Музичне мислення і композиторська техніка в аспекті розвитку комп’ютерних технологій

Автор(и)

  • Кун Цзівей Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна https://orcid.org/0000-0002-0721-228X

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.10

Ключові слова:

музичне мислення, композиторська техніка, комп’ютерні технології, музичне мистецтво

Анотація

Означено, що визначення місця музичних комп’ютерних технологій у сучасній історії потребує ґрунтовного розгляду музичних процесів і факторів першої половини ХХ ст., а також дослідження відповідних відкриттів, концепції та експериментів в аспекті нових музичних технологій. Виявлено закономірності розвитку музичного мистецтва стосовно сучасного суспільного життя, звернення й вивчення музики різних стилів та епох у їх системності. Методологічну основу дослідження становлять діалектична і системна методології, що застосовуються у сфері культурологічних досліджень. Використано загальнонаукові та логічні методи аналізу, синтезу, індукції й дедукції, історичного і компаративістського дослідження проблеми. Стаття є спробою дослідити творчі композиційно-технологічні принципи, методи та концепції, характерні для сучасного музичного мистецтва, нові форми музичного вираження. Практичне значення полягає в можливості використання основних положень статті під час написання наукових праць на відповідну тематику, у процесі викладання фахових навчальних дисциплін. Висновано, що історична еволюція музичного інструментарію глибоко пов’язана з творчими процесами, які відбуваються у сфері композиції, виконавського мистецтва, музикознавства та освіти. Це зумовило пошук й удосконалення музичної мови, збагачення композиторських методів, прийомів і засобів фактури музичних творів і, як результат, народження електронного інструментарію.

Біографія автора

Кун Цзівей, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, м. Суми

Аспірант, кафедра образотворчого мистецтва, музикознавства та культурології

Посилання

Boulez, P. (2004). Landmarks 1: selected articles. Moscow: Logos-Al’tera. [In Russian].

Zaripov, R. (1971). Cybernetics and Music. Moscow: Nauka. [In Russian].

Kiyanovska, L. (2005). Socio-cultural aspect of the development of electronic music in the 50–70’s of the twentieth century. Muzychne mystetstvo i kultura. (Issue 6. Book 1, p. 114–124). [In Ukrainian].

Kogoutek, T. (1976). Composition technique in the music of the XX century. Moscow: Muzyka. [In Russian].

Xenakis, J. (2008). Formalized music: new formal principles of musical composition. St. Petersburg: St. Petersburg State Conservatory named after Nikolai Andreevich Rimsky-Korsakov. [In Russian].

Lazarev, S. (2011). Electronic music as a form of artistic creativity. Muzychno-teatralne mystetstvo, 1, 196–199. [In Ukrainian].

Mole, A., Foucault, W., Kassler, M. (1975). Art and computers. Moscow: Mir. [In Russian].

Cahill, T. (1951). Electrical Music as a Medium of Expression. Electronics, 24, 12–32. [In English].

Hiller, L. (1962). Muzyczne zastosowanie elektronowych maszyn cyfrowych. Ruch muzyczny, 7, 5. [In Polish].

Schaeffer, P. (1952). А la Recherche d’une Musique Concrete. Paris: Editions du Seuil. [In French].

Winckei, F. (1963). Berliner Elektronik. Melos, 9, 27–56. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Мистецтвознавство