DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.03

Драматургічні засоби виразності сучасних українських реаліті-шоу

V. V. Zhukov

Анотація


Досліджено проблему драматургічних засобів виразності в сучасних реаліті-шоу. Класифіковано та описано драматургічні засоби екранної виразності реаліті-шоу. Використано наступні загальнотеоретичні методи: метод структурно-фунціонального аналізу та типологізації, який дозволив виявити основні типи реаліті-шоу за певними ознаками та визначити їх драматургічну функціональність; метод систематизації, завдяки якому драматургічні засоби виразності досліджувались як певна система. Висвітлено реаліті-шоу як новітню жанроформу, надано характеристику груп драматургічних засобів виразності, які використовуються в реаліті-шоу. Розглянуто змістовно-драматургічну конструкцію реаліті-шоу на українському телебаченні, яка осмислюється у висновках статті в контексті національної архетипіки; виявлено ключові елементи структури оповідності українських реаліті-шоу, особливості формування типології героя/персонажа реаліті-шоу. Проаналізовано відповідні драматургічні засоби виразності, що дозволило визначити нюанси драматургічної адаптації реаліті-шоу на українському телебаченні.  Акцентовано на мистецтвознавчому та формотворчому аспектах реаліті-шоу як на новітній морфологічній ланці в морфогенезі телевізійного простору.

Ключові слова


культурологія; мистецтвознавство; телевізійний простір; аудіовізуальне мистецтво; драматургічні засоби виразності; реаліті-шоу

Повний текст:

PDF

Посилання


Abramenko, A. The reality genre and its features on Russian television. Retrieved from http://www.psujourn.narod.ru/vestnik/vyp_1/abr_real.htm. [In Russian].

Alforova, Z. (2011). Television action: typology, genre and thematic asification. Kultura Ukrainy, 33. [In Ukrainian].

Alforova, Z. (2013). The latest ontology of television-type thinking (article first). Kultura Ukrainy, 41. [In Ukrainian].

Frisby, C. Getting Real with Reality TV. Questia. Retrieved from https://www.questia.com/magazine/1G1-122163031/gettingreal-with-reality-tv. [In English].

Havriushenko, O., Sheyko, V., Kravchenko, A. (2006). I And 90 History of World Culture. V. M. Sheiko (Ed.). Kyiv: Kondor. [In Ukrainian].

Kovbasenko, A. Classification of reality shows: current status and prospects. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii. 111-s [In Ukrainian].

Kysliuk, K. V. (2008). Historiosophy in Ukrainian culture: from concept to concept. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].

Miyamoto, К. (2018). 10 Screenplay Structures That Screenwriters Can Use January. Skreencraft. Retrieved from https://screencraft.org/2018/01/16/10-screenplay-structures-that-screenwriters-can-use/. [In English].

Moran, А. (2009). Global franchising, local customizing: The cultural economy of TV program formats. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies. London. [Іn English].

Nechushkina, A. (2014). Features of adaptation of foreign teleformats for the Russian television market and its legal aspects. Elektronnyy nauchnyy zhurnal «Mediaskop», 3. Retrieved from http://www.mediascope.ru/1558. [In Russian].

Nevmerzhytska, O. (2006). Entertainment programs of the central television channels of Ukraine as a factor of moral education of teenagers. (Thesis of Candidate’s thesis of of pedagogical science). 13.00.07. Herson. [In Ukrainian].

Pyadysheva, T. (2017). Methods of influencing public opinion. Vestnik Tambovskogo universiteta. Serija: Obshhestvennye nauki. (Vol. 3, Issue 4, p. 1–2). Tambov. [In Russian].

Sizova, K. Transformatsii opozytsii «Golovnyj geroi — drugorjadni personazhi». Retrieved from http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789 /55838/36-Sizova.pdf?sequence=1. [In English].

Zhukov, V. (2020). Cultural consequences of the influence of reality shows on the mass consciousness: the formative aspect. Сolloquium-journal, 6 (58), 14–15. Warsaw, Poland. [In Ukrainian].




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-1140 (Online), ISSN 2410-5325 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net