Константи й новації в оркестровому письмі балету «Агон» І. Стравінського

Автор(и)

  • Г. С. Савченко Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків https://orcid.org/0000-0002-9845-0450

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.15

Анотація

Досліджено специфіку оркестрового письма балету «Агон» І. Стравінського з точки зору взаємодії виявлених нами константних принципів багатофігурності, комбінаторності й пластичності та новацій, зумовлених підвищеною значимістю поліфонічних прийомів. Згруповано номери балету з погляду домінування константних або новаційних принципів оркестрового письма. Систематизовано типи оркестрової фактури в номерах із пріоритетом горизонтального мислення: одноголосся (унісон) або розщеплення унісону; фактура на основі контрапунктичної взаємодії коротких ліній; фактура на базі контрастної поліфонії, яка виникає в результаті поєднання довгих ліній; фактура на основі імітаційної поліфонії. Досліджено специфіку реалізації названих принципів як констант оркестрового письма І. Стравінського й «універсалій» його оркестрового мислення в новому мовно-стилістичному контексті.

Біографія автора

Г. С. Савченко, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, Харків

Кандидат мистецтвознавства, доцент, кафедра композиції та інструментування

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Мистецтвознавство