Трансгуманістичні аспекти міфологеми штучного життя в стародавньому світі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.071.03

Ключові слова:

міфологічний трансгуманізм, постгуманізм, штучне життя, Прометей, архетип Творця, Мага, Ожилої ляльки, культурна універсалія

Анотація

Виконано дослідження міфологічного трансгуманізму крізь призму проблеми штучного життя в Стародавньому світі. Виявлено особливості репрезентації трансгуманістичної міфологеми та пов’язаної з нею проблеми людського статусу й ідентичності в стародавній міфології. Аргументується твердження, згідно з яким, на відміну від поширених у науковій думці уявлень про те, що трансгуманістичні інтенції людства і рефлексії про створення штучного життя є пізнім явищем культури, міфологічний трансгуманізм репрезентований уже в культурі архаїки та Стародавнього світу. Це свідчить, що трансгуманістичне мислення є культурною універсалією.

Біографія автора

Л. С. Гоц, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Кандидат культурології, доцент, кафедра культурології та інформаційних комунікацій

Посилання

Belov, G. A., Sherkov, T. A. (2000). When Anu Created Heaven: Literature of Ancient Mesopotamia. Moscow: Aleteyya. [In Russian].

Berezkin, Yu. E., Duvakin, E. N. (2020). The origin of people and culture. Tematicheskaya klassifikatsiya i raspredelenie fol’klorno-mifologicheskikh motivov po arealam. Analiticheskiy katalog.. Retrieved from http://www.ruthenia.ru/folklore/berezkin/e8.html. [In Russian].

Volkov, R. M. (1924). Fairy tale. Research on the plot of a folktale. Skazka velikorusskaya, ukrainskaya i belorusskaya. (V. 1). Odessa. [In Russian].

Glukhov, S. V. (2019). Creation of human according to the Sumerian-Akkadian sources. Sotsial’nye i gumanitarnye nauki. Otechestvennaya i zarubezhnaya literatura. Issue 3, Filosofiya: Referativnyy zhurnal, 3, 89–95. [In Russian].

Goratsiy (1970). Compositions. Moscow: Khudozhestvennaya literatura. [In Russian].

Hrushevskyi, M. S. (1994). History of Ukrainian Literature. (V. 4). Kyiv. [In Ukrainian].

Ivanov, V. V. (1980). Anthropogonic myths. Mify narodov mira: entsiklopediya. (V. 1). Moscow. [In Russian].

Kovalevskaya, T. V. (2016). Mythological transhumanism in Russian culture. Vestnik slavyanskikh kul’tur, 1 (39), 13–26. [In Russian].

Platon (2016). Complete works in one volume. Moscow: Al’fa-kniga. [In Russian].

Propertsiy (2004). Elegies. Moscow: Greko-latinskiy kabinet. [In Russian].

Propp, V. Ya. (1976). Folklore and reality: Selected works. Moscow: Nauka. [In Russian].

Frazer, D. (2003). Folklore in the Old Testament. Moscow: AST: ZAO NPP Ermak. [In Russian].

Chursinova, O. (2014). Ancient understanding of “techne” as a prerequisite for European philosophical technical discourse. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Chernivetskyi natsionalnyi universytet. [In Ukrainian]

Shcheglov, G., Archer, V. (2006). Mythological Dictionary. Moscow: Astrel’, Tranzitkniga, AST. [In Russian].

Belk, R., Humayun, M., & Gopaldas, A. (2020). Artificial Life. Journal of Macromarketing, 40 (2), 221–236. [In English].

Espak, P. (2012). Genesis 4,1 and ancient near eastern mythology: How was the first man born? Forschungen zur Anthropologie und Religionsgeschichte. Saarbrücken, 43, 45–70. [Іn English].

Ferrando, F. (2016). Humans Have Always Been Posthuman: A Spiritual Genealogy of Posthumanism. Critical Posthumanism and Planetary Futures, 243–256. New Delhi: Springer India. [In English].

Franssen, T. M. (2017). Prometheus Redivivus. The Mythological Roots of Transhumanism. E. Sampanikou (Еd.). Audiovisual Posthumanism, 27–49. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. [In English].

Mayor, A. (2018). Gods and Robots: Myths, Machines, and Ancient Dreams of Technology. Princeton: Princeton University Press. [In English].

Uther, H. (2011). The types of international folktales: A classification and bibliography: Based on the system of Antti Aarne and Stith Thompson. Helsinki: Suomalainen Tiedeakatemia. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Культурологія