Трансформації соціокультурного змісту українських балетів для дітей (1990-ті — 2010-ті роки)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.08Ключові слова:
балет для дітей в Україні, дитячий балет, балетний театр України, хореографія А. Рубіна, В. Литвинов, Й. НусАнотація
Розглянуто трансформації соціокультурного змісту українських балетів для дітей 1990-х — 2010-х рр. На прикладі культурологічного аналізу балетів для дітей А. Рубіної («Снігова Королева»), В. Литвинова («Горбоконик», «Буратіно і чарівна скрипка», «Попелюшка»), Й. Нуса («Маленький Принц», «Красуня і Чудовисько») показано, що академічне балетне мистецтво стало органічною складовою української культури і з другої половини ХХ ст. втілює національні особливості світосприйняття.Посилання
Bilash, O. (2017). Children’s ballets of Henry Mayorov: to the history of the Kyiv period of the choreographer’s creativity (1972–1978). Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 4, 122–126. [In Ukrainian].
Vagabov, R. (2012). “Children’s theme” in ballet. Vestnik Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv, 1 (10). Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/detskaya-tema-v-balete. [In Russian].
Vasiliev, I. V., Gendova, M. Yu. (2014). Cognition of the art of ballet through the principles of an interdisciplinary system-synergetic approach (part I–II). Vestnik Akademii russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj, 5 (34), 7 (36). [In Russian].
Gendova, M. Yu. (2015). “Time forward!”. On the problem of the socio-cultural context of the Soviet ballets of the 1930s. Vestnik Akademii russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj, 4 (39), 122–134. [In Russian].
Karp, P. M. (1990). Ballet and Drama. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].
Kyiv Municipal Academic Opera and Ballet Theater for Children and Youth. Retrieved from https://www.musictheatre.kiev.ua/. [In Ukrainian].
Kyslyuk, K. V. (2011). Culturological method: theory and practice. Kul’tura narodov Prichernomor’ja, 202, 134–137. [In Ukrainian].
Kyslyuk, K. V. (2019). The method of sociocultural causality in the processes of development of culturology as a science. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia: “Teoriia kultury i filosofiia nauky”, (59), 5–13. [In Ukrainian].
Mozheiko, M. A. (2011). Social space of postmodernity: the phenomenon of semiotisation of being. Vestnik Polockogo gosudarstvennogo universiteta. Serija E. Pedagogicheskie nauki. Kul’turologija. (Issue 7, p. 89–94). [In Russian].
National Opera of Ukraine. Retrieved from https://opera.com.ua/. [In Ukrainian].
Odessa National Academic Opera and Ballet Theater. Retrieved from http://opera.odessa.ua/. [In Ukrainian].
Todoryuk, Yu. I. (2018). Ballets for children in Ukraine of the end of the 20th — the early 21st century. Mystetstvoznavchi zapysky, 33, 360–367. [In Ukrainian].
Kharkiv National Academic Opera and Ballet Theater named after M. V. Lysenko. Retrieved from http://hatob.com.ua/ukr/. [In Ukrainian].
Chepalov, O. I. (2013, November 15). Chipollino’s syndrome. Reflections on how to put ballets for children today. Den, 209 (2013). Retrieved from https://m.day.kyiv.ua/uk/article/kultura/sindrom-chipollino. [In Ukrainian].
Sheiko, V. M. (2016). Scientific creativity in the field of culturology and art history. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.