Піаніст і його інструмент (на прикладі творчості Олександра Таро)

Автор(и)

  • Я. В. Воскобойніков Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків http://orcid.org/0000-0003-4637-3104

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.11

Анотація

Рояль є «медіатором використання», через який виконавець відтворює звукову конструкцію музичного твору, яка виникає в його уяві. Кожне виконання — це відкриття тембральних і технічних характеристик інструмента, через спектр почуттів: слух, дотик, зір, біль та ін. У ХІХ ст. Ф. Шопен і Ф. Ліст відкривали звукові можливості роялів «Pleyel» і «Erard», нині відомий французький піаніст О. Таро презентує звукові спектри роялів «Steinway & Sons» і «Yamaha» у більш ніж сорока альбомах музики різних епох. У дискографії виконавця з 2001 по 2019 рр. була представлена творчість Й. С. Баха, Ж.-Ф. Рамо, Ф. Куперена, Л. Бетховена, Ф. Шопена і С. Рахманінова на роялі «Steinway & Sons», творчість Д. Скарлатті, Ж.-Н.-П. Руайє, Дж. Гершвіна і Г. Малера на роялі фірми «Yamaha», офіційним представником якої О. Таро є сьогодні. Сучасний медіапростір стає полем для творчої діяльності митця-«амбасадора» — представника і випробувача роялів конкретної фірми, яким може стати досвідчений, фаховий виконавець, здатний розкрити тембральні можливості музичного інструмента на конкретному репертуарі.

Біографія автора

Я. В. Воскобойніков, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків

аспірант кафедри «теорії музики», концертмейстер кафедри «сольного співу та оперної підготовки»

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство