Традиційні й сучасні пневматологічні дослідження
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.069.02Ключові слова:
Трійця, Святий Дух, пневматологія, еклезіологія, схоластика, харизматичне відновленняАнотація
Представлено розвиток богословських уявлень про Святий Дух. Виявлено особливості формулювання вчення про Святий Дух у традиційному християнському богослов’ї, зокрема каппадокійському, визначено причини розходження між західно- і східнохристиянською пневматологією. Проаналізовано схоластичний метод у пневматології (Фома Аквінський) як органічне продовження західнохристиянської традиції трактування Святого Духа. Визначено особливості сучасної католицької й протестантської пневматології (Ів Конгар, Кароль Войтила, Юрген Мольтман), виявлено причини поширення харизматичного руху в сучасному західному хрис-тиянстві.Посилання
Herbek, P. (2016). When the Spirit comes in power. Ivano-Frankivsk: Vydavnytstvo «Apostol». [in Ukrainian].
Zavershinskiy, G., diakon. (2015). The spirit breathes wherever it wants. Introduction to the Orthodox doctrine of the Holy Spirit. Retrieved from Ieromonah Ioann (Bulyko I. P.). Pneumatology of Cardinal Iva Kongara. Vestnik TvGU. Seriya «Filosofiya». Issue 3, 178–184. [in Russian].
Pope John Paul II. (1998). I believe in the Spirit of the Holy Lord, the life-giving. Moscow: Katolicheskiy kolledzhim. Sv. Fomy Akvinskogo. [in Russian].
Iustin (Popovich). (2007). Dogma of the Orthodox Church. Pneumatology. Moscow: Izdatelskiy Sovet Russkoy Pravoslavnoy Tserkvi. [in Russian].
Kozlovskyi, Yu. (2010). The Holy Spirit in action. Ivano-Frankivsk: Vydavnytstvo «Vohon z neba». [in Ukrainian].
Moltman, Yu. (2017). The spirit of life. Holistic pneumatology. Moscow: Izdatelstvo BBI. [in Russian].
Selmen, F. (2017). St. Thomas of Aquinas. Teacheristini. Kуiv: Kairos. [in Ukrainian].
Tkachenko, R. (2014). Top neumatological ecclesiology: methodological notes, theological proposals and practical questions about the Spirit and the Church. Bogoslovskie razmyshleniya. (p. 124–151). [in Russian].
Fergusson, S. (2014). Holy Spirit. The contours of Christian theology. Moscow: Pozitiv-Centr. [in Russian].
Meyendorff, John prot. (2001). Introduction to patristic theology. Klin. Fond «Khristianskaya zhizn». [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.