Піаніст і його інструмент (на прикладі творчості Олександра Таро)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.11Ключові слова:
фірма рояля, «Pleyel», «Erard», комплекс почуттів, звукові функції, Олександр Таро і рояль, «Steinway & Sons», музичні альбоми, «Yamaha», амбасадор фірмиАнотація
Рояль є «медіатором використання», через який виконавець відтворює звукову конструкцію музичного твору, яка виникає в його уяві. Кожне виконання — це відкриття тембральних і технічних характеристик інструмента, через спектр почуттів: слух, дотик, зір, біль та ін. У ХІХ ст. Ф. Шопен і Ф. Ліст відкривали звукові можливості роялів «Pleyel» і «Erard», нині відомий французький піаніст О. Таро презентує звукові спектри роялів «Steinway & Sons» і «Yamaha» у більш ніж сорока альбомах музики різних епох. У дискографії виконавця з 2001 по 2019 рр. була представлена творчість Й. С. Баха, Ж.-Ф. Рамо, Ф. Куперена, Л. Бетховена, Ф. Шопена і С. Рахманінова на роялі «Steinway & Sons», творчість Д. Скарлатті, Ж.-Н.-П. Руайє, Дж. Гершвіна і Г. Малера на роялі фірми «Yamaha», офіційним представником якої О. Таро є сьогодні. Сучасний медіапростір стає полем для творчої діяльності митця-«амбасадора» — представника і випробувача роялів конкретної фірми, яким може стати досвідчений, фаховий виконавець, здатний розкрити тембральні можливості музичного інструмента на конкретному репертуарі.
Посилання
Voronin, A. (2004). The myth of technology. Moscow: Nauka. [In Russian].
Long, M. (1985). At the piano with Debussy. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [In Russian].
Nazaykinskiy, E. (1988). The sound world of music. Moscow: Muzyka. [In Russian].
Frederick, E. (1979). The “Romantic” Sound in Four Pianos of Chopin’s Era. Magazine, November. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/746286?read-now=1&seq=2#page_scan_tab_contents. [In English].
Harmonia mundi (2020). Retrieved from http://www.harmoniamundi.com/#!/home. [In English].
Newman, G. (2015). Baroque and beyond: the french spirit of pianist alexandre tharaud. Retrieved from https://www.vanclassicalmusic.com/baroque-and-beyond-the-french-spirit-of-pianist-alexandre-tharaud. [In English].
Tharaud, A. [Figaro Live Musique] (2012, October 5). Alexandre Tharaud — The Man I Love — Le Live. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=u7q7Bn9bEjQ. [In English].
Tharaud, A. [Faces of Classical Music — 1] (2014, October 3). Jean-Philippe Rameau: Nouvelles Suites — Alexandre Tharaud. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=nYFJPXr1YzA&t=102s.
Tharaud, A. (2017). Montrez-moi vos mains. Paris: Bernard Grasset. [In English].
Tharoud, A. [Warner Classics]. (2019, November 15). Alexandre Tharaud — Royer: «L’Aimable» (Premier livre de pièces de clavecin). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=kXK2LiMhwPQ. [In English].
Tharaud, A. [Warner Classics]. (2016, November 2). Alexandre Tharaud “Elegie” de Rakhmaninov. Retrieved from https://youtu.be/AOxcCs5ZGDE. [In English].
Tharaud, A. [Alexandre Tharaud] (2017, January 14). Piano Concerto No. 2 in C Minor, Op. 18: I. Moderato. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=8TWH9r2ZTdM. [In English].
Tharaud, A. [Warner Classics]. (2018, September 28). Alexandre Tharaud records Beethoven: Piano Sonatas Nos. 30, 31 & 32. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=AMMCRR289HQ. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.