Вербальні тексти композиторів як передумова музикознавчого дослідження стильового феномену «нової простоти»

Автор(и)

  • О. А. Овсяннікова-Трель Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-1969-5530

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.12

Ключові слова:

вербальний текст композитора, словесне висловлювання, авторепрезентація, «нова простота», музичний стиль, музична мова

Анотація

Обговорюється питання методологічного значення вербальних композиторських текстів для музикознавства як провідної сфери сучасного гуманітарного знання. Описано деякі приклади музикознавчої авторології в проєкції на теоретичні передумови дослідження «нової простоти» як стильової тенденції сучасного музичного мистецтва. Визначено магістральні вектори розвитку композиторського вербального дискурсу, що володіють певною інформативною змістовністю щодо специфічних проявів «нової простоти» в музичному мистецтві. Означено відмінність між змістовно-смисловим комплексом композиторських рефлексій щодо художньо-естетичної та музично-мовної концепції «нової простоти», що представлені словесними висловлюваннями німецьких композиторів, творчість яких ініціювала виникнення ідеї «спрощення» музичного мистецтва, і представників радянського й пострадянського музичного академізму.

Біографія автора

О. А. Овсяннікова-Трель, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Arvo Pärt (2014). Conversations, researches, reflections. Kyiv: DUKH I LITERA. [In Russian].

Konovalova I. Yu. (2019). Fenomen kompozytora v yevropeiskii muzychnii kulturi ХХ stolittia: osobystisni ta diialnisni aspekty. (Thesis … Doctor of Arts: 26.00.01). Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].

Levkovskaia, S. (2010). Vladimir Martynov “KAZUS VITA NOVA”: book review. Opera musicological, 2 (4), 106–111. [In Russian].

Samoilenko A. I. (2018). Author and hero in musicological activity. “Muzykoznavche slovo v informatsiinomu kontenti (post)suchasnosti”, Materials of the International Musicological Seminar. Odesa, June 11–17, 2018. Information site of the scientific part of the Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Retrieved from http://onmavisnyk.com.ua/uploads/editor/seminar2018/materials2018/90ae9fcb0f638b3d24f309bb7e12daa2.pdf. [In Russian].

Chepelenko K. O. (2016). The composer’s word as an author’s gesture. Bulletin of Tomsk State University. Kulturologiia i iskusstvovedenie, 3, 157–162. [In Russian].

Dalhaus, C. (1978/1991). Du simple, du beau et purement beau. InHarmoniques n°8/9, novembre 1991: Musique recherche théorie. Retrieved from http://articles.ircam.fr/textes/Dahlhaus91a/index.html. [In French].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Мистецтвознавство