Трансформації соціокультурного змісту українських балетів для дітей (1990-ті — 2010-ті роки)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.08

Ключові слова:

балет для дітей в Україні, дитячий балет, балетний театр України, хореографія А. Рубіна, В. Литвинов, Й. Нус

Анотація

Розглянуто трансформації соціокультурного змісту українських балетів для дітей 1990-х — 2010-х рр. На прикладі культурологічного аналізу балетів для дітей А. Рубіної («Снігова Королева»), В. Литвинова («Горбоконик», «Буратіно і чарівна скрипка», «Попелюшка»), Й. Нуса («Маленький Принц», «Красуня і Чудовисько») показано, що академічне балетне мистецтво стало органічною складовою української культури і з другої половини ХХ ст. втілює національні особливості світосприйняття.

Біографія автора

K. I. Shkuryeyev, Харківська державна академія культури, м. Харків

старший викладач, кафедра сучасної та бальної хореографії ХДАК, заслужений тренер України зі спортивних танців

Посилання

Bilash, O. (2017). Children’s ballets of Henry Mayorov: to the history of the Kyiv period of the choreographer’s creativity (1972–1978). Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 4, 122–126. [In Ukrainian].

Vagabov, R. (2012). “Children’s theme” in ballet. Vestnik Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv, 1 (10). Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/detskaya-tema-v-balete. [In Russian].

Vasiliev, I. V., Gendova, M. Yu. (2014). Cognition of the art of ballet through the principles of an interdisciplinary system-synergetic approach (part I–II). Vestnik Akademii russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj, 5 (34), 7 (36). [In Russian].

Gendova, M. Yu. (2015). “Time forward!”. On the problem of the socio-cultural context of the Soviet ballets of the 1930s. Vestnik Akademii russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj, 4 (39), 122–134. [In Russian].

Karp, P. M. (1990). Ballet and Drama. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].

Kyiv Municipal Academic Opera and Ballet Theater for Children and Youth. Retrieved from https://www.musictheatre.kiev.ua/. [In Ukrainian].

Kyslyuk, K. V. (2011). Culturological method: theory and practice. Kul’tura narodov Prichernomor’ja, 202, 134–137. [In Ukrainian].

Kyslyuk, K. V. (2019). The method of sociocultural causality in the processes of development of culturology as a science. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia: “Teoriia kultury i filosofiia nauky”, (59), 5–13. [In Ukrainian].

Mozheiko, M. A. (2011). Social space of postmodernity: the phenomenon of semiotisation of being. Vestnik Polockogo gosudarstvennogo universiteta. Serija E. Pedagogicheskie nauki. Kul’turologija. (Issue 7, p. 89–94). [In Russian].

National Opera of Ukraine. Retrieved from https://opera.com.ua/. [In Ukrainian].

Odessa National Academic Opera and Ballet Theater. Retrieved from http://opera.odessa.ua/. [In Ukrainian].

Todoryuk, Yu. I. (2018). Ballets for children in Ukraine of the end of the 20th — the early 21st century. Mystetstvoznavchi zapysky, 33, 360–367. [In Ukrainian].

Kharkiv National Academic Opera and Ballet Theater named after M. V. Lysenko. Retrieved from http://hatob.com.ua/ukr/. [In Ukrainian].

Chepalov, O. I. (2013, November 15). Chipollino’s syndrome. Reflections on how to put ballets for children today. Den, 209 (2013). Retrieved from https://m.day.kyiv.ua/uk/article/kultura/sindrom-chipollino. [In Ukrainian].

Sheiko, V. M. (2016). Scientific creativity in the field of culturology and art history. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Культурологія