Драматургічні засоби виразності сучасних українських реаліті-шоу
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.03Ключові слова:
культурологія, мистецтвознавство, телевізійний простір, аудіовізуальне мистецтво, драматургічні засоби виразності, реаліті-шоуАнотація
Досліджено проблему драматургічних засобів виразності в сучасних реаліті-шоу. Класифіковано та описано драматургічні засоби екранної виразності реаліті-шоу. Використано наступні загальнотеоретичні методи: метод структурно-фунціонального аналізу та типологізації, який дозволив виявити основні типи реаліті-шоу за певними ознаками та визначити їх драматургічну функціональність; метод систематизації, завдяки якому драматургічні засоби виразності досліджувались як певна система. Висвітлено реаліті-шоу як новітню жанроформу, надано характеристику груп драматургічних засобів виразності, які використовуються в реаліті-шоу. Розглянуто змістовно-драматургічну конструкцію реаліті-шоу на українському телебаченні, яка осмислюється у висновках статті в контексті національної архетипіки; виявлено ключові елементи структури оповідності українських реаліті-шоу, особливості формування типології героя/персонажа реаліті-шоу. Проаналізовано відповідні драматургічні засоби виразності, що дозволило визначити нюанси драматургічної адаптації реаліті-шоу на українському телебаченні. Акцентовано на мистецтвознавчому та формотворчому аспектах реаліті-шоу як на новітній морфологічній ланці в морфогенезі телевізійного простору.Посилання
Abramenko, A. The reality genre and its features on Russian television. Retrieved from http://www.psujourn.narod.ru/vestnik/vyp_1/abr_real.htm. [In Russian].
Alforova, Z. (2011). Television action: typology, genre and thematic asification. Kultura Ukrainy, 33. [In Ukrainian].
Alforova, Z. (2013). The latest ontology of television-type thinking (article first). Kultura Ukrainy, 41. [In Ukrainian].
Frisby, C. Getting Real with Reality TV. Questia. Retrieved from https://www.questia.com/magazine/1G1-122163031/gettingreal-with-reality-tv. [In English].
Havriushenko, O., Sheyko, V., Kravchenko, A. (2006). I And 90 History of World Culture. V. M. Sheiko (Ed.). Kyiv: Kondor. [In Ukrainian].
Kovbasenko, A. Classification of reality shows: current status and prospects. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii. 111-s [In Ukrainian].
Kysliuk, K. V. (2008). Historiosophy in Ukrainian culture: from concept to concept. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].
Miyamoto, К. (2018). 10 Screenplay Structures That Screenwriters Can Use January. Skreencraft. Retrieved from https://screencraft.org/2018/01/16/10-screenplay-structures-that-screenwriters-can-use/. [In English].
Moran, А. (2009). Global franchising, local customizing: The cultural economy of TV program formats. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies. London. [Іn English].
Nechushkina, A. (2014). Features of adaptation of foreign teleformats for the Russian television market and its legal aspects. Elektronnyy nauchnyy zhurnal «Mediaskop», 3. Retrieved from http://www.mediascope.ru/1558. [In Russian].
Nevmerzhytska, O. (2006). Entertainment programs of the central television channels of Ukraine as a factor of moral education of teenagers. (Thesis of Candidate’s thesis of of pedagogical science). 13.00.07. Herson. [In Ukrainian].
Pyadysheva, T. (2017). Methods of influencing public opinion. Vestnik Tambovskogo universiteta. Serija: Obshhestvennye nauki. (Vol. 3, Issue 4, p. 1–2). Tambov. [In Russian].
Sizova, K. Transformatsii opozytsii «Golovnyj geroi — drugorjadni personazhi». Retrieved from http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789 /55838/36-Sizova.pdf?sequence=1. [In English].
Zhukov, V. (2020). Cultural consequences of the influence of reality shows on the mass consciousness: the formative aspect. Сolloquium-journal, 6 (58), 14–15. Warsaw, Poland. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.