Фортепіанна культура США: передумови виникнення та становлення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.21

Ключові слова:

музична культура США, фортепіанна культура, регтайм, композиторська манера

Анотація

Виявлено, що в останні десятиліття дедалі більшу увагу вітчизняних та зарубіжних дослідників привертає композиторське й виконавське мистецтво певних музичних діячів, які вплинули на становлення не лише музичної культури загалом, а й фортепіанної зокрема. Визначено, що для того щоб охарактеризувати основні передумови формування фортепіанної культури США, важливо з’ясувати першоджерела появи на території цієї країни такого інструмента, як фортепіано, і простежити його еволюцію стосовно європейської моделі XVIII ст. Ще одним дослідницьким завданням є визначення шляхів подальшого перетворення композиторської манери — від європейської класицистичної до нового ідейно-художнього музичного втілення американської культури, яка вже реалізувалась. Установлено, що найголовнішим етапом, який допоміг самоідентифікації фортепіанної культури США з-поміж інших культур, є розвиток американських фортепіанних стилів та засобів музичної виразності, що зумовило формування нового, суто фортепіанного музичного стилю — регтайму.

Біографія автора

O. Yu. Stepanova, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри фортепіано

Посилання

Bohatyrova A. M. (2012). American Piano Sonata of the 19th century — the first half of the 20th century: the laws of historical development. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.03). Kharkiv: Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. [In Ukrainian].

Evseeva M. S. (1988) Piano Sonata in the works of 20th century US composers (Charles Ives, A. Copeland, V. Persichetti). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Moscow: Moscow State Twice Orders of Lenin Conservatory named after P. I. Tchaikovsky. [In Russian].

Kisin V. R. (1982) Charles Ives in the light of the democratic traditions of US culture. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.77.02). Leningrad. Leningrad Order of Lenin State Conservatory named after N.A. Rimsky-Korsakov. [In Russian].

Konen V. Dzh. (1965). Ways of American music. Moscow: Muzyka. [In Russian].

Kulova E. K. (1979). US piano art (works by McDowell, Gershwin, Barber). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Moscow: Moscow State Twice Orders of Lenin Conservatory named after P. I. Tchaikovsky. [In Russian].

Nikitich L. A. (2005). Culturology. Moscow: Juniti. [In Russian].

Rumiantseva A. Yu. (2011). Piano culture of Kharkiv 40-80’s. Twentieth century. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 26.00.04). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].

Sigida, S. Yu. (2012). Musical culture of the United States of the late 18th — first half of the 20th century: the formation of national identity. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Moscow: Moscow State Tchaikovsky Conservatory. [In Russian].

Chaikin, S. G. (2008). Specificity of expressive means of piano in ensemble music. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Novosibirsk: Novosibirsk State Conservatory (Academy) named after M. Glinka. [In Russian].

What don’t you know about Steinway history? (n. d.). Retrieved from https://www.chuppspianos.com/steinway-sons-pianos/history/. [In English].

West 57th Street. (n. d.). Retrieved from http://111w57.com/ru/history/1853-6/. [In English].

Henry Engelhard Steinway | A lasting legacy. (n. d.). Retrieved from https://www.chuppspianos.com/steinway-sons-pianos/henry-engelhard-steinway/. [In English].

Edward Alexander McDowell. (n. d.). Retrieved from https://www.belcanto.ru/macdowell.html. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Мистецтвознавство