].
Shevchenko, O. (2010). Ukrainian popular music: origins and issues (1920–1990). (Dissertation… Candidate of Art History). Kyiv National University of Culture and Arts. Kуiv. [In Ukrainian].
Shkola vokala Pevicy Rulada “Improvination”. Retrieved from https://impro.ooo/. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.