Політична акція як особливий вид режисури масових видовищних форм

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.069.03

Ключові слова:

політична акція, хепенінг, театралізація, режисура масового видовища

Анотація

Розглянуто, що процес театралізації політичної акції і досягнення політичними акторами своїх цілей під час функціонування й цілеспрямованої політичної діяльності вможливлюється специфічними механізмами технології та режисури, посередництвом яких політичні інституції, їхні складові, суб’єкти політико-владних відносин, політичний порядок набувають характерного символічного значення й продукуються під час соціальної взаємодії.

Досліджено: постановка політичної акції як масового театралізованого видовища загалом відбувається за стандартною схемою організації масового свята. Визначено, що існує багато особливостей та тонкощів режисерського задуму залежно від специфіки політичного масового заходу: головної мети постановки свята, місця проведення, масштабності й можливостей (матеріальних, творчих). Використання сучасної технології подібних політичних акцій не менш важливе, ніж забезпечення ідейно-художнього аспекту будь-якої театральної вистави, який іноді набуває ще важливіших функцій впливу на масову аудиторію та гостроти поставлених проблем, які висуває суспільство.

Біографія автора

R. G. Nabokov, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Bavykina, V. M. (2017). Political actionism in contemporary art as a social action. Visnyk NTUU «KPI». Politolohiia. Sotsiolohiia. Pravo. Issue 3/4 (35/36), 46–50. [in Ukrainian].

Gromov, D. V. (2012). Street actions (theater of youth political activism in Russia). Mosсоw. [in Russian].

Hruieva, O. V. (2018). Political actionism: concepts, forms, experience of use in the political process. Politychne zhyttia, 1, 20–25. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pollife__1_5. [in Ukrainian].

Debord, Guy. (2000). Performance society. B. Skuratov (Red.). Mosсоw. [in Russian].

Sontag, S. (1997). Happenings: the art of reckless comparisons. Mosсоw: Mysl’. [in Russian].

Mezintseva, Yu. A. (2008). The art market as a provocation of art. Voprosy kulturologii, 7, 49. Mosсоw: Ibis. [in Russian].

Muzykant, V. L. (2004). Branding by means of advertising and PR. Mosсоw. [in Russian].

Oleshchuk, P. M. (2013). Happening as a technology of integration into political discourse. Retrieved from https://otherreferats.allbest.ru/political/00293694_0.html. [in Ukrainian].

Rusakova, O. F. (2007). Political brand discourse. Vestnik Yuzhno-Uralskogo gosudarstvennogo universiteta, 24 (96). Serija «Socialno-gumanitarnye nauki». Issue 9, 37. [in Russian].

Salamaniuk, T. (2016). Pre-orange syndrome: in search of a new revolution. Retrieved from http://www.cedos.org.ua/protests/peredpomaranchevyi–syndrom–v–poshukakh–novoi–revoliutsii. [in Ukrainian].

Khoma, N. M. (2014). The socializing influence of actionism: artistic and political synthesis in the projection of modeling political behavior. Aktualni problemy polityky, 53, 40–47. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/appol_2015_53_7. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-01

Номер

Розділ

Культурологія