Фортепіанні концерти А. Караманова: «крива» мовностильової еволюції

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.14

Анотація

Розглянуто особливості концертно-фортепіанного стилю А. Караманова — видатного українського композитора, творчість котрого лише останнім часом стає предметом музикознавчого дискурсу. Окреслюється «крива» мовностильової еволюції, етапи якої позначені трьома масштабними концертами композитора, останній з яких, з підзаголовком «Ave Maria», уже здобув світову популярність і увійшов до репертуару видатних виконавців як в Україні, так і за її межами. На основі повного аналізу жанрово-стилістичного комплексу феномену «фортепіанний концерт» запропоновано дефініцію поняття «концертно-фортепіанний стиль», що екстраполюється на авторський стиль А. Караманова в цьому жанрі. Означено та узагальнено характерні ознаки трьох фортепіанних концертів композитора — своєрідного циклу-триптиха, у якому через діяльність А. Караманова як композитора-піаніста втілено константні та індивідуально-новаторські ознаки жанру, що набув значення симфонізованої концептуальної моделі не лише у його творчості, а й у діяльності багатьох композиторів України та зарубіжжя кінця ХХ–ХХI ст.

Біографія автора

О. Л. Кріпак, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри «Фортепіано» факультету «Музичне мистецтво»

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство