Трансформація інструментарію художніх засобів виразності сучасного режисера масових видовищ
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.12Ключові слова:
мистецтвознавство, режисура масових видовищ, засоби художньої виразності, сучасні технологіїАнотація
Проаналізовано публікації, у яких досліджено трансформації художніх засобів виразності сучасного режисера масових видовищ. Це дозволило розглянути особливості трьох основних рівнів такої трансформації, а саме: трансформацію такого інструментарію під час постановки традиційних видовищ, зміну цих засобів у їх телевізійній версії і при переміщенні такої телевізійної версії до інтернет-середовища. Охарактеризовано причини означених трансформацій, чия дія спровокована початком розвитку інформаційного капіталізму та змінами в сучасному суспільстві в його художній культурі. Розглянуто особливості використання такого новітнього інструментарію в різних художніх формах і охарактеризовано прийоми, які є відповіддю на виклики сьогодення. Описано групи технологій, які впливають на зазначену трансформацію. Виявлено перспективи осмислення зазначених трансформацій для теоретичної та практичної підготовки сучасних режисерів масових видовищ.Посилання
Bondarchuk, O. (2020). How to create a great show. Kiev: TAK. [In Russian].
A theatrical database has been launched in Ukraine (2020). Den. Retrieved from https://day.kyiv.ua/uk/news/211020-v-ukrayini-zapracyuvala-teatralna-baza-danyh-digital-theatre-archiv. [In Ukrainian].
Genkin, D. M. (1985). Mass theatrical holidays and performances. Moscow: Prosveshchenie. [In Russian].
Gerasimov, S. V. (2007). Mass holidays as a factor in the development of social partnership. (Author’s abstract thesis ... candidate of ped. sciences: spec. — 13.00.05). Moscow. [In Russian].
Danilova, V. E. (2009). “Special artistic event”: types, functions, directing (late XX — early XXI century). (Author’s abstract thesis … candidate of Art History: special 26.00.01 — theory and history of culture (art history)). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].
Donskaia, T. K. (2017). Director of theatrical performances and holidays: professional and personal aspect. Culture life of regions, 3 (66), 106–112. Krasnodar: Krasnodar State Institute of Culture. [In Russian].
Zhytnytskyi, A. Z. (2005). Dramaturgy of mass theatrical events. Kharkiv: “Tymchenko”. [In Ukrainian].
Logvinova, O. O. (2014). Theatrical genres and forms of modern entertainment culture. Traditions and innovations in higher architecture-art education, 4, 32–36. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts. [In Ukrainian].
Maiboroda, M. V. (2010). Social and cultural development of adolescents in the process of mastering script-director technologies of the holiday. (Author’s abstract thesis.… Candidate of pedagogical sciences: spec. — 13.00.05). Moscow. [In Russian].
Markova, S. V. (2004). Formation of the plastic culture of students-directors of theatrical performances and holidays in the conditions of higher art and pedagogical education. (Author’s abstract thesis.… Candidate of pedagogical sciences: spec. 13.00.08). Moscow. [In Russian].
Bishop, C. (2012). Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship. New York: Verso. [In English].
Getz, D. (1993). Corporate culture in not-for-profit festival organizations: concepts and potential applications. Festival management and event tourism, Vol. 1, 1, 11–17. [In English].
Goldblatt, J. J. (1997). Special events: best practices in modern event management. N.Y.: Van Nostrand Reinhold. [In English].
Guiraud, P. (1975). The Performative Function, following Text. Semiology. London: Routledge & Kegan Paul. [In English].
McDonnell, I. (1999). Festival and special event management. Brisbane, Chichester: John Wiley and Sons. [In English].
Shone, A. (2001). Successful event management: a practical handbook. London: Continuum. [In English].
Watt, D. С. (1998). Event management in leisure and tourism. Harlow: Longman. [In English].
Yeoman, I. (Ed.). (2004). Festival and events management: an international arts and culture perspective. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.