DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.069.03

Політична акція як особливий вид режисури масових видовищних форм

R. G. Nabokov

Анотація


Розглянуто, що процес театралізації політичної акції і досягнення політичними акторами своїх цілей під час функціонування й цілеспрямованої політичної діяльності вможливлюється специфічними механізмами технології та режисури, посередництвом яких політичні інституції, їхні складові, суб’єкти політико-владних відносин, політичний порядок набувають характерного символічного значення й продукуються під час соціальної взаємодії.

Досліджено: постановка політичної акції як масового театралізованого видовища загалом відбувається за стандартною схемою організації масового свята. Визначено, що існує багато особливостей та тонкощів режисерського задуму залежно від специфіки політичного масового заходу: головної мети постановки свята, місця проведення, масштабності й можливостей (матеріальних, творчих). Використання сучасної технології подібних політичних акцій не менш важливе, ніж забезпечення ідейно-художнього аспекту будь-якої театральної вистави, який іноді набуває ще важливіших функцій впливу на масову аудиторію та гостроти поставлених проблем, які висуває суспільство.


Ключові слова


політична акція; хепенінг; театралізація; режисура масового видовища

Повний текст:

PDF

Посилання


Bavykina, V. M. (2017). Political actionism in contemporary art as a social action. Visnyk NTUU «KPI». Politolohiia. Sotsiolohiia. Pravo. Issue 3/4 (35/36), 46–50. [in Ukrainian].

Gromov, D. V. (2012). Street actions (theater of youth political activism in Russia). Mosсоw. [in Russian].

Hruieva, O. V. (2018). Political actionism: concepts, forms, experience of use in the political process. Politychne zhyttia, 1, 20–25. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pollife__1_5. [in Ukrainian].

Debord, Guy. (2000). Performance society. B. Skuratov (Red.). Mosсоw. [in Russian].

Sontag, S. (1997). Happenings: the art of reckless comparisons. Mosсоw: Mysl’. [in Russian].

Mezintseva, Yu. A. (2008). The art market as a provocation of art. Voprosy kulturologii, 7, 49. Mosсоw: Ibis. [in Russian].

Muzykant, V. L. (2004). Branding by means of advertising and PR. Mosсоw. [in Russian].

Oleshchuk, P. M. (2013). Happening as a technology of integration into political discourse. Retrieved from https://otherreferats.allbest.ru/political/00293694_0.html. [in Ukrainian].

Rusakova, O. F. (2007). Political brand discourse. Vestnik Yuzhno-Uralskogo gosudarstvennogo universiteta, 24 (96). Serija «Socialno-gumanitarnye nauki». Issue 9, 37. [in Russian].

Salamaniuk, T. (2016). Pre-orange syndrome: in search of a new revolution. Retrieved from http://www.cedos.org.ua/protests/peredpomaranchevyi–syndrom–v–poshukakh–novoi–revoliutsii. [in Ukrainian].

Khoma, N. M. (2014). The socializing influence of actionism: artistic and political synthesis in the projection of modeling political behavior. Aktualni problemy polityky, 53, 40–47. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/appol_2015_53_7. [in Ukrainian].




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-1140 (Online), ISSN 2410-5325 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net