Еволюція вальсу в європейській бальній культурі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.05

Ключові слова:

вальс, бальна культура, віденський вальс, повільний вальс, вальс-бостон, танго-вальс

Анотація

Проаналізовано сучасний стан вальсу, виконано класифікацію його стилів та їх аналіз. Також розглянуто генезис формування вальсу в європейській бальній культурі. Під назвою вальс об’єднано танець з різних сфер — народної, соціальної, бальної. Еволюція вальсу свідчить, що, згідно з сучасною назвою танцю «віденський вальс», означений танець почав набувати популярності у Відні у XVIII ст. Вальс здобув суттєвий імпульс близько 1830 р. завдяки композиторам, котрі створювали музику для вальсу. Під час дослідження визначено, що нині існує багато форм цього танцю: повільний вальс, віденський вальс, фігурний вальс, вальс-бостон, класичний вальс, танго-вальс. Один зі старовинних бальних танців — повільний вальс, особливістю його хореографічної мови є кругові рухи і повороти. Віденські вальси були швидкими і танцювались на плоскій стопі, виконавці ковзали та оберталися з неймовірною швидкістю. У другій половині XIX ст. набули поширення повільні вальси, на основі чого виникає новий вид танцю — бостон-вальс. Розглянуто танго-вальс, який більше є соціальним танцем, його особливість — несиметричний крок, що ділиться на три фази. Отже, танець вальс в умовах розвитку сучасного бального танцю є найвидовищнішим танцем хореографічного мистецтва та невіддільною частиною розвитку культури суспільства.

Біографія автора

Д. І. Федорченко, Харківська державна академія культури

викладач кафедри сучасної та бальної хореографії

Посилання

Vasileva-Rozhdestvenskaia, M. (1987). Historical and everyday dance. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].

Waltz-Boston (2016). Dance dictionary. Dances of balls and discos. Retrieved from http://dance123.ru/vals-boston-boston-bostonskij-vals. [In Russian].

Degtiareva, E. (2012). Waltz. History of origin and modernity. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/vals-istoriya-vozniknoveniya-i-sovremennost/viewer. [In Russian].

Efanova, S. (2017). On the evolution of the waltz as a kind of ballroom dance: historical and art analysis. Retrieved from http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=vdakkkm_2017_2_29. [In Ukrainian].

Zavialov, E. (2013). Viennese waltz in the European sports ballroom dance program. Genesis. Trends. Choreographic language. Retrieved from https://www.gup.ru/uni/science/conference/ball_2013.pdf. [In Russian].

Zakharova, O. (2020). Dance is a mirror of time. Sociology of ballroom dance. Retrieved from http://www.aphn-journal.in.ua/archive/28_2020/part_5/16. [In Russian].

Ivanovskii, N. (2004). Ballroom dance of the XVI–XIX centuries. Moscow: Yantarnyy skaz. [In Russian].

Keba, M. (2017). Competitive Viennese waltz: standardization and features of formation of performance technique. Retrieved from http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=vdakkkm_2017_2_30. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Культурологія