Світосприйняття нових тенденцій історичної подієвості та їхня реалізація в музиці сучасних українських композиторів
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.069.09Ключові слова:
історична подієвість, нові тенденції, світосприйняття, художнє сприйняття, музика сучасних українських композиторівАнотація
Розглянуто історичну подієвість як засіб створення художньо-стильових моделей, відповідно до часу, та їхню реалізацію в музиці сучасних ук-раїнських композиторів. Визначено, що проблема історичної подієвості в музикознавстві досліджена недостатньо ґрунтовно, тому наявна історична потреба творчої зацікавленості та вдосконалення нових тенденцій композиторських напрямів сучасного світосприйняття. Уточнено новизну поняття «історично-музичної подієвості» і розуміння конкретно-історичного спрямування цього явища, що є малодослідженим в історії української музичної культури.
На основі історичних фактів виявлено, що історична подієвість давно сприймається як «учорашній день», а мистецтвознавство досі не має достатньо розгорнутої концепції щодо історичної подієвості. Розкрито, що не всі сучасні українські композитори можуть переконливо відображати яскраву постать в історичній події, створювати художню картину та відтворювати конкретний історичний час.Посилання
Hordiychuk. M. (1978). Lesya Dychko. Kyiv: Muzychna Ukrayina. [іn Ukrainian].
Hrytsa. S. (2000). Folklore in space and time. Osnovni zasady metodolohii suchasnykh etnomuzykoznavchykh doslidzhen (teoriia pisennoi paradyhmy i modusu myslennia seredovyshcha S. Hrytsy ta rytmostrukturnyi metod M. Khaia) : selected articles. 78–81. Ternopil: Aston. [іn Ukrainian].
Zinkevych. O. (2003). Memory of culture and modern composition. Mystetski obriyi 2001–2002: almanakh, 149–154. Kyiv: Association of Ukrainian Cities. [іn Ukrainian].
Ivanytskyy. A. (1990). Ukrainian folk music. Kyiv: Muzychna Ukrayina. [іn Ukrainian].
Krypyakevych, I. (1994). History of Ukrainian Culture. Kyiv: Lybid. [іn Ukrainian].
Kyyanovska. L. (2002). Ukrainian music culture. Kyiv. [іn Ukrainian].
A piece of music as an interpretation of the properties of time. (1999). Kyyivske muzykoznavstvo: collection of articles: Problemy muzychnoyi interpretatsiyi, 47–57. Kyiv. [іn Ukrainian].
Zahaykevych. M. (1960). Music life of Western Ukraine in the second half of the 19th century. Kyiv. [іn Ukrainian].
Kyyanovska. L. (2007). Galician music culture of the 19–20th centuries. Chernivtsi. [іn Ukrainian].
Ukrayinska muzychna literatura vid naydavnishykh chasiv do pochatku 19th stolittya [Ukrainian music literature from ancient times to the early nineteenth century]. (2000). Part 1, 79–92. Ternopil: Aston. [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.