Сучасний історичний фільм: жанрові та драматургічні особливості

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.05

Ключові слова:

ігровий кінематограф, жанр, дифузія жанрів, теорія жанру, сценарій, сюжет, кінодраматургія, історичний фільм, кримінальний фільм, історична драма

Анотація

Досліджено сутність жанру історичного фільму, проаналізовано сучасні кінотвори з точки зору над­жанрових побудов сучасного ігрового кіно. Показано проблематику формування загальної концепції історичного фільму, вибору жанрової конструкції, підготовки сценарію з урахуванням ціннісних установок та побажань аудиторії. Окрема увага приділена еволюції теорії жанру, що мала як етапи утвердження беззаперечного авторитету жанру як запоруки цілісності твору, так і періоди повної відмови від жанру на користь вільної авторської інтерпретації та відтворення дійсності. Порушено питання достовірності зображуваних подій як в історичних фільмах, так і у фільмах, що не позиціюються як історичні. Виявлено жанрову та драматургічну трансформацію сучасного історичного фільму, що полягає в утворенні нових жанрових структур та зміні загальної драматургічної структури твору.

Біографія автора

О. О. Косачова, Харківська державна академія культури

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, кафедра телерепортерської майстерності, заступник декана факультету аудіовізуального мистецтва

Посилання

Alforova, Z., Alforov, A. (2018). Genre metamorphoses in the context of the nonlocality principle in the practice and theory of art (based on the material of audio-visual art). Kultura Ukrainy: collection of scientific works. Issue 61, 352–359. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].

Avtonomova, N. (2021). Poststructuralism. Retrieved from https://mipt.ru/education/chair/philosophy/programmy/students/philosophy/a_1x4zzo.php. [In Russian].

Becher, J. R. (1981). About Literature and Art. Moscow: Khudozhestvennaia literatura. [In Russian].

Belinskii, V. (1948). About drama and theatre. Moscow — Leningrad. [In Russian].

Dovatur, A. (1980). Slavery in Attica in VI–V centuries B.C. Leningrad: Nauka. [In Russian].

Griffiths, М. (Director). (2012). Eden [Film]. Centripetal Films.

Guzhva, O. (2007). Art genres in the time-space of culture. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, 5, 33–44. [In Ukrainian].

Kosachova, O. (2020). Vietnamese lives matter… The image of democracy in the US theatrical cinema (on the example of the theme of the Vietnam War). Voprosy istorii, 10 (3), 4–10. [In Russian].

Kosachova, O. (2020). Evolution of expression means in the US military film. Kultura Ukrainy: collection of scientific works. Issue 70, 167–179. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].

Kosachova, O. (2020). Film-biography at the turn of the XX and XXI centuries. Culture and information society of the XXI century, Materials of the all-Ukrainian scientific-theoretical conference of young scientists, April 23–24, 2020. (Р. 157–158). Kharkiv. [In Ukrainian].

Kosachova, O. (2016). The problem of culture tolerance in theatrical cinema: aesthetic potential. Kultura Ukrainy: collection of scientific works, Issue 53, 206–219. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].

Kosachova, O. (2019). The problem of historical truth representation in theatrical cinema. Culture and information society of the XXI century, Materials of the all-Ukrainian scientific-theoretical conference of young scientists, April 18–19, 2019. (Р. 286–287). Kharkiv. [In Ukrainian].

Kreuzpeintner, М. (Director) (2007). Slavery [Film]. Lions Gate Entertainment, Centropolis Entertain-ment.

Kroche, B. (2000). Aesthetics as a science of expression and as general linguistics. Moscow: Intrada. [In Russian].

Lemmons, К. (Director). (2019). Harriet [Film]. Perfect World Pictures, New Balloon, Stay Gold Features.

Leiderman, N. (2010). Genre theory: scientific edition. Ekaterinburg: “Slovesnik”. [In Russian].

McKee, R. (2010). A million dollar story: a masterclass for screenwriters, writers and more. Moscow: Alpina non-fikshn. [In Russian].

McQueen, S. (Director). (2013). 12 Years a Slave [Film]. New Regency Productions, Plan B Entertainment, River Road Entertainment, Regency Enterprises, Film4.

Myslavskyi, V. (2007). Film dictionary: terms, definitions, jargonisms. Kharkiv: Kharkiv National Kotlyarevsky University of Arts. [In Ukrainian].

Naienko, M. (2015). Genres canonical and ... postmodern. Filolohichni seminary, 18, 5–11. [In Ukrainian].

Nechai, O. (1989). Fundamentals of cinematography: study guide for pedagogic institutes students. Moscow: Prosveschenie. [In Russian].

Pinskii, L. (1989). Magistral plot. Moscow: Sovetskii pisatel. [In Russian].

Rudnev, V. (1997). Dictionary of the XX century culture. Moscow: Agraf. [In Russian].

Tarantino, Q. (Director). (2012). Django Unchained [Film]. A Band Apart, Columbia Pictures.

Taylor, D. (Director). (2018). Traffic [Film]. Codeblack Films, Hidden Empire Film Group.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Культурологія