Вербальні тексти композиторів як передумова музикознавчого дослідження стильового феномену «нової простоти»
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.12Ключові слова:
вербальний текст композитора, словесне висловлювання, авторепрезентація, «нова простота», музичний стиль, музична моваАнотація
Обговорюється питання методологічного значення вербальних композиторських текстів для музикознавства як провідної сфери сучасного гуманітарного знання. Описано деякі приклади музикознавчої авторології в проєкції на теоретичні передумови дослідження «нової простоти» як стильової тенденції сучасного музичного мистецтва. Визначено магістральні вектори розвитку композиторського вербального дискурсу, що володіють певною інформативною змістовністю щодо специфічних проявів «нової простоти» в музичному мистецтві. Означено відмінність між змістовно-смисловим комплексом композиторських рефлексій щодо художньо-естетичної та музично-мовної концепції «нової простоти», що представлені словесними висловлюваннями німецьких композиторів, творчість яких ініціювала виникнення ідеї «спрощення» музичного мистецтва, і представників радянського й пострадянського музичного академізму.
Посилання
Arvo Pärt (2014). Conversations, researches, reflections. Kyiv: DUKH I LITERA. [In Russian].
Konovalova I. Yu. (2019). Fenomen kompozytora v yevropeiskii muzychnii kulturi ХХ stolittia: osobystisni ta diialnisni aspekty. (Thesis … Doctor of Arts: 26.00.01). Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].
Levkovskaia, S. (2010). Vladimir Martynov “KAZUS VITA NOVA”: book review. Opera musicological, 2 (4), 106–111. [In Russian].
Samoilenko A. I. (2018). Author and hero in musicological activity. “Muzykoznavche slovo v informatsiinomu kontenti (post)suchasnosti”, Materials of the International Musicological Seminar. Odesa, June 11–17, 2018. Information site of the scientific part of the Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Retrieved from http://onmavisnyk.com.ua/uploads/editor/seminar2018/materials2018/90ae9fcb0f638b3d24f309bb7e12daa2.pdf. [In Russian].
Chepelenko K. O. (2016). The composer’s word as an author’s gesture. Bulletin of Tomsk State University. Kulturologiia i iskusstvovedenie, 3, 157–162. [In Russian].
Dalhaus, C. (1978/1991). Du simple, du beau et purement beau. InHarmoniques n°8/9, novembre 1991: Musique recherche théorie. Retrieved from http://articles.ircam.fr/textes/Dahlhaus91a/index.html. [In French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.