Робота над фактурою фортепіанних творів Ф. Шопена: аналітико-виконавські аспекти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.17

Ключові слова:

фактура в музиці, фортепіанна фактура, Ф. Шопен, фортепіанна фактура Ф. Шопена, аналітико-виконавські аспекти фактури творів Ф. Шопена

Анотація

Розглянуто особливості фортепіанної фактури у творах Ф. Шопена. Цей об’єкт розвідки висвітлюється з позицій виконавського аналізу, який поєднує музикознавчий підхід з технологією фортепіанної гри. Вибір фактурного аспекту в дослідженні шопенівського стилю, зосередженого на «образі» фортепіано, зумовлено завданнями художнього та технічного порядку. Адже будь-який шопенівський опус є не лише артефактом світової фортепіанної культури, але й предметом актуальної інтерпретації, навички якої закладаються ще під час навчання піаніста. У цьому контексті і відбувається дослідження — від загального (феномен фактури в музиці) до особ-ливого (фортепіанна фактура) та конкретного (шопенівська фортепіанна фактура з її виконавською атрибутикою). Означений підхід уважаємо не лише комплексним, але й дослідницьки новим, оскільки вивчення особливостей шопенівського фортепіанного письма є постійним завданням для виконавців, педагогів та учнів, котрі звертаються до його творів у процесі навчальної та творчої діяльності.

Біографія автора

O. L. Kripak, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри «Фортепіано», факультет «Музичне мистецтво»

Посилання

Breitgaupt, R., Hentova, E. (Ed.). (1970). Pianists about Chopin. Shopen kakim my ego slyshim. (P. 180–181). Moscow: Muzyka. [In Russian].

Gakkel, L. E. (1988). About the Stylish Playing: from observations on the interpretation of Prokofiev’s Piano Pieces). For a performer, teacher, listener: articles, reviews. (P. 75–81). Leningrad: Sovetskii kompozitor. [In Russian].

Dedusenko, Zh. V. (2002). Performing Piano School as a Kind of Cultural Tradition (Author’s abstract of the thesis for Ph.D. in Art History on Specialty 17.00.01 — Theory and History of Culture). Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].

Ignatchenko, G. I. (1984). On Dynamic Processes in Musical Texture (based on the Works of Ukrainian Soviet Composers). (Аuthor’s abstract of the thesis for Ph.D. in Art History). Kyiv. [In Russian].

Igumnov, K., Hentova, E. (Ed.). (1970). Pianists about Chopin: Chopin as we hear him. (P. 202–206). Moscow: Muzyka. [In Russian].

Zaborin, S. V. (2015). Chopiniana of Paderevskii as a Phenomenon of Polish Performance Culture. (Author’s abstract of the thesis for Ph.D. in Art History: Specialty 17.00.02 — Musical Art). Saint-Petersburg. Retrieved from http://old.conservatory.ru/files/avtorefZaborin.pdf. [In Russian].

Korto, A. (1965). About Piano Art: Articles, Materials, Documents. Moscow: Muzyka. [In Russian].

List, F. (1956). F. Shopen. Moscow: Muzgiz. [In Russian].

Milshein, Ja. I. (1983). Issues of Theory and History of Performance. Moscow: Sovetskii kompozitor. [In Russian].

Moskalenko, V. H. (2000). Artistic Function of Texture (before Defining the Concept). Scientific bulletin of Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 7, 56–65. Kyiv. [In Ukrainian].

Nazaikinskii, E. V. (1988). Sound World of Music. Moscow: Muzyka. [In Russian].

Nazaikinskii, E. V. (1982). Logic of Musical Composition. Moscow: Muzyka. [In Russian].

Nazaikinskii, E. V. (2003). Style and Genre in Music. Moscow: Vlados. [In Russian].

Nikolaev, V. (1989). Chopin is a Teacher. Moscow: Muzyka. [In Russian].

Riabukha, N. A. (2014). Sound Image in the Performance Arts (Etymological Discourse). Interaction issues of art, pedagogics, theory and practice of education: collection of scientific articles (Issue 40, p. 71–84). I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts. Kharkiv. [In Russian].

Syriatskyi, V. O. (2003). Modest Mussorgskii as a Reformer of Piano Art. Kharkiv: Fakt. [In Ukrainian].

Holopova, V. N. (2000). Music as a Type of Art. Saint Petersburg: Lan. [In Russian].

Shkoliarenko, S. I. (2017). Artistic and Stylistic Functions of Texture in Concert Pieces for Piano and Orchestra by F. Chopin. (Author’s abstract of the thesis for Ph.D. in Art History). Kharkiv. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Мистецтвознавство