Культурологічний аналіз концепції Gesamtkunstwerk Ріхарда Вагнера
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.06Ключові слова:
Gesamtkunstwerk, Ріхард Вагнер, синтез мистецтв, синергетичний ефект, досконалий твір мистецтваАнотація
Досліджено з культурологічної точки зору концептуальну складову поняття Gesamtkunstwerk, яке було введено в мистецтвознавчий та філософський дискурс німецьким композитором Ріхардом Вагнером. Розглянуто з позицій сучасних досліджень культури сутність концепції гезамткунстверка. Вивчено історико-культурний контекст, у якому формувалися основні положення цієї концепції. Виявлено її специфічні ознаки: цілісність, гнучкість реагування на динамічні культурні зміни, здатність зберігати контекст художнього твору, синергетично підсилюючи ефект, який він справляє на глядача. Переосмислено роль мистецтва в суспільному житті. Акцентовано на запереченні елітарності мистецтва і необхідності залучення широких народних верств до культурних подій. Обґрунтовано доцільність застосування означеної концепції в гуманітарних дослідженнях різних галузей науки та культури сучасності.Посилання
Bogatov, M. (2011). Wagner’s Gesamtkunstwerk and the state. Sokrat, 3, 56–61. [In Russian].
Wagner, R. (1978). Selected works. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].
Grigorash, A. V. (2012). Gezamtkunstwerk: on the history of the concept in German historiography. Aktual’nye problemy teorii i istorii iskusstva, 2, 321–326. [In Russian].
Groys, B. (2013). Gesamtkunstwerk Stalin. Moscow: Limited Liability Company “Ad Marginem Press”. [In Russian].
Ivanova, O. N. (2007). Gesamtkunstwerk: cultural and philosophical foundations, their representation in the theoretical and artistic heritage of R. Wagner. (Thesis of dissertation of the candidate of cultural studies: 24.00.01). Kostroma State University. Kirov. [In Russian].
Kagan, M. S. (1997). Aesthetics as a philosophical science. Saint-Peterburg: Limited Liability Partnership “TK Petropolis”. [In Russian].
Kravchenko, O. V. (2013). Postmodern context of the theoretical model of contemporary cultural policy. Kultura Ukrainy, 44, 25–33. [In Ukrainian].
Levik, B. V. (2011). Richard Wagner. Moscow: Book house “LIBROKOM”. [In Russian].
Markus, S. A. (1968). The history of musical aesthetics. (Vol. 2). Moscow: Muzyka. [In Russian].
Nikiforova, A. S. (2016). The idea of the synthesis of arts in European culture of the XIX–XX centuries. (Thesis of dissertation of the candidate of philosophical sciences: 09.00.13). Moscow State University M. V. Lomonosov. Moscow. [In Russian].
Pavelchuk, I. A. (2016). The idea of synthesis of arts as a historical and cultural basis of the conceptual foundations of postimpressionism. Visnyk KhDADM, 5, 37–43. [In Ukrainian].
Prognimak, O. D. (2018). Creative future of Ukraine: prospects and obstacles. Ekonomichniy visnyk Donbasu, 3(53), 212–227. [In Ukrainian].
Raku, M. G. (2007). Wagner. Guide. Moscow: Publishing House “Klassika–XXI”. [In Russian].
Rozhok, O. V. (2014). Synthesis of arts in the space of modern art culture. Kyivske muzykoznavstvo, 48, 16–25. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/kmuz_2014_48_4. [In Ukrainian].
Zedlmayr, H. (2008). Loss of the middle. Moscow: Progress-traditsiya. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.