Тенденції та перспективи розвитку української звукорежисури

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.14

Ключові слова:

звукорежисура, музичне мистецтво, звукозапис, фонограми, технології, творчість, тенденції розвитку

Анотація

Досліджено проблематику розвитку звукорежисури в умовах сучасного соціокультурного простору. Проаналізовано основні тенденції вітчизняної звукорежисури на сучасному етапі та охарактеризовано перспективні напрями розвитку у ХХІ ст. Виявлено, що провідними тенденціями сучасної звукорежисури є уніфікація, автоматизація зведення та мастерингу, зростання інтересу звукорежисерів до технічних приладів й інструментів минулих років, а також розширення обов’язків звукорежисерів в усіх галузях діяльності та посилення творчого складника звукозапису. Серед інновацій, що зумовлюють подальший розвиток звукорежисури, домінують живий виступ, аудіо високого розширення, віртуальна та доповнена реальність. На основі аналізу теоретико-практичного дискурсу сучасної вітчизняної звукорежисури означено припущення, що основними тенденціями в найближчому майбутньому стануть посилення індивідуалізації звукорежисерського стилю та подальша трансформація висхідного матеріалу, надання йому новаторської тембральної колористики.

Біографія автора

V. V. Volkomor, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

викладач кафедри музичного мистецтва 

Посилання

But, O. (2018). Dialogue of classical and modern trends in sound engineering (defining a profession). Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 22, 112–119. [In Ukrainian].

Voitovich, O. O. (2015). Criteria for assessing the artistic quality of sound material in the age of digital technology. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku. Kulturolohiia, 21 (2), 194–197. [In Ukrainian].

Dyachenko, V. V. (2018). Creative activity of Ukrainian sound directors of the second half of the 20th — early 21st century: theory, history, practice (Аbstract of Ph.D. thesis). National Academy of Management of Culture and Arts. Kyiv. [In Ukrainian].

Yefimova, N. N. (2005). Artistic and aesthetic analysis of the sound broadcasting space of television and radio (Аbstract of Ph.D. thesis). Moscow. [In Russian].

Ignatov, P. V. (2006). Evolution of means of artistic expression in the work of a sound engineer (Аbstract of Ph.D. thesis). St. Petersburg Humanitarian University of Trade Unions. St. Petersburg. [In Russian].

Klyuchkova, E. Yu. (2017). The main trends of modern sound engineering. Kulturnaja zhizn Yuga Rossii, 2 (65), 44–47. [In Russian].

Lishafay, O. O. (2015). Aesthetics of screen sound, acoustics and communication in the art of theater, cinema, pop. Pytannia kulturolohii, 31, 149–156. [In Ukrainian].

Mozhenko, M. V. (2015). Digitalization of media and modern audiovisual culture. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo, 33, 91–98.[In Ukrainian].

Rakhmanova, N. N. (2015). Creative directions in modern sound engineering. Gramota, 6 (56), 1, 166–169. [In Russian].

Khrenov, D. O. (2018). The role of sound engineering in the formation and development of Ukrainian cinema and telemetry. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo, 39, 85–93. [In Ukrainian].

Hrenov, D. O. (2019). Prospects for the development of sound design in Ukraine. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo, 40, 18–26. [In Ukrainian].

Chabushkin, V. A. (2013). New spatial sound system — WAVE FIELD SYNTHESIS in the context of the art of sound engineering. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya, 6, 1052. [In Russian].

Yussa, E. B. (2013). The functions of modern sound engineering. Vestnik Kazanskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv, 3, 25–27. [In Russian].

Yastremsky, T. S. (2019). On the positive changes in the music recording industry. Sovremennye audiovizualnye tehnologii v hudozhestvennom tvorchestve i vysshem obrazovanii, XI All-Russian scientific and practical conference, March 23, 2019 (p. 91–93). St. Petersburg: Saint Petersburg Humanitarian University of Trade Unions. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Мистецтвознавство