Фортепіанна культура: досвід концептуалізації
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.23Ключові слова:
музична культура, фортепіанна культура, теорія та історія музичного мистецтва, ідентифікаціяАнотація
Проаналізовано наукові джерела, у яких автори порушують питання музичної та фортепіанної культури. Систематизовано визначення «музична культура» та «фортепіанна культура» відповідно до хронології їхньої появи в наукових дослідженнях. Означено, що поняття є доволі широко вживаними, однак на сучасному етапі розвитку музичного мистецтва та його теорії виникає потреба в певному переосмисленні існуючих визначень. Адже музика, зокрема фортепіанна, є однією з тих складників, через які проявляються духовні цінності певної нації, завдяки чому відбуваються самоідентифікація та світове визнання. Висунуто припущення, що 1770 р., дата долучення фортепіано до музичного світу, може вважатися часом зародження феномену фортепіанної культури, що охопила як аматорське, так і професійне музичне мистецтво.Посилання
Baylo, N. P. (2012). Formation and implementation of state policy in the field of music culture of Ukraine (regional aspect). (Thesis for a Candidate of Sciences in Public Administration 25.00.02). Lviv: National Academy of Public Administration under the President of Ukraine. [іn Ukrainian].
Bіlozub, L. M. (2013). National discourse of contemporary music culture (in the context of the national school of composing). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 26.00.01). Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts. [іn Ukrainian].
Brokgauz, F. A., Efron, I. A. (1896). Culture. Encyclopaedic dictionary. A. A. Arsen’eva (Ed.) Saint-Petersburg: Tipo-litografija [in Russian].
Dedusenko, Zh. V. (2002). Performing pianist school as a kind of cultural tradition. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.01). Kyiv: P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. [іn Ukrainian].
Zimoglyad, N. Yu. The pianistic culture of Ukraine of the 1930s and 1950s. Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.01). Kharkiv: Kharkiv State Institute of Culture. [іn Ukrainian].
Kashkadamova, N. B. (2006). History of Piano Art of the Nineteenth Century. Lviv: ASTON. [іn Ukrainian].
Kononova, E. V. (1984). Kharkov pianistic culture of the last third of the 19th — the early 20th centuries. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Kyiv: Institute of Art History, Folklore and Ethnography by M. F. Rylsky. [in Russian].
Mikhaylov, D. K. (1982). Modern problems of the development of music culture in Asia and Africa. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Tbilisi: Georgian State Theater Institute Shota Rustaveli. [in Russian].
Revenko, N. V. (2004). Piano work of Ukrainian composers in the context of the development of musical culture of Ukraine (80–90-ies of 20th century). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.01). Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts. [іn Ukrainian].
Roshchenko, E. G. (1988). Historical — social types of functioning of the music and cultural heritage in a composer’s creativity. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Kyiv: Kyiv State Order of Lenin Conservatory by P. I. Tchaikovsky. [in Russian].
Rumyantseva, A. Yu. (2011). The pianistic culture of Kharkov in the 40-80’s of the 20th century. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 26.00.04). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture. [іn Ukrainian].
Ryabov, І. S. (2017). Performing type as a phenomenon of piano culture at the turn of the 20–21st centuries (the case of the international competition of young pianists named after N. V. Gorovets). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 26.00.01). Kyiv: National Tchaikovsky Music Academy of Ukraine. [іn Ukrainian].
Sipola, M. B. (1990). Latvian piano culture of the 20–80s of the 20th century. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Vilnius: Lithuanian Conservatory. [in Russian].
Siryatskiy, V. O. (2001). The pianistic legacy of M. P. Musorgsky in the context of European piano culture. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.03). Kyiv: National Tchaikovsky Music Academy of Ukraine. [іn Ukrainian].
Slabchenko, M. O. (2011). Musical culture of Kherson region in the context of regional cultures of creative processes (the late 19th — the early 20th centuries). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 26.00.01). [іn Ukrainian].
Starukh, T. M. (1981). The music culture of Lviv and the development of piano performance and pedagogy in the late nineteenth and early twentieth centuries. (1870–1939 years). (Thesis for a Candidate of Art Criticism 17.00.02). Moscow: Moscow State Twice Order of Lenin Conservatory named after P. I. Tchaikovsky. [in Russian].
Yan, І. M. (2011). Music Culture of Kharkov 20 — early 30-ies of 20th century. (Thesis for a Candidate of Art Criticism 26.00.01). Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts. [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.