Упровадження медіаосвіти та медіаграмотності в сучасну українську освітню систему

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.04

Ключові слова:

медіа, медіаосвіта, медіаграмотність, медіакомпетентність, українська ідентичність

Анотація

Розглянуто впровадження медіаосвіти в українську освітню систему, особливості формування медіаграмотності студентської спільноти в закладах вищої освіти. Термін «медіаосвіта» визначено як процес розвитку особистості за допомогою і на матеріалі засобів масмедіа, результатом якого є медіаграмотність. Під час дослідження ми послуговувались такими методами наукового пізнання, як аналіз, синтез, статистичний та описовий методи. Також використано аналітичні методи узагальнення різних поглядів учених з проблем розвитку медіаосвіти, медіаграмотності й медіакомпетентності. Визначено специфіку та пріоритетні напрями розвитку медіаосвіти, необхідність цілеспрямованої підготовки особистості до протидії інформаційним загрозам зовнішніх джерел. Обґрунтовано актуальність медіаграмотності як одного з головних пріоритетів державної освітньої політики з питань виховання студентської молоді. Особливості сучасного рівня розвитку освіти, особистісні комунікативні потреби, специфіка і рівень розвитку медіакультури студентів надають змоги припустити, що найприйнятнішим для ефективного впровадження наскрізної медіаграмотності в педагогічній практиці було б інтегрування курсів медійної грамотності в базові освітні програми.

Біографія автора

Є. В. Субота, Харківська державна академія культури

кандидат культурології, старший викладач кафедри телебачення

Посилання

Chekmyshev, O. V. (2003). Race with the shadow. Manipulation of consciousness and monitoring of mass media. Nezalezhnyi kulturolohichnyi chasopys «I», 30. Retrieved from http://www.ji.lviv.ua/n30texts/chekmyshev.htm. [In Ukrainian].

Fedorov, A. V. (2008). Media education in Russia and Ukraine: a comparative analysis of the current stage of development (1992–2008). Mediaobrazovanie, 4, 23–45. [In Russian].

Koropatnyk, M. M. (2016). Media education in Ukraine: history and present. Siverianskyi litopys, 3, 159–174. [In Ukrainian].

Kubey, R. (1997). Media Education: Portraits of an Evolving Field. Media Literacy in the Information Age. (рp. 1–14). New Brunswick & London: Transaction Publishers. [In English].

Lytvyn, A. V., Robak, V. Ye. (2013). Tasks of media education in training. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika, 3, 31–37. [In Ukrainian].

Maklyuen, M. (2003). Understanding Media: External Human Extensions. Moscow — Zhukovsky: «KANON-press-Ts», «Kuchkovo pole». [In Russian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2011). On conducting an all-Ukrainian experiment on the introduction of media education in the educational process of secondary schools of Ukraine: order of the Ministry of Education and Science of Ukraine from 27.07.2011 № 886. [In Ukrainian].

Morar, M. V. (2018). Національна ідея як фактор консолідації українського суспільства. Hileia: scientific journal: collection of scientific works. Issue 131 (4), 391–395. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2018_131_104. [In Ukrainian].

Naidonova, L. A. (2007). Laboratory of Psychology of Mass Communication and Media Education. Kul’tura narodov Prichernomor’ya, 120, 176–178. [In Ukrainian].

Naidonova, L. A., Sliusarevska, M. M. (Ed.). (2016). The concept of introducing media education in Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].

Onkovych, H. V. (2014). Professionally-oriented media education in higher education. Vyshcha osvita Ukrainy, 2, 80–87. [In Ukrainian].

Pocheptsov, G. (2016). Meanings and wars: Ukraine and Russia in information and semantic wars. Kyiv: Publishing house “Kyievo-Mohylianska akademiia”. [In Ukrainian].

Subota, Ye. V. (2019). National identity and consolidation of society in the field of mass media functioning. Retrieved from https://cutt.ly/XbSvVN9. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Культурологія