Еволюція виражальних засобів у воєнному фільмі США
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.16Ключові слова:
ігровий кінематограф, воєнний фільм, виражальні засоби, художній образ, колір, світло, портрет, пейзаж, маніпуляція, дезінформаціяАнотація
Розглянуто актуальність та художній потенціал воєнного фільму в контексті сучасних суспільних, культурних і політичних перетворень. Показано тісний взаємозв’язок змісту воєнного фільму та його аудіовізуального втілення з точки зору реалізації режисерського задуму й очікувань глядацької аудиторії. Визначено, що емоційна й метафорична складові воєнного фільму реалізуються, зокрема, за допомогою кольорової та світлової концепцій фільму, вмілого використання оператором багатьох прийомів і засобів. Досліджено еволюцію виражальних засобів у воєнних фільмах США та основні віхи воєнних конфліктів, що стали об’єктами висвітлення. Розкрито характери героїв, які стали результатом вмілого застосування комплексу режисерських й операторських засобів. Виявлено тенденцію поступового збідніння виражальних засобів воєнного фільму та переходу до відстороненого хронікального зображення історичних подій.Посилання
Lyashchenko, Vladimir (2014). “Brad Pitt slept in a tank”. Retrieved from https://www.gazeta.ru/culture/2014/10/31/a_6283885.shtml. [In Russian].
Berger, A. (2005). Seeing is believing. An introduction to visual communication. Moscow: Publishing House “Williams”. [In Russian].
Volynets, M. (2004). Profession — operator. Moscow: Aspect Press. [In Russian].
Coppola, F. (1979). Apocalypse Now [Film]. Omni Zoetrope. [In Russian].
Vygotsky, L. (1986). Psychology of art. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].
Orlov, Pavel (2019). How It Was Filmed: Apocalypse Now. Retrieved from https://tvkinoradio.ru/article/article15532-kak-eto-snyato-apokalipsis-segodnya. [In Russian].
Orlov, Pavel (2019). Master: Vittorio Storaro. Retrieved from https://tvkinoradio.ru/article/article16380-master-vittorio-storaro. [In Russian].
Utilova, N. (2004). Mounting. Moscow: Aspect Press. [In Russian].
Durbin, E. F. L. and Bowlby John (1939). Personal Aggressiveness and War. London: Kegan Paul, Trench, Trubner & Co. [In English].
Franz, A. (1941). The Psychiatric Aspects of War and Peace. American Journal of Sociology. (Vol. 46, No. 4 (Jan., 1941), pp. 504–520). Chicago: Published By: The University of Chicago Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.