Сучасний історичний фільм: жанрові та драматургічні особливості
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.05Ключові слова:
ігровий кінематограф, жанр, дифузія жанрів, теорія жанру, сценарій, сюжет, кінодраматургія, історичний фільм, кримінальний фільм, історична драмаАнотація
Досліджено сутність жанру історичного фільму, проаналізовано сучасні кінотвори з точки зору наджанрових побудов сучасного ігрового кіно. Показано проблематику формування загальної концепції історичного фільму, вибору жанрової конструкції, підготовки сценарію з урахуванням ціннісних установок та побажань аудиторії. Окрема увага приділена еволюції теорії жанру, що мала як етапи утвердження беззаперечного авторитету жанру як запоруки цілісності твору, так і періоди повної відмови від жанру на користь вільної авторської інтерпретації та відтворення дійсності. Порушено питання достовірності зображуваних подій як в історичних фільмах, так і у фільмах, що не позиціюються як історичні. Виявлено жанрову та драматургічну трансформацію сучасного історичного фільму, що полягає в утворенні нових жанрових структур та зміні загальної драматургічної структури твору.
Посилання
Alforova, Z., Alforov, A. (2018). Genre metamorphoses in the context of the nonlocality principle in the practice and theory of art (based on the material of audio-visual art). Kultura Ukrainy: collection of scientific works. Issue 61, 352–359. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].
Avtonomova, N. (2021). Poststructuralism. Retrieved from https://mipt.ru/education/chair/philosophy/programmy/students/philosophy/a_1x4zzo.php. [In Russian].
Becher, J. R. (1981). About Literature and Art. Moscow: Khudozhestvennaia literatura. [In Russian].
Belinskii, V. (1948). About drama and theatre. Moscow — Leningrad. [In Russian].
Dovatur, A. (1980). Slavery in Attica in VI–V centuries B.C. Leningrad: Nauka. [In Russian].
Griffiths, М. (Director). (2012). Eden [Film]. Centripetal Films.
Guzhva, O. (2007). Art genres in the time-space of culture. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, 5, 33–44. [In Ukrainian].
Kosachova, O. (2020). Vietnamese lives matter… The image of democracy in the US theatrical cinema (on the example of the theme of the Vietnam War). Voprosy istorii, 10 (3), 4–10. [In Russian].
Kosachova, O. (2020). Evolution of expression means in the US military film. Kultura Ukrainy: collection of scientific works. Issue 70, 167–179. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].
Kosachova, O. (2020). Film-biography at the turn of the XX and XXI centuries. Culture and information society of the XXI century, Materials of the all-Ukrainian scientific-theoretical conference of young scientists, April 23–24, 2020. (Р. 157–158). Kharkiv. [In Ukrainian].
Kosachova, O. (2016). The problem of culture tolerance in theatrical cinema: aesthetic potential. Kultura Ukrainy: collection of scientific works, Issue 53, 206–219. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].
Kosachova, O. (2019). The problem of historical truth representation in theatrical cinema. Culture and information society of the XXI century, Materials of the all-Ukrainian scientific-theoretical conference of young scientists, April 18–19, 2019. (Р. 286–287). Kharkiv. [In Ukrainian].
Kreuzpeintner, М. (Director) (2007). Slavery [Film]. Lions Gate Entertainment, Centropolis Entertain-ment.
Kroche, B. (2000). Aesthetics as a science of expression and as general linguistics. Moscow: Intrada. [In Russian].
Lemmons, К. (Director). (2019). Harriet [Film]. Perfect World Pictures, New Balloon, Stay Gold Features.
Leiderman, N. (2010). Genre theory: scientific edition. Ekaterinburg: “Slovesnik”. [In Russian].
McKee, R. (2010). A million dollar story: a masterclass for screenwriters, writers and more. Moscow: Alpina non-fikshn. [In Russian].
McQueen, S. (Director). (2013). 12 Years a Slave [Film]. New Regency Productions, Plan B Entertainment, River Road Entertainment, Regency Enterprises, Film4.
Myslavskyi, V. (2007). Film dictionary: terms, definitions, jargonisms. Kharkiv: Kharkiv National Kotlyarevsky University of Arts. [In Ukrainian].
Naienko, M. (2015). Genres canonical and ... postmodern. Filolohichni seminary, 18, 5–11. [In Ukrainian].
Nechai, O. (1989). Fundamentals of cinematography: study guide for pedagogic institutes students. Moscow: Prosveschenie. [In Russian].
Pinskii, L. (1989). Magistral plot. Moscow: Sovetskii pisatel. [In Russian].
Rudnev, V. (1997). Dictionary of the XX century culture. Moscow: Agraf. [In Russian].
Tarantino, Q. (Director). (2012). Django Unchained [Film]. A Band Apart, Columbia Pictures.
Taylor, D. (Director). (2018). Traffic [Film]. Codeblack Films, Hidden Empire Film Group.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.